Geen zelfvertrouwen meer

Moderators: Princesj, Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 06:55

Ik herken de angst voor een nieuwe stage heel goed. Mijn eerste stage was werkelijk waar verschrikkelijk en hoewel ik daar wel een goed cijfer voor heb gekregen, krijg ik nog steeds een heel naar gevoel als ik eraan terugdenk. Ik zag dan ook enorm op tegen een nieuwe stage en twijfelde zelfs of in wel verder zou gaan met de opleiding. Uiteindelijk via mijn SLB'er toch een fijne plek gevonden en damn, wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Heb het zo onwijs naar mijn zin gehad en zo veel geleerd! Ook ik was heel onzeker, maar ik had een manager die een coachende houding aan nam en me juist positief motiveerde. Daardoor ging het zelfs zo goed dat ik nu nog steeds voor deze organisatie werk en echt enorm happy ben. Wat ik wil zeggen: ook als je denkt dat het nooit meer wat wordt, kan het nog altijd goedkomen!

Kun jij je netwerk niet inzetten om een mooie plek te vinden? Denk aan je SLB'er of studiegenoten. Die weten welke plekken geschikt zijn en kunnen je vast veel vertellen over de begeleiding die je krijgt.

Weet je nu trouwens wat de red flags zijn bij een sollicitatiegesprek? Wat wil je wel en wat wil je absoluut niet? (Bvb een begeleider die zegt er weinig voor je te kunnen zijn.) En geef je aan wat jouw verwachtingen zijn? Misschien kom je dan beter tot een match.

En een laatste tip: Wellicht is het mogelijk om bij een nieuwe stageplek eerst een weekje proef te draaien? Dan weet je wat je kan verwachten en heb je wat langer de tijd om te bedenken of deze plek echt bij je past. Want als jij alle vakken gewoon goed haalt, kan het niet anders dan dat de goede plek gewoon bestaat!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie