Opleiding pabo werken+leren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Opleiding pabo werken+leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 10:50

Hoi Mede bokkers,

Ik kon zo snel niet een topic hier over vinden, excuses als er al wel eentje bestaat.

Ik ben mij aan het orienteren op een studie om juf te worden alleen zou ik het graag in een werk/leer traject doen. Zijn er hier bokkers die het ook op die manier hebben gedaan en misschien tips hebben? wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt! :D

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Opleiding pabo werken+leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:56

Watvoor opleiding heb je? Als je onderwijsassistent bent, dan kan een dergelijke constructie wel. Zeker nu met de tekorten.
Maarre.. heb je er wel goed over nagedacht? Wil je echt leerkracht worden? De problemen in het onderwijs zijn nog lang niet opgelost en de werkdruk is absurd op het moment.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Opleiding pabo werken+leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:01

Ik zou niet gaan voor werken en leren momenteel. Dan sta je namelijk direct voor de klas en ga je al stuk voordat je bent begonnen.
Ik zou gaan voor een deeltijd studie en er een andere baan naast. Hou in dat geval wel rekening met de stages die je moet lopen

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:16

Werken en leren lijkt me vrij lastig, zeker omdat er dan meteen een heleboel gewicht op je schouders valt. Op het moment dat je eerder een opleiding in het onderwijs hebt gevolgd lijkt het me haalbaarder. Ik ben zelf een derdejaars voltijd pabo student en dan nog heb ik het gevoel dat ik nog niet genoeg bekwaam ben om volledig voor de klas te staan. Dat gevoel lijkt me nog meer aanwezig wanneer je blanco in het onderwijs instroomt. Kun je de kinderen dan het kwaliteit onderwijs bieden wat je graag zou willen leveren?
Dan lijkt me een deeltijd-opleiding waarbij je een andere baan ernaast hanteert fijner.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Opleiding pabo werken+leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:55

Hoi Lau
Wat is je vooropleiding? Ik heb namelijk vorig jaar besloten om juf te worden in het basisonderwijs. Je kunt, als je een hbo of universitaire opleiding hebt afgerond, de verkorte pabo doen. Dan heb je 1 dag in de week les en 1 (of meer als je zelf wilt) dag stage. Het leren doe je thuis en dus in je vrije tijd. Ik werkte in het begin 30 uur per week erbij, maar dat was toch iets teveel. Nu werk ik 2 ochtenden en dit bevalt mij uitstekend.

Ga inderdaad niet direct zelf voor de klas staan. Het is namelijk nogal een verantwoordelijkheid