Pawshake topic

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:18

Dit soort dingen bespreek ik altijd met de eigenaar, gewoon door geven dat de hond onder de vlooien zit en dat je vandaag nog wil behandelen.

Ik haal dat soort spullen bij de groothandel dat scheelt weer wat.


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:23

Dat probleem heeft mijn vriendin dus met de hond met giardia. Straks heeft haar eigen hond het ook (is nu ook al een paar dagen niet lekker) en de eigenaren van de logeerhond geven mooi niet thuis :\

Kaus, vergeet ook niet je huis de aankomende maanden goed te blijven behandelen. De vlooieneitjes kunnen zeker een jaar overleven.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:54

We hebben eerder vlooien gehad (van eigen hond) dus we hebben redelijk geleerd hoe we moeten behandelen :=

Iemand tips voor als de eigenaar niet wil betalen? Heb hem het bonnetje + onze berekening gestuurd en die komt neer op 34€. Hij heeft tot nu toe niks gezegd over het geld maar hij is op een festival dus zal misschien ook niet helemaal helder zijn _O- Het is via Marktplaats dus Pawshake kan me ook niet helpen...

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:25

Dat is een lastige! Gelukkig hier alle oppashonden netjes behandeld of vlooienband om tot nu toe, maar ik weet niet of ik zelf direct alle honden zou behandelen. Kost veel, en dan kan je nog wel eens een 'mijn hond was het niet' spelletje krijgen.
Sommige honden kunnen ook heel slecht tegen bepaald soort vlooienmiddel, kunnen ze ook goed ziek van worden. Zou ik wel mee oppassen.

Tsja, als de eigenaar niet wil betalen. Pech denk ik? Verzekerd ben je niet via mp en dwingen wordt 'm ook niet.

Ben inmiddels al 3x in m'n hand gebeten door dat kleine kreng hier, omdat hij steeds naar boven rent en dan daar gaat staan blaffen omdat hij niet naar beneden durft _O-.

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:04

Ik heb een formulier die ze moeten invullen, er staat o.a dat ze behandelt moeten zijn tegen vlooien. Als blijkt dat dit niet het geval is dan komen ze voor kosten te staan.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 05:52

Vanmiddag gaan er 2 grote honden weg na bijna 4 weken hier te zijn geweest. Zo om 7 uur word er een hondje van een bokker gebracht voor de dagopvang en vanmiddag komt er een hondje kennismaken en die blijft een paar uur. En morgen komen er ook weer hondjes, het hoogseizoen is vandaag afgelopen, maar er blijven met regelmaat nog steeds hondjes komen.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:15

4 weken is een hele tijd. Dan raak je er wel een beetje gehecht aan of niet?

Charlie gaat vandaag ook terug naar huis. Ga haar echt missen. Speciaal plekje in ons hart heeft ze verovert.

En nu last minut een loops teefje voor een dag. Baasjes gingen dagje weg maar waren vergeten oppas te regelen :=

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:26

Ik vind het niet zo erg dat ze weg gaan want 1 hond slaat steeds aan als er aangebeld wordt of als er iemand huis komt.En dan gaat de rest mee doen, ze heeft een blafband om die geeft een piep toon en na de 3e blaf gaat hij trillen. Maar dat werkt niet voldoende.

We gebruiken ook een plantenspuit en als er iemand thuis komt dan geeft hij door via data app ik ben thuis zo dat we haar meteen kunnen corrigeren.ik ben ook al 4 weken niet fatsoenlijk de deur uit geweest, ik moet wachten tot er iemand thuis komt.

posje
Berichten: 95
Geregistreerd: 21-10-06

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:36

Hoi allemaal, ik heb me ook aangemeld op pawshake, maar dan omdat ik een hondenuitlater zoek. Volgens mij bieden de meeste van jullie dit juist aan? IK moet zeggen dat ik het nog niet zo overzichtelijk vind. Soms zie ik ineens oppassers staan die ik dan later niet opnieuw zie en in mijn regio (Elst gld) zijn er niet veel oppassers te vinden helaas. Ik puzzel nog even verder en lees ondertussen mee met jullie avonturen!

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:41

Petbnb en hondenoppas.nl al geprobeerd? Zeker die laatste is fijn als je een hondenuitlaat zoekt

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:48

Elst is helaas net te ver op de fiets anders hadden we je graag geholpen

95Ellen

Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:05

De lijst met oppassers wisselt steeds, omdat je aan de hand van een aantal parameters (hoe snel je reageert, hoe vaak je iemand afwijst, hoeveel recensies je hebt etc), hoger of lager op die lijst komt. Misschien dat er daardoor mensen verdwijnen in jouw overzicht? Ik vind het persoonlijk prettiger om de kaart functie te gebruiken als ik naar andere oppassers kijk. Zorg verder ook dat je bovenaan de goede service hebt geselecteerd, dat de mensen die de app weergeeft ook daadwerkelijk de service honden uitlaten bieden

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:04

Wat zijn jullie regels met de tijd waarop baasje de hond ophaalt? Baasje had gezegd dat ze tussen drie en vier op station zouden zijn en ik zou hond naar station brengen. Ze zouden me appen wanneer ze in de trein stapten en die zou er dan 40 minuten later zijn. Maar ondertussen heb ik nog steeds geen appje en ik moet weg...

Ik hou rekening met de planning van die mensen, heb ze de vrij keuze gegeven wanneer ze de hond komen halen maar daar ga ik dan vervolgens ook mijn dag omheen plannen... Ze hebben gelukkig wel gezegd dat ze het vlooiengedoe gaan betalen.

Edit: ze hebben me toevallig net gebeld en zijn hier pas over een uur... -O- Persoonlijk snap ik dat echt niet, dat je zo gewoon even een ruim een uur te laat komt :n Maar misschien ligt dat aan mij...

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

95Ellen

Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:35

Pff waardeloos zeg, dat vind ik ook niet normaal hoor. Heb 1 keer gehad dat een baasje een uur te laat was, maar dat kwam doordat ze dik in de file stond en ze heeft wel 10x sorry gezegd dus dat vond ik echt niet erg, maar zoals die van jou ermee omgaan vind ik echt onfatsoenlijk... de rest vd baasjes die ik gehad heb waren allemaal superstipt, binnen 5 minuten van de afgesproken tijd :)

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:04

Echt flink te laat komen heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt. Sommige mensen zijn echt heel makkelijk en die denken dat je naast de opvang niks anders te doen hebt?

ZoZenn

Berichten: 3160
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:37

Ik spreek altijd een tijd af, vaak wel een rond tijd, dat het tien minuutjes mag uitlopen. Ik heb nog andere dingen te doen, dus ik ga niet de hele dag zitten wachten.

Vandaag werd de mini satan opgehaald en die mensen zeiden 'ja, geen idee, we komen wel ergens', waarop ik gezegd heb dat ze dan kans hebben dat er niemand is. Toen hebben ze toch maar een ongeveer tijd gegeven :'). Ik snapte daar echt niks van, ik heb mijn honden ook nog en andere plannen 8)7

"It takes three flints to make a fire." – Louisa May Alcott

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:01

Ik heb mensen die vanuit Schiphol meteen door gaan naar mij die weten niet 100% de tijd. Ik ben wel veel thuis maar ik vraag altijd of ze een appie sturen als ze er bijna zijn.Gelukkig zijn ze ook vaak op tijd, als ik weg moet dan zeg ik dat ook.Dan komen ze er voor of er na.

Ik dacht het hoogseizoen af te sluiten dus een rustige periode zou er zijn maar het blijft druk. Dus ik moet weer nee verkopen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:16

Nou, ik zou op zich wel verwachten dat de oppasser thuis is als ik mijn hond naar iemand toe breng (tenzij in overleg). Dus wat dat betreft verwacht ik wel flexibiliteit. Maar ik had nu juist gewacht totdat deze hond weg zou zijn om ergens heen te gaan.

Maar goed, hij is weg en baasjes hebben betaald voor de vlooien dus het is goed zo.

Ik geef baasjes normaal vrij ruim de tijd om hun hond op te halen maar heb wel graag een schatting zodat ik niet de hele dag op scherp sta en ook met ze uit kan zonder baasje mis te lopen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:16

Denken jullie al aan de herfst, nu blijven de honden droog maar straks worden ze nat.Ik leg dan wel weer kleden neer.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:24

Hoe bedoel je? Nu zijn ze droog, in de herfst nat. Mijn reu zwemt 365 dagen per jaar in het kanaal. Hele huis is erop ingericht dat je hem kunt drogen en kunt laten opdrogen. Hondenkamer? Allemaal dekens, kussens etc. Bench? Allemaal dekens. Auto? Deoogdekens en dekens. :’)

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:34

Ik heb geen zwemhonden vandaar dat ik dan wat aanpassingen moet doen.


rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:22

Ik ga proberen eens actiever te worden hier.

Zal eerst een mezelf voorstellen
Ik ben suraya.
Werk al mijn hele leven met dieren. Voornamelijk in het buitenland met zwerfdieren educatie en trainen van paarden, ook onderzoek naar zeezoogdieren en riffen hielp ik mee
Heb thuis een roedel van 5 honden 3 katten, vogels en pony's
Ben bezig een bedrijf op te starten en een nieuwe studie begin volgende maand een nieuwe studie waar het bedrijf ook deels op gericht gaat worden.

En we krijgen dit weekend weer een oppas hondje op bezoek van vrijdag tot maandag :)

posje
Berichten: 95
Geregistreerd: 21-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:51

StonedRomy schreef:
Petbnb en hondenoppas.nl al geprobeerd? Zeker die laatste is fijn als je een hondenuitlaat zoekt


Dank voor de tip, heb me ook aangemeld op hondenoppas.nl n zag daar iemand uit mijn buurt staan! Morgen hebben we een kennismakingsgesprek.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:51

Ik hoop dat het iets wordt, vaak zijn er wel opassers in de buurt maar je moet wel weten waar je die kan vinden.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:24

Ik heb 2 aanvragen via Holidog, maar als ik wil reageren gebeurt er niks. Ik heb een mail ge stuurt en ik hoop dat het opgelost wordt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, hedwig1 en 12 bezoekers