Ervaringen met dubbele bachelors?

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fenn

Re: Ervaringen met dubbele bachelors?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 09:09

Hier dan de andere kant. Ik wilde ook een dubbele bachelor, mij werd het zwaar afgeraden en nu baal acht jaar later baal ik nog steeds een beetje dat ik het niet heb gedaan. (ik heb tijdens mijn bachelor uiteindelijk extra vakken gevolgd en bestuursjaar gedaan ed). Ik ken ook mensen die het wel deden en dat ging. Die combineerden Nederlands en Rechten, maar ik ken ook mensen die wiskunde en filosofie combineerde. Er is zeker wat mogelijk. Het vraagt wel veel van je :) Dus denk er niet te makkelijk over.

Tips:
Ga er niet vanuit dat dit ook in drie jaar kan. Overweeg in het eerste jaar je nog niet in te schrijven voor twee studies ivm het bsa, maar kijk of je wel alvast een 'extra' vak kan doen. Tweede jaar kan je dan focussen op het eerste jaar van de studie waar je nog niet ingeschreven stond. Derde en vierde jaar is het goed kijken welke vakken je kunt combineren en hoe en wanneer je de scripties gaat schrijven.
Overleg met een studiebegeleider/decaan hoe je de vakken kunt combineren. Sowieso hoef je dan vaak voor beide studies geen keuzevakken meer te doen (dat scheelt studiepunten en tijd)

Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

~Loesje ~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie