Geen zelfvertrouwen meer

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:57

Ik herken een heel groot gedeelte van jou verhaal in mijn eigen verhaal.
Ik ben/was bekend met faalangst, ik heb in totaal 6 stageadressen gehad (in 4 jaar) waarvan 2 adressen mij de juiste ondersteuning konden bieden, de andere 4 hebben mij (waarschijnlijk onbewust) alleen maar onzekerder gemaakt. Op die 4 adressen waar het mis ging kon ik dan ook mijn opdrachten niet goed uitvoeren omdat ik juist enorm onzeker ervan werd omdat ik wist dat ik afgekraakt ging worden. Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik 2 opleidingen moest stoppen (want ik haalde stage opdrachten niet, theorie haalde ik met dikke voldoendes), uiteindelijk een niveau lager ben gaan doen en hierbij ook op het punt heb gestaan om te stoppen omdat ik voor mijn gevoel alleen maar verder de put in raakte, tot dat ik op mijn laatste stage kwam en hierbij echt een fantastische begeleider (en rest van het team) trof! Zo fantastisch dat ik uiteindelijk een 3 jarige opleiding in 1 jaar heb kunnen afronden.

Op het moment ben ik 2 jaar werkzaam en is mijn faalangst/ontbreken van zelfvertrouwen als sneeuw voor de zon verdwenen. Sterker nog, mijn huidige teamleider vertelde mij laatst dat ze mij binnen nu en een korte tijd nog wel een niveau hoger ziet gaan (en dus op het niveau zitten waar ik eerder met 2 opleidingen moest stoppen).

Wat ik vooral heb gemerkt is dat stagebegeleiders vaak niet weten hoe om te gaan met faalangst/geen zelfvertrouwen hebben, of sterker nog, de organisatie is niet op orde dus ze hebben enkel tijd om snel een beoordeling (negatief) in te vullen en verder kun je het zelf uitzoeken (ja dit is mij meerdere malen gebeurt...). Wat dat betreft moet je echt de juiste personen treffen.
Is school op de hoogte van wat jij nodig hebt in je stage? Hoe betrokken is school?

Geloof in ieder geval in jezelf. En fijn dat je goede mensen rondom je hebt.

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie