Ontwikkeling ruiterroutes app

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ik zou graag een app willen die mij laat zien waar de routes zijn en waar ik mee kan navigeren

Ja
72 (94%)
Nee
4 (5%)

Totaal aantal stemmen: 76


_hill_
Berichten: 315
Geregistreerd: 06-01-06

Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 10:35

I.v.m. ontwikkeling van een nieuwe app voor het buitenrijden. Willen wij graag jullie meningen/ideeën om te kijken wat er speelt bij de doelgroep en wat jullie handig vinden in een app.

De app is een particulier initatief, uit eigen ervaring merken wij dat we dit missen. Het is de bedoeling dat alle ruiterroutes in NL zichtbaar zijn, dat je kunt navigeren, routes kunt maken/delen en dat de app je snelheid/afstand meet.

Wat komt er in je op als jij denkt aan buitenrijden met behulp van een app. Wat vind je dan handig? Wat is een must of wat zou een dealbreaker zijn? Wij horen het graag!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:38


_hill_
Berichten: 315
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 10:41

@FSCA, heb ik ook gezien. Maar daar al een hele tijd niks van gehoord qua updates. Dus toch de stap gezet om zelf eens het een en ander te gaan onderzoeken.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:43

Routes plannen doe ik via ruiterenenmennen.nl
Staat heel veel geregistreerd, kan je zelf je route uitstippelen en daarna op je gps app downloaden als routebeschrijving. Wat voegt jullie app daaraan toe behalve dat je het op 1 plek hebt?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:01

Ondersteuning voor de Apple watch zou wel heel nicee zijn! Zeker voor het navigeren etc

_hill_
Berichten: 315
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 11:18

@SuperzodiaX, dat gaat je dan veel meer tijd schelen. Je kan in principe direct starten als je op je paard zit. Verder willen we er bij integreren dat hij je snelheid/afstand meet en je meteen routes kan wijzigen, indien nodig. Wellicht dat we er nog meer features bij in bouwen, maar dat is even wachten. We gaan eerst een prototype maken, laten testen en op basis van de uitkomst verder ontwikkelen.

@Ricie, dat is inderdaad een goed idee. Gaan we meenemen!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:20

Misschien ook leuk om gebruikers te kunnen laten doorgeven hoe de paden zijn (mul, nat, etc.) en of er bv. boomstammen liggen (zou voor mij een reden zijn om die routes te kiezen :) )

En: je zou er een buitenrij-date-functie aan kunnen hangen (buitenrijmaatje vinden voor bepaalde route / gebied).

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:24

FCSA schreef:
Misschien ook leuk om gebruikers te kunnen laten doorgeven hoe de paden zijn (mul, nat, etc.) en of er bv. boomstammen liggen (zou voor mij een reden zijn om die routes te kiezen :) )

En: je zou er een buitenrij-date-functie aan kunnen hangen (buitenrijmaatje vinden voor bepaalde route / gebied).


Dit inderdaad.

Ik rijd trouwens veel buiten in een mooi groot gebied. Dus als je nog een tester nodig hebt dan houd ik me aanbevolen.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:30

Nog een idee: zelf flags (evt. met opmerking) kunnen plaatsen op de route.

Anoniem

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:15

Ik verplaats dit topic van Huis, tuin en techniek naar School, studie en werk omdat het daar beter past. :)

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:21

het zou ook goed zijn als de app offline ook kan werken, omdat er hier veel natuurgebieden zijn waar je geen internetverbinding hebt.

Eventueel ook met opties dat je kunt zien wie de beheerder van het gebied is, mocht je van je paard vliegen dat je ergens heen kunt bellen voor hulp.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:24

Er zijn al zo waanzinnig veel navigatie-apps (en daar zijn allang goede bij!) dat nog zo'n app wel heel veel moet toevoegen voor ik zou overwegen om zoiets te downloaden of ervoor te betalen. Ik heb dus om die reden op dit moment geen behoefte aan jullie idee/app.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:39

Als het maar grats/ goedkoop is (en zeker geen abonnement) dan heb ik wel interesse!

In het mooiste geval grensoverschrijdend, wij rijden ook door het duits/nl grensgebied

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:56

De KNHS app is inmiddels (volgens mij sinds augustus) beschikbaar voor IOS (vanaf 10.0) en Android. Mijn telefoon trekt dat niet maar ik vroeg me af of er al ervaringen mee zijn.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:25

aadburg schreef:
De KNHS app is inmiddels (volgens mij sinds augustus) beschikbaar voor IOS (vanaf 10.0) en Android. Mijn telefoon trekt dat niet maar ik vroeg me af of er al ervaringen mee zijn.

Ik heb ‘m net gedownload, nog geen ervaringen in het veld dus, maar wat me tot nu toe opviel:
- ik moet een account aanmaken of inloggen via Facebook. Ik ben lid van de KNHS, maar kan die gegevens (gebruikersnaam, wachtwoord) niet gebruiken om hier in te loggen. Weer een inlog erbij...
- er staan routes in die de KNHS heeft geüpload. Ik heb het niet gecontroleerd, maar vermoed dat dit dezelfde zijn als op hun website.
- mensen kunnen zelf routes toevoegen en zo te zien ook aangeven hoe de kwaliteit van de paden is. Wat ik echter niet zag, is dat bij een penninggebied is aangegeven dat het penninggebied is. Ik weet niet of dat niet kán of dat degene die de route heeft geüpload het niet gedaan heeft.
- ik zou graag een app hebben waar alle ruiterpaden op staan. Gewoon zoiets als ruiterenenmennen, maar dan in een app (want de site op mobiel vind ik vaak gepriegel). In deze app staan de paden dus niet, en ook geen knooppunten, bijvoorbeeld.

Als ik het zo inschat, is deze app vooral geschikt als je met je paard in de trailer naar een locatie rijdt en daar de vooraf gekozen, al in de app staande, route gaat rijden. Als je zelf creatief wil zijn en je eigen route wil samenstellen, lijkt dit niet de app daarvoor.

Als ik wat meer tijd heb en een keer met de pony’s naar een ander gebied ga, wil ik best m’n rondje tracken en kijken wat ik dan allemaal wel / niet kan invullen.

FCSA: ik zie nog kansen voor jullie hoor, geloof niet dat deze app de lading gaat dekken ;)

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:34

Ruiter en mennen is lang niet overal te vinden (dus niet het bosgebied in onze regio vreemd genoeg) Erg leuk initiatief, een app die alles weergeeft.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:02

Niet gedownload en dat ook niet van plan omdat de app voor mij niks toevoegt aan de apps/websites die ik al gebruik. Oude wijn in nieuwe zakken noemen ze dat.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:12

Idd gebruikers de kwaliteit van paden aan laten geven. Mij lijken gesproken aanwijzingen wel wat. Telefoon in je zak en niet steeds hoeven kijken.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:02

Hilli schreef:
Niet gedownload en dat ook niet van plan omdat de app voor mij niks toevoegt aan de apps/websites die ik al gebruik. Oude wijn in nieuwe zakken noemen ze dat.

Zo’n vermoeden had ik ook voordat ik ‘m downloadde, maar ik dacht “je weet maar nooit, misschien is het wel i-de-aal”. Maar nee, niet dus.

Is er bij anderen behoefte aan screenshots?

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:41

Misschien is het een leuke toevoeging als mensen hun gereden routes kunnen laten zien met daarbij hun ervaring ervan, conditie van de paden en welke stukken geschikt zijn om een stukje te galopperen. Een soort recensie bij een route zeg maar, dat zou ik wel interessant vinden

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:43

LisaFalco schreef:
Misschien is het een leuke toevoeging als mensen hun gereden routes kunnen laten zien met daarbij hun ervaring ervan, conditie van de paden en welke stukken geschikt zijn om een stukje te galopperen. Een soort recensie bij een route zeg maar, dat zou ik wel interessant vinden

Volgens mij kan dat dus in de KNHS app, maar ik heb ‘m nog niet geprobeerd. Zou ook fijn zijn als je kan aangeven “dit is geen ruiterpad, maar een 60 km-weg” oid. Dat ontbreekt een soort van in ruiterenenmennen.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ontwikkeling ruiterroutes app

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:07

Ik heb 'm gedownload, ben benieuwd.

Citaat:
FCSA: ik zie nog kansen voor jullie hoor, geloof niet dat deze app de lading gaat dekken ;)


Wij zijn inmiddels een ander bedrijf begonnen :Y) Maar TS: er is animo, dus!