Duo ov-boete..

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

__Sannne

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:25

Wat voor DUO leidend is, is de inschrijving van school. Check dus eerst even met je school tot wanneer je ingeschreven staat in BRON (systeem waarin scholen de inschrijvingen zetten, en DUO die informatie weer uit haalt)

De eerste van de maand is leidend, dus had jij per de 1e van de maand juli geen voltijdse(!!) inschrijving meer, dan ook geen recht op het studentenreisproduct.

Check dus eerst even met school, en neem daarna weer contact op met DUO. Sommige scholen schrijven, voor enkele maanden verlenging, een student in als deeltijd/examenkandidaat en dat geeft géén recht op Studiefinanciering, en dus ook niet op het Studentenreisproduct.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:33

Thincla schreef:
Destination schreef:
Wat is de afstudeerdatum die op je diploma staat en heb je ook collegegeld betaald voor september/die ene maand van het nieuwe jaar?

30 September en nee dat hoefde gelukkig niet

Maar per wanneer ben je voltijd(!) uitgeschreven van school? Als dat 30 september is dan heb je tm september nog recht gehad op je studentenreisproduct.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:54

"Lekker sneaky van DUO" :roll: alsof ze daar zitten om winst te draaien.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:56

Dat klopt inderdaad, maar het ligt dus helemaal aan de voltijdse uitschrijf datum van school. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:51

Memories schreef:
__Sannne schreef:
"Lekker sneaky van DUO" :roll: alsof ze daar zitten om winst te draaien.

Eh, ja? Ik vind het nogal naar dat ik daar gewoon niet van op de hoogte wordt gebracht zodat zij makkelijk kunnen cashen als ik het was vergeten of er zelf niet van op de hoogte was. Maar als er bij mij iets te halen valt zijn ze er als de kippen bij. Dus het is mij al lang duidelijk wat voor instantie DUO is.

En nee, die mail heb ik niet gemist. Niks in m'n spam folder, krijg alle andere mail van DUO wel gewoon door op mijn account dus ze hebben gewoon niks gestuurd. En ja, dat ervaar ik wel als naaiend.

Snap dat dat vervelend is hoor, maar heel bureaucratisch gezien ben je er als student zelf verantwoordelijk voor dat je de wet Studiefinanciering kent als je daar gebruik van gaat maken. Natuurlijk kent lang niet elke student de wet, en de meesten hebben geen idee hoe studiefinanciering eigenlijk werkt. Dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

Ik zeg niet dat ik het met de werkwijze eens ben, maar om met een vinger te gaan wijzen vind ik niet terecht.

Trouwens, in mijn tijd bij DUO heb ik ook heel veel mensen geholpen om méér geld van ons te krijgen waar ze recht op hadden maar zelf niet wisten. Die instelling mocht daar ook gewoon.

+ de ov boetes worden niet voor DUO geint, die gaan naar de vervoersmaatschappijen. Daarom kan dit ook niet bij je lening op gezet worden bijvoorbeeld. Met onterecht teveel ontvangen studiefinanciering kan dit wel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie