Tanden inleveren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Tanden inleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 17:50

Heerlijk onsmakelijk natuurlijk :Y)
Ik ben tanden en kiezen aan het verzamelen, niet omdat ik dat persé leuk vind, maar omdat ik voor mijn opleiding moet gaan boren.
Nu weet ik dat er op bokt ook tandartsen/mondhygiënisten rondzwerven. In mijn potje denk ik snel een gouden tand te hebben gezien, met een porseleinen kroon er overheen. Nu kan ik daar niet zo veel mee, maar ik vroeg me af of ik die kan inleveren.

En als het geen goud blijkt te zijn, weet iemand welke metalen er nog meer ingenomen worden?

En nog zo'n onsmakelijke vraag, heeft iemand nog een tip waar ik aan elementen kan komen? Want ik moet er nog een heleboel hebben voor het komende jaar. Of iemand die nog ergens een verdwaald potje heeft staan en denkt; daar heeft ierusje wel wat aan! Ik sta er voor open :D

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.



ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 19:09

Nee ben derde jaars mondzorgkunde.
Ik heb niet goed kunnen kijken, had thuis geen handschoenen of een lange pimcet om hem van dichtbij te bekijken. Dat ga ik volgende week wel bij een practicum doen. Dus het kan net zo goed een ander metaal zijn. Vandaar ook de vraag of er andere metalen worden ingenomen dan goud.

Verder had ik een potje staan bij mijn eigen tandarts. Die bleek het niet te verzamelen, dus na een jaar een lege pot op kunnen halen...
Een andere praktijk heeft minn pot meegegeven aan iemand anders, terwijl mijn naam er op stond. Alleen bij mijn stage adres heb ik tot nu toe elementen kunnen verzamelen.

Als het echt goud is, slijp ik hem zelf op school :)

Alle elementen zitten in bleekwater, maar dat meurt nog een uur in de wind.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Tanden inleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 19:56

Alleen houden de tandheelkunde hun geëxtraheerde elementen natuurlijk zelf. Die hebben zij ook nodig. En geen gied oefen materiaal of geen toets materiaal betekent geen studiepunt.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 20:29

upendo schreef:
Het lijkt me bizar als ze bij mondzorgkunde dat ook niet kunnen fixen voor je, lijkt me toch een voorwaarde voor goed onderwijs.


Tja ik heb het ook niet bedacht. Zo veel wordt er niet meer getrokken, maar er zijn wel heel veel tandheelkunde en mondzorgkunde studenten die ze nodig hebben. Tandheelkunde studenten hebben ook overal potjes staan.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Tanden inleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 23:21

Haha ik zit in amsterdam op school. Ik heb tanden nodig van gaaf tot en met dentine cariës, verder mag ik niet boren, dus hoef ik ook niet te gebruiken :)
Veel geld zal die ene tand niet opleveren denk ik zomaar, maar iedere euro telt in het leven van een student :j

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Tanden inleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 10:06

Haha ja aan de acta/inholland zit ik ja :)
Jullie zijn lief :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Tanden inleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 18:34

Als het goed is overleven de tanden het cremeren niet, anders schiet dat ook zijn doel een beetje voorbij... En daarbij vind ik dat ook niet netjes.
Ik heb idd vorig jaar al stage gelopen, daar heb ik ook een potje staan. Maar op de praktijk waar ik patiënt ben, is mijn potje gewoon niet gevuld. Niet alle ziekenhuizen hier in de buurt willen/mogen verzamelen.
Ik ga maandag middag even rondje noord holland doen langs implantologen en parodontologen :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Tanden inleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 11:05

Oh sorry, ik heb over je berichtje heen gelezen :oo
Ik stuur je even een pb :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Tanden inleveren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 18:51

Vandaag mijn potje open gemaakt. Het was idd een porceleinen kroon met goud er onder. Docent zei dat het handigst was om het einde van het jaar even contact op te nemen met een innamepunt en dan vragen hoe zij het aangeleverd willen hebben. Want eventueel heb ik aan het einde van het jaar meerdere kronen en brugwerk waar wat interessants tussen zit :)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers