Het opstarten zorgboerderij / dagbesteding

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Het opstarten zorgboerderij / dagbesteding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 21:22

Ik ben op zoek naar mensen die meer weten over het opstarten van een zorgboerderij /dagbesteding.
Ik heb gesprekken gehad,de locatie is bekeken,heb mijn stages gelopen maar nu is mijn vraag welke opleidingen of cursussen kan ik gaan volgen.Behalve EHBO zijn er geen verplichtingen voor deze vorm van dagbesteding maar wil zelf liever bijleren en ben opzoek naar ervaringen van bokkers.



SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Het opstarten zorgboerderij / dagbesteding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 21:35

Ik heb nog geen doelgroep,loop nu nog op verschillende bedrijven mee ,ik heb alleen zelf een locatie,geen opleidingen in de zorg,ook geen haast met opzetten.
Ik onderschat het niet.Een basisopleiding is niet nodig via de organisatie waar ik contact mee heb.
Mijn vraag is naar opleidingen en cursussen gericht op de zorgboerderij/dagbesteding die bokkers gedaan hebben.

SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 21:52

belle_boef schreef:
Met welke organisatie heb je contact en wat wordt je doelgroep.
Ik kan me niet voorstellen dat er een doelgroep is waarbij je geen gedegen vooropleiding nodig hebt. Vind het zelf onacceptabel. Werk zelf in de zorg ggz en weet hoe i gewikkeld het is en hoe makkelijk het verknald word door mensen met opleiding laat staan zonder.

Ik vind het ook onacceptabel dat het zonder vooropleiding kan vandaar mijn vraag............

SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 21:53

Destination schreef:
Een standaard zorgopleiding gericht op de doelgroep waar je mee wil werken lijkt me niet onverstandig. Met alleen een EHBO cursus ga je er niet komen. Verder zou ik ook goed ga nadenken over welke doelgroep je wil, je moet er affiniteit mee hebben, anders lukt het sowieso al niet.
Heb je ook eigen vermogen? Je gaat er waarschijnlijk eerst zelf geld in moeten gaan pompen.

Geld is er en de locatie heb ik al.En welke opleiding is mijn vraag ,ehbo is er al.....
Laatst bijgewerkt door SARINO op 22-08-18 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 22:05

Voordat je kan bepalen welke opleiding geschikt is, zal je eerst een doelgroep moeten vinden. Een groep met een verstandelijke beperking heeft totaal andere zorg nodig dan een groep met een lichamelijke beperking.
En ondanks dat je een locatie hebt, komt er meer bij kijken. Je hebt misschien materiaal nodig, verzekeringen, vergunningen, eventueel personeel.[/quote]

Bedankt voor je advies maar heb hier niks aan.Ik begrijp dat er meer komt kijken ,vergunning is er ,geen personeel,zijn met 2,willen klein groepje,verzekeringen zijn doorgesproken,boekhouder en financien ook,doelgroep kan alle kanten nog op.

SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Het opstarten zorgboerderij / dagbesteding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 22:08

en daarom mijn vraag welke opleidingen hebben bokkers
gevolgd die nu een zorgboerderij runnen....

SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 22:38

lovelucydan schreef:
Misschien kun je beter eerst in de zorg gaan werken en aan de hand van je opgedane ervaringen een eigen zorgboerderij opstarten. Lijkt mij het verstandigste......

maar ik wil eerst opleidingen en cursussen ,stages zijn al aan de gang.....

SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Het opstarten zorgboerderij / dagbesteding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 22:49

Heb ik uiteraard gedaan Destination.Niet veel wijzer geworden,want die hebben geen vooropleiding in de zorg.Hebben al jaren dagbesteding op hun melkveebedrijf.
Tot zo ver bedankt voor de genoemde opleidingen en cursussen gevolgd door bokkers ,ook via pb.

SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 08:35

LadyMadonna schreef:
Grappig... ts stelt maar 1 vraag: welke opleiding hebben bokkers gevolgd die nu een zorgboerderij runnen?
Dan komen er allerlei reacties, en maar 1 die haar vraag beantwoord...

Ts; ik ga even polsen bij een kennis van me wat zij gedaan heeft (ze runt het niet maar werkt er)


Haha inderdaad ,ik ben eigenlijk te verbaasd...
Er zijn zelfs bokkers die het liefste in mijn portemonnee willen kijken..........

SARINO

Berichten: 464
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 08:37

Nathalie__ schreef:
Ik run geen zorgboerderij, maar werk wel in de zorg. Ik heb de opleiding maatschappelijke zorg gedaan op niveau 4. Hierin kun je in het tweede leerjaar een richting kiezen, dit zijn de richtingen gehandicaptenzorg en specifieke doelgroepen (waaronder vooral ouderenzorg).
Graag wil ik er bij zeggen dat ik ook 1,5 jaar op een soort zorgboerderij heb gewerkt waarvan de eigenaar geen zorg achtergrond heeft, maar dus wel alles heeft opgezet. Hoe langer ik er werkte, hoe meer ik mij bezighield hoe alles werkte qua zorgkant en ik dingen aan het licht hield die moesten veranderen of gewoon gespiegeld hoe het ergens anders in de zorg werkt. Oprichter zag dit helemaal anders en benoemde allemaal werkaspecten van mij waar ik niet goed in was. Waarempel zijn deze aspecten bij mijn baan in de ‘echte’ gehandicaptenzorg nu positieve punten van mij. Hiermee wil ik zeggen dat het toch ook echt wel goed is om echt te weten wat de zorg inhoud. Hiermee zul je je dan ook positief kunnen onderscheiden. Succes!


Dankje voor je reactie.Ik wil ook geen zorgboerderij zonder dat ik weet wat ik doe.Ik ga niet alles zelf uitvinden terwijl er uitstekende passende opleidingen zijn.Ik wil wel zekerheid dat ik de juiste weg bewandel voor de cliënten en eerder begin ik er niet aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers