Gegevens uitzendbureau

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Gegevens uitzendbureau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 21:38

Hallo! :wave:

Vanmiddag heb ik een telefonisch een gesprek gehad bij een uitzendbureau en nu heb ik een afspraak voor dinsdag (yay). Nu kreeg ik een bevestigingsmail hiervan en staat er onderin ook een link om daar alvast gegevens in te vullen zodat de arbeidsovereenkomst snel gemaakt kan worden.

Alleen.. hier heb ik nogal wat vragen bij. Naast de standaardgegevens (naam, adres etc.) worden ook het BSN-nummer en documentnummer gevraagd (en een scan van voor- en achterkant). Nu heb ik bij mijn eerdere baantje nooit beide nummers hoeven doorgeven voor zover ik kan herinneren. Daarnaast worden ook de bankgegevens gevraagd, naast het rekening nummer zelf wordt er ook om een scan van de bankpas gevraagd (waarop men dus ook het pasnummer kan zien).

Ik voel mij hier niet zo prettig bij om dit online in te vullen (beide nummers van ID-kaart, scan van bankpas e.d) en vraag mij af of iemand hier toevallig eens mee te maken heeft gehad? En zoja, is het normaal dat ze dit vragen?

Groetjes!

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.



_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: Gegevens uitzendbureau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 21:53

Het gaat hierbij om YoungCapital.

Ik snap dat ze het rekeningnummer nodig hebben, maar waarom hebben ze dan ook het pasnummer nodig? En alleen het BSN-nummer moet toch voldoende zijn?

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 20:54

Lizzyy schreef:
Ik werk zelf bij een uitzendbureau, niet bij YC. Je mag vanaf juli 2018 (volgens de Waadi dacht ik) de gegevens van de kandidaat vier weken voor de kandidaat daadwerkelijk gaat starten bewaren. Na vier weken niet aan het werk? Dan alles verwijderen.
Verder vind ik het wel bijzonder dat ze het pasnummer nodig hebben. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedoel je geen documentnummer? Dat is namelijk wel begrijpelijk :j
BSN is inderdaad wel noodzakelijk

Als je nog vragen hebt mag je me altijd pb’en :)


BSN nummer snap ik inderdaad dat ze dat nodig hebben, maar waarom hebben ze het documentnummer van mijn ID-kaart nodig? Wat wordt daarmee gecontroleerd?

En pasnummer (van bankpas) wordt niet specifiek gevraagd, maar ik moet een scan uploaden waar dat dan wel zichtbaar op is (tenzij ik het blur inderdaad)

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers