Eindexamens 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:13

Ik zit ook aan een tussenjaar te denken, al slaag ik waarschijnlijk niet dit jaar dus moet ik volgendjaar gewoon nog naar school. Maar mocht ik toch slagen lijkt een tussenjaar me wel een goed idee maar ik heb geen spannende plannen ofzo, gewoon om een jaartje extra te hebben om te bedenken watvoor studie ik wil gaan doen en om werkervaring op te doen.

Hebben jullie een bijbaantje? En wat doen jullie dan? Ik heb nog nooit gewerkt maar ik zit er nu wel aan te denken om te gaan werken.
Ik weet alleen niet watvoor baantje ik wil.. Ik ben denk ik niet zo geschikt voor een standaard supermarktbaantje.. Klinkt stom maar dat vind ik ik gewoon eng := en bovendien lijkt het me niet heel leuk ofzo. Ik zoek een baantje om m'n vrijetijd (met name in het weekend) wat nuttiger te besteden, het gaat mij niet echt om het geld of zo en ik zoek wel iets wat leuk is om te doen... Heeft iemand een idee? :D

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:15

Pindakaa7 schreef:
Ik zit ook aan een tussenjaar te denken, al slaag ik waarschijnlijk niet dit jaar dus moet ik volgendjaar gewoon nog naar school. Maar mocht ik toch slagen lijkt een tussenjaar me wel een goed idee maar ik heb geen spannende plannen ofzo, gewoon om een jaartje extra te hebben om te bedenken watvoor studie ik wil gaan doen en om werkervaring op te doen.

Hebben jullie een bijbaantje? En wat doen jullie dan? Ik heb nog nooit gewerkt maar ik zit er nu wel aan te denken om te gaan werken.
Ik weet alleen niet watvoor baantje ik wil.. Ik ben denk ik niet zo geschikt voor een standaard supermarktbaantje.. Klinkt stom maar dat vind ik ik gewoon eng := en bovendien lijkt het me niet heel leuk ofzo. Ik zoek een baantje om m'n vrijetijd (met name in het weekend) wat nuttiger te besteden, het gaat mij niet echt om het geld of zo en ik zoek wel iets wat leuk is om te doen... Heeft iemand een idee? :D

Als je je ruiterbewijs hebt je misschien aanbieden als oproepkracht voor het begeleiden van ritten? Anders iets van een pretpark ofzo? Ligt er ook een beetje aan wat je in de buurt hebt zitten

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 20:16

Ik werk bij de appie :) ik dacht ook dat het wel saai zou zijn maar tis wel veel leuker dan gedacht haha

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:19

Pindakaa7 schreef:
Ik zit ook aan een tussenjaar te denken, al slaag ik waarschijnlijk niet dit jaar dus moet ik volgendjaar gewoon nog naar school. Maar mocht ik toch slagen lijkt een tussenjaar me wel een goed idee maar ik heb geen spannende plannen ofzo, gewoon om een jaartje extra te hebben om te bedenken watvoor studie ik wil gaan doen en om werkervaring op te doen.

Hebben jullie een bijbaantje? En wat doen jullie dan? Ik heb nog nooit gewerkt maar ik zit er nu wel aan te denken om te gaan werken.
Ik weet alleen niet watvoor baantje ik wil.. Ik ben denk ik niet zo geschikt voor een standaard supermarktbaantje.. Klinkt stom maar dat vind ik ik gewoon eng := en bovendien lijkt het me niet heel leuk ofzo. Ik zoek een baantje om m'n vrijetijd (met name in het weekend) wat nuttiger te besteden, het gaat mij niet echt om het geld of zo en ik zoek wel iets wat leuk is om te doen... Heeft iemand een idee? :D

Ik zou zeker gaan werken in je tussenjaar, kan je lekker sparen. En dat spaargeld kan je volgens mij echt heel goed gebruiken tijdens je studie etc.
En ik wilde ook nooooit in een supermarkt gaan werken, ook omdat ik het eng vond (iets met sociale angst dingetjes en enorme faalangst). Nou zit ik toch al een hele tijd achter de kassa. Jij bent mij natuurlijk niet, maar die stap heeft me wel geholpen. Ik vind veel dingen nu veel minder eng en qua sociaal gebied ben ik ook veel verder gegaan. Maar als je het echt niet wilt, zijn er nog super veel andere baantjes.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:10

Ik heb 2 jaar lang als vakkenvuller gewerkt, was meestal hartstikken gezellig met leuke collega’s. Werk nu tot sinterklaas in een winkel waar ze pepernoten verkopen, in januari ga ik een paar keer werken op een dansevent van een stalgenootje en wat ik daarna ga doen heb ik nog niet over nagedacht eerlijk gezegd.

Edit: moet zeggen dat ik het echt wel leuk heb gehad bij de supermarkt, gaf op t eind op de zondagochtend leiding aan een klein groepje waar ik ook veel van heb geleerd. De enige reden dat ik vast contract afgeslagen heb is omdat ik zondagochtend 6:30 beginnen toch wel erg vroeg vond en icm vrijdagavond tot laat werken (zeker als ik daarna nog naar een feestje of naar vrienden ging) toch niet zo heel veel tijd over hield in het weekend omdat de zaterdagavond vrijwel wegviel door vroeg slapen etc.
Laatst bijgewerkt door liliekska op 08-10-18 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:13

Pindakaa7 schreef:
Ik zit ook aan een tussenjaar te denken, al slaag ik waarschijnlijk niet dit jaar dus moet ik volgendjaar gewoon nog naar school. Maar mocht ik toch slagen lijkt een tussenjaar me wel een goed idee maar ik heb geen spannende plannen ofzo, gewoon om een jaartje extra te hebben om te bedenken watvoor studie ik wil gaan doen en om werkervaring op te doen.

Hebben jullie een bijbaantje? En wat doen jullie dan? Ik heb nog nooit gewerkt maar ik zit er nu wel aan te denken om te gaan werken.
Ik weet alleen niet watvoor baantje ik wil.. Ik ben denk ik niet zo geschikt voor een standaard supermarktbaantje.. Klinkt stom maar dat vind ik ik gewoon eng := en bovendien lijkt het me niet heel leuk ofzo. Ik zoek een baantje om m'n vrijetijd (met name in het weekend) wat nuttiger te besteden, het gaat mij niet echt om het geld of zo en ik zoek wel iets wat leuk is om te doen... Heeft iemand een idee? :D


Eerlijk, dit hoor ik echt 99% van de mensen zeggen. Valt in de praktijk vaak hartstikke mee. Anders een krantenwijk op de zaterdag? Of bediening/afwassen in een restaurant, oppassen, tuincentrum, bioscoop?


Ik ben ook weer aan het rondkijken en ben vandaag gebeld door New York Pizza (had me opgegeven voor fietsbezorger, lekker in de buitenlucht :D) maar was te laat met opnemen, dus moet ze morgen even terugbellen. Ik ben ivm school wel gestopt met doordeweeks werken, wat maakt dat ik nu ongeveer 2 zaterdagen in de maand een paar uurtjes kassa draai bij een supermarkt. Ze hebben nu wat teveel personeel op zaterdag. Daar ben ik ook begonnen als vakkenvuller en werk ik nu ruim 2 jaar. Dus tijd voor wat anders :) met alle komende plannen mag mn rekening ook wel een beetje gespekt worden haha :+

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:40

Ik werk nu in sinds mei in de bediening in een Libanees restaurant. Beleef er ontzettend veel plezier aan! Daarvoor ongeveer een jaartje bij de Appie gewerkt maar ik ben daar uiteindelijk weggegaan omdat ze overal een heel gedoe van moesten maken. Mijn mede-vakkenvullers waren erg leuk maar het stoorde mij dat in een groep van dik 70 mensen niemand eens voor je kon/wilde werken en je vervolgens ook niet alsnog vrij kon krijgen bij de teamleider. Daarnaast hadden de teamleiders altijd wel wat te zeuren hoe hard je ook had gewerkt dus daar had ik na een tijd echt geen zin meer in.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:09

Blehhh, het rooster van onze SE-week is binnen hoor. Bahbahbah! Echt geen zin in haha. Al loop ik best netjes op schema, dat is eindelijk eens gelukt. :o

Wanneer zijn jullie SE-weken?

Athelas

Berichten: 1967
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:11

Incroyable schreef:
Blehhh, het rooster van onze SE-week is binnen hoor. Bahbahbah! Echt geen zin in haha. Al loop ik best netjes op schema, dat is eindelijk eens gelukt. :o

Wanneer zijn jullie SE-weken?


Die van ons begint 19 november. Geen zin in :+

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:24

Incroyable schreef:
Blehhh, het rooster van onze SE-week is binnen hoor. Bahbahbah! Echt geen zin in haha. Al loop ik best netjes op schema, dat is eindelijk eens gelukt. :o

Wanneer zijn jullie SE-weken?


die van mij begint 5 november al -O-

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 18:34

1 november hier :')

Esbjerg

Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:45

De mijne begint ook op 5 november :(

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:51

Misschien moet ik toch maar in de supermarkt oid gaan werken.. Ik vind nieuwe dingen best spannend, en als je dan sociaal moet doen al helemaal := maar misschien valt het mee. Bedankt voor de berichtjes in ieder geval!

Onze se week begint 5 november, twee weken na de vakantie. Maar wij hebben nog geen rooster, school kennende duurt dat nog wel even :') .

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:38

Hier 31 oktober....

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:27

Hier 29 oktober... Wordt op dag 2 direct in het diepe gegooid met natuurkunde ;( Dag 1 gelukkig maar Engels :")

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:34

Ik heb mijn eerste SE vandaag gehad. Vrijdag nummer twee, en daarna de week voor de kerstvakantie weer...

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:43

Oh succes alvast iedereen! Mijne begint 31 oktober. Dat wordt dus lekker de hele vakantie leren -O-

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:21

Jongens kan iemand me het verschil tussen een actiegroep en een one-issue partij uitleggen? Want ik dacht dat wakker dier een one-issue partij is maar blijkbaar niet :')

Lestrange01

Berichten: 2804
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:51

Kairos schreef:
Jongens kan iemand me het verschil tussen een actiegroep en een one-issue partij uitleggen? Want ik dacht dat wakker dier een one-issue partij is maar blijkbaar niet :')


Een one issue partij is een politieke partij is die zich op een specifieke groep van de samenleving focust

Een actiegroep is een groep die zich op iets focust om een doelstelling te bereiken, zoals beter welzijn voor dieren.

Het verschil is best simpel, een ome issue partij is een politieke partij, doen mee aan verkiezingen etc. Een actiegroep is géén politieke partij, zijn niet verkiesbaar etc.

Wakker dier zou dus een actiegroep zijn, maar partij van de dieren een one issue partij

Hopelijk snap je het nu een beetje :D

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:18

Lestrange01 schreef:
Kairos schreef:
Jongens kan iemand me het verschil tussen een actiegroep en een one-issue partij uitleggen? Want ik dacht dat wakker dier een one-issue partij is maar blijkbaar niet :')


Een one issue partij is een politieke partij is die zich op een specifieke groep van de samenleving focust

Een actiegroep is een groep die zich op iets focust om een doelstelling te bereiken, zoals beter welzijn voor dieren.

Het verschil is best simpel, een ome issue partij is een politieke partij, doen mee aan verkiezingen etc. Een actiegroep is géén politieke partij, zijn niet verkiesbaar etc.

Wakker dier zou dus een actiegroep zijn, maar partij van de dieren een one issue partij

Hopelijk snap je het nu een beetje :D

Oh oké, bedankt! Achteraf best logisch haha :)

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:44

Is dat voor maatschappijleer? Zag daar volgens mij iets over in m'n boek staan maar daar heb ik tijdens de les echt nog nooit wat van gehoord. Moet zeggen dat maatschappijleer bij ons sowieso flut is := we hebben binnenkort wel een se voor maatschappijleer maar we hebben nog nooit echt uitgeleg gehad of zo. (Of ik heb het gemist, kan ook. Ik mag die leraar niet zo haha)

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:49

Pindakaa7 schreef:
Is dat voor maatschappijleer? Zag daar volgens mij iets over in m'n boek staan maar daar heb ik tijdens de les echt nog nooit wat van gehoord. Moet zeggen dat maatschappijleer bij ons sowieso flut is := we hebben binnenkort wel een se voor maatschappijleer maar we hebben nog nooit echt uitgeleg gehad of zo. (Of ik heb het gemist, kan ook. Ik mag die leraar niet zo haha)

Yep dat is maatschappijleer. Ik heb wel een leuke leraar, alleen dat soort vakken blijven bij mij nooit echt goed hangen :+

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 20:08

Ik heb maatschappijleer al afgerond *\o/* :')

Esbjerg

Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:41

Ik ook gelukkig.. 2 jaar geleden al :P

Athelas

Berichten: 1967
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:04

Horseplanet schreef:
Ik ook gelukkig.. 2 jaar geleden al :P


Sam here....ben er best blij mee. _/-\o_ :')