Het opstarten zorgboerderij / dagbesteding

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:43

Een standaard zorgopleiding gericht op de doelgroep waar je mee wil werken lijkt me niet onverstandig. Met alleen een EHBO cursus ga je er niet komen. Verder zou ik ook goed ga nadenken over welke doelgroep je wil, je moet er affiniteit mee hebben, anders lukt het sowieso al niet.
Heb je ook eigen vermogen? Je gaat er waarschijnlijk eerst zelf geld in moeten gaan pompen.



Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:56

SARINO schreef:
Destination schreef:
Een standaard zorgopleiding gericht op de doelgroep waar je mee wil werken lijkt me niet onverstandig. Met alleen een EHBO cursus ga je er niet komen. Verder zou ik ook goed ga nadenken over welke doelgroep je wil, je moet er affiniteit mee hebben, anders lukt het sowieso al niet.
Heb je ook eigen vermogen? Je gaat er waarschijnlijk eerst zelf geld in moeten gaan pompen.

Hoeft geen geld meer in ,de locatie heb ik al.En welke opleiding is mijn vraag ,ehbo is er al.....

Voordat je kan bepalen welke opleiding geschikt is, zal je eerst een doelgroep moeten vinden. Een groep met een verstandelijke beperking heeft totaal andere zorg nodig dan een groep met een lichamelijke beperking.
En ondanks dat je een locatie hebt, komt er meer bij kijken. Je hebt misschien materiaal nodig, verzekeringen, vergunningen, eventueel personeel.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:12

SARINO schreef:
en daarom mijn vraag welke opleidingen hebben bokkers
gevolgd die nu een zorgboerderij runnen....

Maar die vraag is helemaal niet interessant totdat je weet met welke doelgroep je wil gaan werken. Voor de ene doelgroep is SPH voldoende, voor de andere doelgroep moet je meer richting begeleider gehandicaptenzorg gaan denken.

Je zou eventueel naar zoiets kunnen kijken.
https://www.aeresmbo.nl/onze-scholen/dr ... pleidingen

Of zoiets:
https://www.zorgboerderijgids.nl/zorgbo ... ingen.html

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:39

SARINO schreef:
lovelucydan schreef:
Misschien kun je beter eerst in de zorg gaan werken en aan de hand van je opgedane ervaringen een eigen zorgboerderij opstarten. Lijkt mij het verstandigste......

maar ik wil eerst opleidingen en cursussen ,stages zijn al aan de gang.....

Kan je dan niet aan je stagebegeleiders vragen welke opleiding handig zijn of welke zij hebben gedaan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers