sollicitatie dilemma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

sollicitatie dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 10:44

2 weken terug heb ik op 2 vacatures gesolliciteerd. Waarvan één intern en één extern.
Bij de externe werd ik vorige week na mijn gesprek direct aangenomen, maar omdat dit heel ander werk is dan ik momenteel doe (wel zelfde beroep maar inhoudt van functies heel anders), heb ik gevraagd om dagje mee te mogen lopen.
Dit mocht wel en zo heb ik afgelopen week een dagje mee gelopen, ik was wel enthousiast maar na één dagje weet ik het nog steeds niet.
Nu ben ik ook op gesprek geweest voor de interne en daar hoor ik volgende week woensdag meer van.
Als dat niks wordt dan ga ik voor de externe.

Maar ik weet nu niet zo goed wat ik tegen de externe functie moet zeggen. Volgens mij hoopten zij dat ik na deze dag gelijk zou weten wat ik wil maar dat weet ik nu dus nog niet.
Kan ik zeggen dat ik nog een sollicitatie heb lopen?

Voordeel externe functie:
- Veel doorgroei mogelijkheden en kan ik erg veel leren
- Als ik deze kans nu niet grijp weet ik niet of er nog een volgende kans zich voordoet (er is nu namelijk enorm te kort)
- Geen vast contract en 24 uur.

Voordeel interne:
- Vast contract en 28 uur.
- Kan er ook nog veel leren en is in de buurt.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥


LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 10:58

Hoe bedoel je dat precies.. smoesjes verzinnen over nog een sollicitatie?

Ik weet niet of een vast contract en 28 uur mij minder doet twijfelen. Bij een nieuwe functie vind ik misschien 24 uur wel genoeg omdat het ook extra energie kost voor me.

En diep van binnen denk ik dat ik toch het liefst voor de interne functie ga, dit is namelijk ook lekker dichtbij en ervaring in het werk heb ik.
Daarnaast ben ik bang dat ik bij de externe er ook snel weer uitgewerkt kan worden. Vorig jaar was het nog onzeker en zijn er mensen ontslagen(door contract af te laten lopen en geen nieuwen aan te nemen).
Toen zijn er toch meer mensen weggegaan ( ook op eigen initiatief)dan ze hoopten en nu dus een enorm te kort.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 11:20

Super bedankt voor jullie adviezen. Dan houdt ik het inderdaad bij bedenktijd.
Ze hebben mij elke keer gemaild met informatie (zoals de meeloop dag)
Kan ze dit ook terug mailen dat ik het een leuke leerzame dag was maar dat ik er nog over na wil denken en dat ik ze in de loop van volgende week zal bellen?
Dit ook om mezelf te beschermen, want soms ben ik een te eerlijke flapuit en zeg ik dat ik nog een sollicitatie heb lopen.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥


LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 11:28

Nou dit is niet echt één functie die open is, zij zoeken meerdere mensen.
Het gaat om een intern uitzendbureau. Dus ik gok dat als ik het aangeef bedenktijd nodig heb of nog een sollicitatie heb lopen, ze niet zeggen nou laat dan maar (maar je weet het nooit he). Ze willen natuurlijk wel iemand die gemotiveerd is.
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 28-09-18 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: sollicitatie dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 11:57

Ik heb nu een vaste baan, dus het is geen noodzaak. Maar ik ben wel toe aan iets nieuws, een nieuwe uitdaging. Dus beide opties zijn wel echt dingen die ik graag zou willen doen. Dat maakt het ook zo moeilijk.

Bij de externe functie had ik gesolliciteerd op de functie dichtbij mijn woonplaats, in het sollicitatiegesprek kwam naar voren dat het toch om een andere plek zal gaan omdat daar meer te korten zullen zijn. Daar baalde ik wel van, maar ik vind het niet heel erg.

Misschien dat ik nu eerst nog niks moet doen en dan volgende week doorgeven wat ik nu wil?

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 12:07

Goedemorgen ............,
Gisteren heb ik een dagje meegelopen op de afdeling .......
Het was een erg leerzame en interessante dag, wat mij erg enthousiast heeft gemaakt.
Ik denk ook dat dit een kans is die zich niet vaak voor zal doen.
Toch zou ik graag nog een paar dagen bedenk/overlegtijd willen hebben alvorens ik een beslissing maak. Ik zeg immers een vaste baan op. Ik hoop dat jullie die tijd mij kunnen/willen geven en dan zal ik in de loop van volgende week telefonisch contact met jullie opnemen.


Zou dit kunnen?
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 28-09-18 12:09, in het totaal 2 keer bewerkt

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 10:21

Ik ben nu dus aangenomen bij de 2e sollicitatie en baan 1 moet ik afzeggen.
Ik heb vorige week gemaild dat ik er nog over na ga denken en dat ik zo snel mogelijk iets van mij laat horen telefonisch.

Kan ik nu wel zeggen dat ik binnen het bedrijf een andere baan heb gekregen wat mij kansen geeft + vaste baan?
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 08-10-18 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, SemrushBot en 59 bezoekers