Studentenreisproduct: gratis of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Studentenreisproduct: gratis of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 21:17

Hoi!

Sinds september dit jaar ben ik begonnen met mijn HBO-studie, waarvoor ik nu dus elke dag een stukje met de bus ga. Ik heb studiefinanciering en een studentenreisproduct (weekabonnement). Echter heb ik ook automatisch opladen aangevinkt (bij een te laag saldo op je OV-chipkaart wordt er automatisch geld afgeschreven van je rekening zodat je altijd kunt reizen). Op zich hartstikke handig, maar nu wordt er dus elke keer geld afgeschreven terwijl ik eigenlijk gratis hoor te reizen doordeweeks, toch? Op de site van DUO kan ik alleen vinden dat het om een lening gaat, tenzij je de studie binnen 10 jaar afrondt, dan wordt het een gift. Maar hoe zit het nou? Er is qua reisproduct geen financieel contact tussen mij en DUO, dus het lijkt alsof ik alsnog zelf mijn reiskosten betaal >;)



Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 21:22

Yep! In de vakantie al opgehaald en staat ook bij iedere in-en uitcheck student week vrij

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 21:28

Hm zit even terug te kijken in mijn bankhistorie, mn kaart is 2x automatisch opgeladen (10 euro per keer) en daarna niet meer.
Reis niet in het weekend, eerste keer viel wel buiten de geldigheid van reisproduct dus dat was sws die eerste keer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers