sollicitatie dilemma

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:24

Winged schreef:
Nooit zeggen dat je nog een optie open hebt staan. Zij hebben mogelijk - ondanks tekort - ook opties. Hoe zeker is het dat die interne functie lukt? Aangeven dat je iets meer bedenk/overleg tijd nodig hebt.


Is toch juist beter voor je onderhandelingspositie? Als zij je heel graag willen hebben, wat zo lijkt door de snelheid van de procedure, dan gaan ze alleen maar harder voor je lopen. Momenteel is het zo dat het lastig is om aan goede mensen te komen en hebben veel mensen keuze uit verschillende banen. :j
Ik zou zeggen, doe er je voordeel uit, of je nou bij je huidige werkgever blijft of weggaat, je kan nu júist goed onderhandelen met een ander aanbod ernaast. +:)+

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:01

@Winged
Dat ligt helemaal aan wat voor soort baan je (bijna) hebt, hoe schaars de arbeidsmarkt is en hoe hard ze je nodig hebben. De economie is nu zo dat je niet persé altijd op safe hoeft te spelen. Als je om een beter aanbod vraagt is dat helemaal niet gek, een bedrijf gaat heus niet meteen het hoogste bieden wat mogelijk is. Zou je zelf ook niet doen met salarisindicatie, ga je ook niet meteen heel laag zitten.
Lijkt mij dan :+

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:08

LadyDaily schreef:
Misschien dat ik nu eerst nog niks moet doen en dan volgende week doorgeven wat ik nu wil?

Ik zit zelf in de personeelsbemiddeling en kan als recruiter hier aangeven dat het erg fijn is als je kandidaat blijft communiceren. Of dat nou richting een andere baan is of richting de baan die ik in de aanbieding heb. Als de externe partij je afwijst omdat je het wil afwegen met een andere aanbieding dan zou ik niet zo zeker zijn of ik met hun in zee zou willen. Als ze je echt graag willen dan is dat over 1 week ook wel zo.

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:10

LadyDaily schreef:
Goedemorgen ............,
Gisteren heb ik een dagje meegelopen op de afdeling .......
Het was een erg leerzame en interessante dag, wat mij erg enthousiast heeft gemaakt. Ik denk ook dat dit een kans is die zich niet vaak voor zal doen.
Toch zou ik graag nog een paar dagen bedenk/overlegtijd willen hebben alvorens ik een beslissing maak. Ik zeg immers een vaste baan op. Ik hoop dat jullie die tijd mij kunnen/willen geven en dan zal ik in de loop van volgende week telefonisch contact met jullie opnemen.


Zou dit kunnen?

Zeker, maar, ik zou gewoon even bellen. Werkt altijd beter.
Daarna even een mailtje met ; zoals telefonisch besproken neem ik (DATUM) contact met jullie op.
Bedankt voor het mooie aanbod, ik ga er goed over nadenken en het even laten bezinken.

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers