Mensen verstand van het UWV WW uitkering??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Mensen verstand van het UWV WW uitkering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 10:40

Vraagje.. We komen er niet helemaal uit.

Iemand wordt werkloos per 1 augustus en vraagt per die datum ook een WW uitkering aan die wordt toegekend. Om het makkelijk te houden wordt de uitkering voor 1500 euro per maand toegekend, dit is 75% van het loon.

Per 15 aug gaat ze weer werken, en van 15 - 31 aug wordt er ongeveer 1350 euro verdient. Dit wordt pas in sept uitbetaald.

Wordt dit nu verrekent over de hele maand augustus? Vanaf 15 aug? helemaal niet, omdat de betaling pas in september plaats vond?

De vragen zijn ook gesteld aan het UWV per bericht vanuit de inlog omgeving? Alleen er komt geen duidelijk antwoord.

Wie kan helpen ? :')

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Mensen verstand van het UWV WW uitkering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:42

Waarom neem je niet gewoon telefonisch contact op en bespreek je bovenstaande met iemand die daadwerkelijk bij UWV werkt en dit weet?

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:42

Het gaat om de maand waarin de arbeid is verricht bij het UWV..
Waarschijnlijk moet je ongeveer 1350 euro terugbetalen :j

Maar de rekenwijze van het UWV zijn bijzonder.. dus het kan zomaar iets meer of minder zijn.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:43

de 1350 wordt van de 1500 afgehaald

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 10:47

Goof schreef:
Waarom neem je niet gewoon telefonisch contact op en bespreek je bovenstaande met iemand die daadwerkelijk bij UWV werkt en dit weet?


Omdat ik die gegevens niet krijg, en omdat het een betaalt telefoonnummer is. Kost 4 cent per minuut, en een starttarief van 4,5 cent.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 10:47

Peerke_ schreef:
Het gaat om de maand waarin de arbeid is verricht bij het UWV..
Waarschijnlijk moet je ongeveer 1350 euro terugbetalen :j

Maar de rekenwijze van het UWV zijn bijzonder.. dus het kan zomaar iets meer of minder zijn.



Dan had ze dus sowieso beter per 1 sept kunnen starten. -O-

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:50

Babsiej schreef:
Peerke_ schreef:
Het gaat om de maand waarin de arbeid is verricht bij het UWV..
Waarschijnlijk moet je ongeveer 1350 euro terugbetalen :j

Maar de rekenwijze van het UWV zijn bijzonder.. dus het kan zomaar iets meer of minder zijn.



Dan had ze dus sowieso beter per 1 sept kunnen starten. -O-


Ja, en Nee..
De uitkeringen zijn bedoeld voor mensen die geen werk hebben, en niet voor betaalde 'vakanties'.
Maar ik snap het wel.. nu heeft ze een halve maand gewerkt voor geld wat ze anders ook had gehad.

Het UWV bellen is inderdaad niet leuk, kost een hoop geld, hangt een eeuwigheid in de wacht en dan kunnen ze je nog geen antwoord geven.. Je moet de brief die je krijgt maar afwachten.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:50

Tja het is maar hoe je het bekijkt. Wees blij dat je weer aan het werk bent.
In principe wordt alles wat je erbij verdient in die maand, dus die 1350, afgetrokken van het totaal bedrag. Kan soms iets anders uitvallen, maar daar kan je wel vanuit gaan.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 10:55

Het is ook geen betaalde vakantie, ze heeft er voor gewerkt. Als je werkt bouw je recht op voor een WW. En dus had ze beter per 1 sept kunnen beginnen.

Dan kan ze beter ook gewoon helemaal niets opgeven toch ? Dan gaat het UWV ook niets aan wat ze verdient etc, als ze geen uitkering ontvangt?

Het gaat trouwens niet om mij, ik heb gewoon werk, en daarom kan ik ook niet bellen.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:56

Inkomsten moet je zelf doorgeven dmv het wijzigingsformulier. Dan word het verrekend met het geld wat ze krijgt aan uitkering.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 10:57

purny schreef:
Inkomsten moet je zelf doorgeven dmv het wijzigingsformulier. Dan word het verrekend met het geld wat ze krijgt aan uitkering.


Dat was precies niet de vraag, maar bedankt!

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:57

Babsiej schreef:
Het is ook geen betaalde vakantie, ze heeft er voor gewerkt. Als je werkt bouw je recht op voor een WW. En dus had ze beter per 1 sept kunnen beginnen.

Dan kan ze beter ook gewoon helemaal niets opgeven toch ? Dan gaat het UWV ook niets aan wat ze verdient etc, als ze geen uitkering ontvangt?

Het gaat trouwens niet om mij, ik heb gewoon werk, en daarom kan ik ook niet bellen.

Ze kan zelf toch ook bellen?

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 10:58

purny schreef:
Babsiej schreef:
Het is ook geen betaalde vakantie, ze heeft er voor gewerkt. Als je werkt bouw je recht op voor een WW. En dus had ze beter per 1 sept kunnen beginnen.

Dan kan ze beter ook gewoon helemaal niets opgeven toch ? Dan gaat het UWV ook niets aan wat ze verdient etc, als ze geen uitkering ontvangt?

Het gaat trouwens niet om mij, ik heb gewoon werk, en daarom kan ik ook niet bellen.

Ze kan zelf toch ook bellen?


Staat er toch ? Nee, want het kost geld. 4 cent per minuut zelfs, voor geld wat ze mogelijk niet gaat krijgen, is dat nogal veel. Ze heeft berichten gestuurd maar geen duidelijk antwoord.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:59

Babsiej schreef:
purny schreef:
Inkomsten moet je zelf doorgeven dmv het wijzigingsformulier. Dan word het verrekend met het geld wat ze krijgt aan uitkering.


Dat was precies niet de vraag, maar bedankt!

volgens mij word het gewoon per 15 augustus berekend maar wel met de verdiende inkomsten in de tijd tussen werk en ww en andersom

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:59

je kan er voor kiezen niks op te geven. maar dat checken ze met de belastingdienst dus dan komt de kater gewoon later... Alles wat ze in de maand augustus heeft verdient wordt verrekend met de uitkering dus moet ze terug betalen zoals ik het nu lees.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:00

Babsiej schreef:
purny schreef:
Inkomsten moet je zelf doorgeven dmv het wijzigingsformulier. Dan word het verrekend met het geld wat ze krijgt aan uitkering.


Dat was precies niet de vraag, maar bedankt!


Maar wel precies je antwoord. Je krijgt een formulier waarop je moet aangeven of je nog gewerkt hebt, alles wat je werkt, wordt van je WW afgetrokken.

Niet opgeven gaat niet werken, want de belastingdienst weet alles en aan het eind van het jaar ben je denk ik alsnog de sjaak. Zou ik niet aandurven.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:00

Die 4 cent per minuut overleef je ook wel en dan heb je tenminste antwoord op je vraag. Nu weet je niks en ga je hier op bokt zitten vissen voor een ander. Laat je vriendin gewoon bellen, klaar.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:01

Rena100 schreef:
Maar wel precies je antwoord. Je krijgt een formulier waarop je moet aangeven of je nog gewerkt hebt, alles wat je werkt, wordt van je WW afgetrokken.

Niet opgeven gaat niet werken, want de belastingdienst weet alles en aan het eind van het jaar ben je denk ik alsnog de sjaak. Zou ik niet aandurven.


+ een boete, want je hebt dat moedwillig achtergehouden..

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 11:02

Dat formulier, per de eerste is ingevuld, zonder inkomsten nog, die heeft ze dus nog niet ontvangen.

Alleen de vraag is dus, per de eerste of per de 15e dat het wordt verrekend. We wachten wel af. Als ik het hoor, zal ik het wel doorgeven.

Bellen kost geld, en als er per bericht geen duidelijk antwoord komt is het zonde om geld uit te geven als er nog geen antwoord komt.

Ibbel

Berichten: 49108
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:04

Theoretisch gezien had je vriendin de WW weer kunnen en moeten stopzetten per 15 augustus. Dan had ze de helft van die 1500 euro terug moeten betalen. Geen idee of dat alsnog te doen is. Maar ze heeft recht op WW op het moment dat ze werkeloos is. Per 15 augustus is ze niet meer werkeloos.

(Ik neem overigens aan dat die 1350 voor 2 weken werken is! Want anders kan ze beter in de WW blijven dan wordt die 1350 nl iedere maand alsnog tot 1500 aangevuld)

bit
Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:04

Volgens mij wordt er 70% van het verdiende bedrag afgetrokken van de uitkering...

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:05

Babsiej schreef:
Dat formulier, per de eerste is ingevuld, zonder inkomsten nog, die heeft ze dus nog niet ontvangen.

Alleen de vraag is dus, per de eerste of per de 15e dat het wordt verrekend. We wachten wel af. Als ik het hoor, zal ik het wel doorgeven.

Bellen kost geld, en als er per bericht geen duidelijk antwoord komt is het zonde om geld uit te geven als er nog geen antwoord komt.

Maar het is wel een antwoord op haar vraag. En daar zitten de mensen die haar zo antwoord kunnen geven.
Inkomsten formulieren moet je geloof ik via de uwv site downloaden en uitprinten. Maar die ontvang je volgens mij niet via de mail oid

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 11:06

Ibbel schreef:
Theoretisch gezien had je vriendin de WW weer kunnen en moeten stopzetten per 15 augustus. Dan had ze de helft van die 1500 euro terug moeten betalen. Geen idee of dat alsnog te doen is. Maar ze heeft recht op WW op het moment dat ze werkeloos is. Per 15 augustus is ze niet meer werkeloos.

(Ik neem overigens aan dat die 1350 voor 2 weken werken is! Want anders kan ze beter in de WW blijven dan wordt die 1350 nl iedere maand alsnog tot 1500 aangevuld)


Hij is stopgezet direct de 15e. Ze geeft aan dat ze per 16 aug wel uitstel heeft gekregen voor 3 maanden sollicitatieplicht? en dat mocht ze minder verdienen dan 87,5% ? niet 75%? dan wordt het verrekend of aangevuld.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 11:06

purny schreef:
Babsiej schreef:
Dat formulier, per de eerste is ingevuld, zonder inkomsten nog, die heeft ze dus nog niet ontvangen.

Alleen de vraag is dus, per de eerste of per de 15e dat het wordt verrekend. We wachten wel af. Als ik het hoor, zal ik het wel doorgeven.

Bellen kost geld, en als er per bericht geen duidelijk antwoord komt is het zonde om geld uit te geven als er nog geen antwoord komt.

Maar het is wel een antwoord op haar vraag. En daar zitten de mensen die haar zo antwoord kunnen geven.
Inkomsten formulieren moet je geloof ik via de uwv site downloaden en uitprinten. Maar die ontvang je volgens mij niet via de mail oid


Maar er is al 2x bericht gestuurd en ontvangen, maar geen antwoord, door het UWV!

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Mensen verstand van het UWV WW uitkering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:09

4 cent per minuut.....laten we zeggen 15 min bellen met wachttijden dat is 60 cent...…

zal ik 60 cent naar je overmaken?

je hebt 1500 euro aan inkomen? dan is die 60 cent inderdaad wel een flinke aanslag op je budget...ik snap dat je dan zoiets hier op bokt gaat vragen....