Ervaringen met dubbele bachelors?

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:54

Hoe zie je het voor je? Wil je ze tegelijk doen? Of eerst de een en dan, voor je eindproject of met een vak opem, de andere?

Ik zou dat laatste doen. De studies hebben geen overlap en dat is toch best lastig. De dubbele studies die jij noemt hebben allemaal overlap, dat scheelt in werkload. Ik denk dat het best kan hoor. Maar ik zou eerder kijken naar bvb studie wiskunde en dan je minor in de psychologie. En daarna verder kijken of je psychologie wil doen.

Edit: overigens doe ik nu een dubbele master, twee studies met minimale overlap. En dat is best pittig, maar wel goed te doen.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

LoveBodin

Re: Ervaringen met dubbele bachelors?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:26

Ik volg fusion en werktuigbouwkunde. Totaal andere richting dus.

Het plan wat je hebt lijkt me.. erg ambitieus.. En een beetje een garantie voor een burnout. Zelfs mensen die bachelors natuur-wiskunde doen lopen daar al grotere kans op namelijk :).

Ik zou echt eerst één studie aanpakken. Denk ook aan je BSA :). Begin je met allebei en probeer je ze dus tegelijkertijd te doen (wat mij vrijwel onmogelijk lijkt) en je haalt het niet, dan kan je in de problemen komen met je BSA.

Ik zou echt voor d eéén gaan en dan in de minor wat vakken van de andere kiezen. En evt één vak per periode erbij van de andere.
Op mijn huidige uni is 20 EC de max die je mag kiezen per periode, met een reden :). 30 EC per periode staat gewoon voor 80 uur in de week studielast. Nu zal dat met psychologie wat minder zijn, maar het is behoorlijk pittig!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie