Werkgever niet aangesloten bij ARBO

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Werkgever niet aangesloten bij ARBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:43

Ik vind het ook niet geheel netjes als vriendin al jaren ziek is en welbewust steeds voor werk kiest, klachten blijven hetzelfde, en nu via een halfjaar contract evt de zw in wilt.

Maar ik begrijp dat TS het werk niet vol kan houden. Misschien beter om niet te werken en eerst in alle rust te zoeken wat wel/niet kan fysiek. Wanneer de WMO een 400€ kost voor huishoudelijke hulp dan weet ik welk inkomen ze gemiddeld hebben, denk dat ze het met normale lasten wel moeten redden op alleen zijn salaris.

Niet banketstaaf maar poetsen.


Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:17

RoyceMack schreef:
Ze werkt wit, 20 uur in de week (op contract).
Ook hier speelt weer: ze wil niet dat hij in financiele problemen komen. Het betreft een kleine stichting. Deze werkgever is geloof ik 71 jaar oud.
Ik gok een hoop gebrek aan kennis en kop in het zand. En tevens wil ze niet slecht te boek staan in het dorp. Overigens ben ik het ermee eens dat ze echt harder voor zichzelf op mag komen. Maar ik wilz dat ze na 4 jaar eens goed geholpen wordt. Ze maakt altijd nog gewoon haar eigen keuzes. Dus ik kan haar alleen advisere.

Het punt waarom ik zo push om actie te ondernemen: ik werk vaak met mensen die te maken krijgen met letselschade of arbeidsreintegratie. Hier is altijd een bedrijfsarts betrokken. Volgens mij is de enige ingang daartoe, als je je netjes ziekmeld en je in contact komt met een bedrijfsarts. Dan gaat er iets rollen en komt alles goed (als het goed is).
Zij heeft nooit 40 uur kunnen werken en stopte gewoon bij iedere voorgaande baan als ze dit fysiek niet trok.
Ze is dus nooit in de molen terecht gekomen om haar arbeidsvermogen te beoordelen en een eventuele financiele compensatie te krijgen voor de uren die ze niet kan werken.
Daar gaat het om: ze moet nu in die molen komen. Als haar werkgever haar wederom niet ziekmeld... En de arbo het niet oppakt, dan zoekt ze gewoon een nieuwe baan. Ww krijgt ze zeg maar gewoon niet (hooguit een maandje?) . Ze is hartstikke jong (begin 20) en heeft geen denderend arbeidsverleden. Dus zij zou gewoon een nieuwe baan zoeken en zo komt er dus nooit een arbodienst aan te pas. Terwijl dit volgens mij haar kans is om het eens goed te laten bekijken.

@hannanas: ze weet precies wat ze wel en niet kan. Dat heeft ze wel geleerd in die 4 jaar. Over hoe ziek ze is, die vraag hoeft niet gesteld te worden. Ik volg haar natuurlijk al 4 jaar (ook voor het ongeluk al natuurlijk) en zie haar geregeld. Ben ook betrokken bij het revaldatieproces en heb bv haar badkamer aangepast zodat ze zichzelf kan afdrogen na het douchen.
Haar linkerarm is gewoon kapot. Deze zal ze ook moeten ontzien tijdens werkzaamheden.
Wat betreft de bijdrage voor de WMO is niet exact bekend wat de bijdrage precies zal zijn. WMO is bij haa rgeweest voor keukentafelgesprek en heeft aangegeven dat vanwege het inkomen van haar partner (hij werkt onregelmatig en veel en heeft de wens een eigen bedrijf te starten) een hoge bijdrage gevraagd zal worden. Hij betaald ook het huis, de verzekeringen, de boodschappen, kleding, onderhoud woning, auto, brandstof etc etc. Dus ondanks dat inkomsten goed zijn, gaat er ook veel uit.
Zij heeft toch ook gewoon recht op een fatsoenlijk inkomen? Stel dat de relatie uitgaat, dan kan het toch niet zijn dat ze maar een rijke gozer moet zoeken?


Ik lees nergens in mijn reactie twijfels over haar ziek zijn, dus geen idee waarom je dat aanhaalt.

Ik geef aan dat als zij een halfjaar-contract heeft en haar ziekte ervoor er al was in deze mate dat het niet geheel netjes is dan via deze werkgever de zw in te gaan.

Dat er iets moet veranderen is duidelijk daarom geef ik ook aan dat ze beter in alle rust vanuit huis, met het inkomen van haar vriend, kan gaan bekijken hoe haar toekomst ingericht kan worden, wat voor werk of dat ze niet meer kan gaan werken.

Edit: ook vanuit huis positie zijn er wegen te behandelen. En mocht werken niet haalbaar zijn dan werkt het zwaar in haar nadeel maar te blijven doorgaan tot het naadje. Instanties zullen gaan afvragen waarom ze deze banen gewoon heeft kunnen voltooien.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Werkgever niet aangesloten bij ARBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:20

Als de relatie uitgaat en zij niet kan werken dan komt ze waarschijnlijk in de bijstand.

Niet banketstaaf maar poetsen.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers