Hoe leren jullie??!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Hoe leren jullie??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 12:19

Hi allemaal,

Ik vroeg me af, als jullie een toets of iets dergelijks hebben, hoe leren jullie dan?

Vroeger op school, kon ik heel slecht leren, in de zin van: "Ik onthoud het wel, daarna is alles weg", of: "Ik onthoud het, maar op het moment van de toets is alles weg!" ..

Nu doe ik een opleiding vanuit het werk, en heb ik hierbij dus ook weer toetsen, de docent weet dat ik het al heel moeilijk vind! Van de E-Books die we hebben, maak ik al samenvattingen van! Want wie weet zijn die, later altijd natuurlijk handig, om nog eens te gebruiken!

Wellicht, dat iemand tips voor mij heeft, of iets in die richting?

Groetjes! :D



Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 13:03

Nirvana_ schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen anders leert. Heb je wel eens geprobeerd om met audio te werken? Laten uitspreken, of zelf hardop lezen? Een 100% stille omgeving of juist eentje met licht geroezemoes (daar zijn ook websites voor, geroezemoes, vuurtje, regen)

Zelf werk ik fijn in blokken van 15 tot 25 min, en dan even een paar minuten niks. Pomodoro methode, heet dit ook wel, en er zijn ook apps voor je browser om tijdens die 20 min facebook, instagram, bokt, te blokkeren.


Welke site is dit dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Hoe leren jullie??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-18 22:44

Ik heb nog even niet het hele topic door gelezen!

Maar aangezien ik gister via mail de uitslag van mijn toets kreeg, ben ik stiekem toch wel echt trots op mezelf! Gewoon een 8.1.. Ik heb geeeeƩeeen idee HOE of WAT ik gedaan heb! Maar ik verbaas me serieus hier over! Aangezien ik van begin af aan al dacht het niet te gaan halen! *\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Nicje87 en 37 bezoekers