Side hustles

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Falderal

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-06

Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 11:24

Ik heb recent een discussie gehad over dat maar weinig mensen rijk worden met enkel in loondienst werken. Het argument was dat om écht inkomen te creëren je naast je baan nog een andere inkomstenbron moet vinden. Nu wil ik niet gelijk zeggen dat dit ook zo is, maar ik vond het een heel interessant concept.

De ''standaard'' opties die je makkelijk naast je normale baan kan doen zoals investeren en beleggen zijn mij bekend. Echter ben ik heel nieuwsgierig wat mensen zoal nog meer doen als ''side hustle''? Een vriendin van mij doet aan dropshipping, waarbij zij een webshop heeft die de klantbestellingen direct bij de leverancier besteld. Zij functioneert dus eigenlijk alleen als tussenpersoon, maar verdient hier wel een paar honderd euro per maand mee. Ook ken ik mensen met een succesvolle blog/vlog die hierin gesponsord worden en er een kleine verdienste uit halen. Ook heb ik wel eens gehoord van iemand die thuis tuinkruiden kweekt en deze als lokaal product aan een vegan restaurant verkoopt. Allemaal leuke en interessante ideeën die ik zelf niet zo één twee drie had verzonnen!

Omdat ik het een heel interessant idee vind om iets kleinschaligs naast je vaste baan te doen, maar geen idee heb wat er hierin allemaal mogelijk is, ben ik heel erg benieuwd of er bokkers zijn die ook een soortgelijk iets doen. Zijn er bokkers met een actieve side hustle? Of zijn er mensen die overwegen zoiets op te zetten, en zo ja, wat voor side hustle spreekt je dan aan?

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:24

Ik houd mij er zelf niet mee bezig, maar ik ken wat mensen die op kleinschalig niveau wijn importeren. Daarnaast zijn er mensen die, als ze op vakantie gaan, iemand tegen betaling (een deel van) de reis mee laten rijden. Wat er ook misschien onder valt: verhuur van caravanstalling? En als je wat meer geld hebt liggen; een vakantiehuisje kopen en deze verhuren.

Sommige activiteiten leveren niet heel veel op, maar dat kleine beetje extra per maand is toch wel heel lekker.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:29

Ik las laatst iets over je huis verhuren als Air BNB en dan zelf een weekendje bij een vriendin logeren. Weekend erna andersom, zij bij jou logeren en haar huis verhuren.
Vond het idee wel grappig.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:48

Mijn man heeft een van de kamers van zijn appartement verhuurd op Airbnb (voor we elkaar kenden en die kamer leegstond). Hij verdiende er mooi aan, vroeg €40 per nacht en had leuke bezoekers over de vloer. Omdat hij permanent een extra slaapkamer leeg had, verhuurde hij ook wanneer hij thuis was. Maar dat is iets waar je je wel goed bij moet voelen. Hij heeft een paar duizend euro verdiend en is gestopt aan de limiet die je mag verdienen zonder belast te worden (iets van een €5000-7000 is dat denk ik). Het vergt wel wat werk, want je moet bijna iedere dag het bed verschonen, zorgen dat alles er netjes bij ligt, vaker poetsen...

Ik ben zelf naast mijn vaste baan freelance schrijver voor een magazine. Ik ga er niet rijk van worden maar verdien er wel mooi aan, omdat het allemaal extra is. En ik doe het alleen omdat ik het leuk vind, niet voor het geld.

Anoniem

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:37

Ik studeer en werk daarnaast in een tabakszaak, en ben daarnaast freelance tekstschrijver. Geen vetpot maar wel een leuk extraatje.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:40

Ik heb welis gelezen over mensen die profiel werkstukken voor middelbare scholieren schreven

Anoniem

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:21

Ik ben naast mijn fulltime (32 uur) baan bezig met het schrijven van artikelen en blogposts over boeken. Hier verdien ik buiten veel boeken niets aan nog. Als dat ooit gebeurt is het leuk. Daarnaast werk ik aan een boek.

Falderal

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 19:32

Kijk dat zijn al een hoop leuke ideeën!

Airbnb had ik nog niet eens aan gedacht, had wel al eens gehoord van iemand die in het vastgoed werkt en zijn eigen huis had verbouwd zodat de bovenverdieping verhuurd kon worden aan twee studenten. Hierdoor woonde hij gratis in zijn eigen huis. Maar Airbnb kan natuurlijk ook!

Profielwerkstukken schrijven voor middelbare scholieren, mag dat ook echt? :=
Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling haha, of wel?

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:43

Ik heb een vaste baan voor 28 uur. Daarnaast heb ik 's morgens vroeg een krantenwijk (1,5 uur per dag, 6 dagen per week). En nog iedere week een poetsadresje van 3 uur.
Niets om rijk van te worden natuurlijk, maar ik kan de paarden ervan bekostigen.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:13

Rosalie__ schreef:
Kijk dat zijn al een hoop leuke ideeën!

Airbnb had ik nog niet eens aan gedacht, had wel al eens gehoord van iemand die in het vastgoed werkt en zijn eigen huis had verbouwd zodat de bovenverdieping verhuurd kon worden aan twee studenten. Hierdoor woonde hij gratis in zijn eigen huis. Maar Airbnb kan natuurlijk ook!

Profielwerkstukken schrijven voor middelbare scholieren, mag dat ook echt? :=
Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling haha, of wel?


Het hele idee van AirBnB is natuurlijk ook dat je alleen een kamer verhuurd, geen hele appartementen enzo :).

En nee, het is denk ik niet de bedoeling dat je profielwerkstukken schrijft! Maar snapd at het best een business is.. Er zijn scholieren die liever werken of geld uitgeven dan huiswerk doen ;).

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:28

Bijbeunen in de horeca levert als je een beetje charmant bent ook wel wat op denk ik. Aan fooi dan, voor het uurloon hoef je het niet te doen... Niet wit in elk geval :+
Zwart werken zou ik zelf nooit doen omdat je dan niet verzekerd bent als er iets gebeurt (dat je je been breekt als je van een trap valt terwijl je daar werkt of zo). Daar kan je ‘witte’ werkgever dan best wel een probleem van maken denk ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:08

LoveBodin schreef:
Rosalie__ schreef:
Kijk dat zijn al een hoop leuke ideeën!

Airbnb had ik nog niet eens aan gedacht, had wel al eens gehoord van iemand die in het vastgoed werkt en zijn eigen huis had verbouwd zodat de bovenverdieping verhuurd kon worden aan twee studenten. Hierdoor woonde hij gratis in zijn eigen huis. Maar Airbnb kan natuurlijk ook!

Profielwerkstukken schrijven voor middelbare scholieren, mag dat ook echt? :=
Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling haha, of wel?


Het hele idee van AirBnB is natuurlijk ook dat je alleen een kamer verhuurd, geen hele appartementen enzo :).

En nee, het is denk ik niet de bedoeling dat je profielwerkstukken schrijft! Maar snapd at het best een business is.. Er zijn scholieren die liever werken of geld uitgeven dan huiswerk doen ;).


Huh? Wanneer ik een Airbnb boek, sorteer ik op hele huizen, een kamer in een shared home vind ik niks. Dus dat klopt niet :)

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:20

Hier in de buurt zoeken ze het in wietplantages :')

MCSchout

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-09-14

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:23

Interessant om zo te lezen van iedereen. Ik zie dingen voorbij komen dat ik niet had gedacht.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:52

Anthea schreef:
LoveBodin schreef:
Het hele idee van AirBnB is natuurlijk ook dat je alleen een kamer verhuurd, geen hele appartementen enzo :).


Huh? Wanneer ik een Airbnb boek, sorteer ik op hele huizen, een kamer in een shared home vind ik niks. Dus dat klopt niet :)

Ik vraag me ook af waar je dat vandaan haalt want ik huur alleen maar volledige huizen/appartementen op Airbnb. We wonen nu zelfs 3 maanden in een appartement in Australië via Airbnb. Je kan op de website filteren op ‘room’ of ‘entire home.’ Ik hoef echt niet bij iemand die thuis is op de kamer te liggen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 02:23

Werken op een luxe jacht. Je ziet wat van de wereld, hebt een basis salaris plus fooi. Gaat om flinke fooi ook. Ben je vaak wel meerdere weken achter elkaar van huis weg.

En dan is er natuurlijk nog het begin van rijk worden, het niet uitgeven. B.v. gewoon 2-laags wc papier i.p.v. 3 of 4

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:22

Het was het idee toen ze ermee begonnen ;). Maar er worden nu ook hele appartementen verhuurd ja.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:51

Supervixen schreef:
Hier in de buurt zoeken ze het in wietplantages :')


Deden mijn buren ook, niet zo’n succes. Hangt nu een mooi bordje aan de raam met een verzegelde deur :')

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Side hustles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:17

Ach als je 5 plantjes hebt dan is het wel een leuk bijverdienstje