Vertalers, tekstschrijvers..

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Emmaa_

Re: Vertalers, tekstschrijvers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:58

Ik ben studente journalistiek en daarnaast freelancer. Dit zijn journalistieke klussen, maar zo hier en daar heb ik ook een copy of in ieder geval commerciele klus erbij omdat er in de journalistiek amper rond te komen valt. Het enige wat je moet hebben is feeling voor schrijven. Je kan nergens leren om een goede tekstschrijver te worden. Sterker nog, ik ken mensen via mijn opleiding die na vier jaar studeren amper een lopende tekst kunnen produceren. Ze kunnen wel volgens de regeltjes werken, maar daarmee val je snel door de mand als je op zoek gaat naar klussen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:51

En dat laatste is ook onderdeel van het freelancebestaan. Je gaat opdrachtgevers tegenkomen waarbij je gewoon niet aan de eisen kan voldoen. Of dat nou aan de tijdsdruk ligt, een bepaalde domme spelfout die je er eigenlijk uit had moeten vissen maar die je bent vergeten, of de onderlinge communicatie is die niet lekker loopt. Je kan niet overal aanblijven als semi-vaste kracht (dat is namelijk verkapte loondienst) en soms gebeurt het gewoon dat een opdrachtgever en jij niet klikken. Dat is echt een rotgevoel want, ik tenminste, krijg dan snel het gevoel alsof ik word aangevallen op mijn persoonlijke doen en kunnen, terwijl dat niet altijd het geval is. Dat moet je ook leren loslaten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie