dieren/honden opvang beginnen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura12

Berichten: 674
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: Winterswijk

dieren/honden opvang beginnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 14:31

Zoals de titel al zegt zou ik later graag een opvang willen beginnen voor honden en evt. meerdere dieren zoals katten en knaagdieren.

Maar hoe begin je zoiets en wat is er nodig.
Is er een speciale opleiding dat je moet volgen etc etc.

Het is nog echt een toekomst plan :+ , maar het is wel fijn dat ik weet wat mij te wachten staat als ik t wil doorzetten en dat ik er dan naar toe kan werken.

Ik doe momenteel opleiding medewerker dierverzorging in het 2e leer jaar ( begint dus na de zomervakantie).
In totaal duurt die opleiding 2/3 jaar.
Na die opleiding kan ik of niveau hoger of een hele andere opleiding doen ( wel dier gericht).

Ik hoor graag van jullie! :D

Het idee is trouwens gekomen omdat ik ook opleiding hondentraining wil doen met daarna een cursus en krijg vaak de vraag of mensen hun hond kunnen laten verblijven bij mij.
Ook wil ik verwaarloosde of gevonden dieren opvangen..
Ik heb regelmatig verwaarloosde en of vermiste dieren gevonden en het idee dat ik ze toen niet kon helpen was echt hartverscheurend.

Dat is waarom ik een opvang wil beginnen.
En uiteraard de passie en liefde voor dieren hahaha
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-18 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: dieren/honden opvang beginnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:14

Ik denk dat het een super mooie droom is en dat dat je daar zeker lekker over kan dromen.
Maar ik vrees wel dat je er nog een baan naast nodig gaat hebben, met opvang en een beetje honden trainen ga je geen geld kunnen verdienen of je moet het erg groots aanpakken en een goed bedrijfsplan hebben plus een goede dosis geluk.

Schuur_

Berichten: 4877
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:14

Wat voor een opvang? Vakantie? Asiel?

Dat maakt nl nogal een verschil ;)

Voor opvang zou je kunnen beginnen met bv Pawshake oid en dit verder uitbouwen. Ik ken mensen die daar van rondkomen, al is het geen vetpot. Wat voor hondenopleoding wil je doen? Kunologisch instructeur? Heb je al ervaring met honden? Welke richting wil je uit? Is er een bepaalde tak die je trekt?

Veel vragen maar dit is maar het begin als he een goed businessplan wilt uitbouwen

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: dieren/honden opvang beginnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:40

Ik heb als assistent en later medewerker dierverzorging gestudeerd.
En ik heb nu een kleinschalige dierenopvang en uitlaatservice en trimgelegenheid aan huis.
Niet meer dieren van 1 eigenaar in huis en in de zomer zit ik altijd vol.
Ik verdien er niet genoeg mee om van rond te komen maar het is een erg leuk extraatje.
Ik werk ernaast gewoon als kok in een restaurant.

Laura12

Berichten: 674
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 17:05

Azmay schreef:
Ik denk dat het een super mooie droom is en dat dat je daar zeker lekker over kan dromen.
Maar ik vrees wel dat je er nog een baan naast nodig gaat hebben, met opvang en een beetje honden trainen ga je geen geld kunnen verdienen of je moet het erg groots aanpakken en een goed bedrijfsplan hebben plus een goede dosis geluk.


Nee ik ga naast dat ook gewoon werken.

Schuur_ schreef:
Wat voor een opvang? Vakantie? Asiel?

Dat maakt nl nogal een verschil ;)

Voor opvang zou je kunnen beginnen met bv Pawshake oid en dit verder uitbouwen. Ik ken mensen die daar van rondkomen, al is het geen vetpot. Wat voor hondenopleoding wil je doen? Kunologisch instructeur? Heb je al ervaring met honden? Welke richting wil je uit? Is er een bepaalde tak die je trekt?

Veel vragen maar dit is maar het begin als he een goed businessplan wilt uitbouwen


Opvang voor verwaarloose, gevonden dieren en dieren waarvan mensen ze echt niet meer kunnen houden vanwege bepaalde redenen.

De honden opleiding is opleiding honden training en daarna cursus instructeur en gedragsproblemen.

Ik train nu 1/2 jaar al jonge honden van mensen en honden die gedragsproblemen hebben.

AfricanLady schreef:
Ik heb als assistent en later medewerker dierverzorging gestudeerd.
En ik heb nu een kleinschalige dierenopvang en uitlaatservice en trimgelegenheid aan huis.
Niet meer dieren van 1 eigenaar in huis en in de zomer zit ik altijd vol.
Ik verdien er niet genoeg mee om van rond te komen maar het is een erg leuk extraatje.
Ik werk ernaast gewoon als kok in een restaurant.



Dit lijkt me al erg leuk.
Ik snap dat je er niet mee rond kan komen maar ik doe het dan echt voor de dieren.
En zal daarnaast ook ander werk hebben
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-18 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:12

Ik denk dat voor zoiets je het beste de kansen wat kan spreiden. Wat ik vaak zie is een hondenpension met eventueel hondenuitlaat en trimsalon.

Als je eventueel honden zou kunnen trimmen. Dan kun je natuurlijk ook een combinatie maken van je diensten. Honden komen bij je in de dagopvang en worden gelijk gewassen en getrimd. Verder is het les geven en oplossen van gedragsproblemen natuurlijk altijd wel een aanwinst als je honden opvangt of een pension hebt.

Of je er echt van kan leven. Dat ligt er een beetje aan. Ik ken wel mensen die thuis kunnen blijven met een hondendagopvang, cursussen en uitlaten. Zal misschien geen vetpot zijn maar is ook maar net wat je wil natuurlijk.

Anoniem

Re: dieren/honden opvang beginnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:17

Omdat dit meer werkgerelateerd is, verplaats ik het topic van JH naar STW.

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:35

Je hebt ook een vakbekwaamheid besluit houders van dieren (honden/katten) nodig.
Te volgen via LOI of Aeres Barneveld.
De vakbekwaamheid zit ook als onderdeel in een aantal opleidingen, waaronder paraveterinair.

Meer info https://mijn.rvo.nl/bedrijfsmatig-huisdieren-houden

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: dieren/honden opvang beginnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:58

Ik heb een opvang voor weeskittens en katten. Het einddoel is wel altijd herplaatsing, dus niet in opvang blijven. Maar ondanks dat zorg ik nu wel voor 24 katten...
Ik run er een kattenpension naast om de kosten te kunnen overzien.

Maar de loterij winnen zou het beste zijn... :o

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:02

Wat je het beste kunt doen, zorgen dat je over een grote zak geld beschikt :+ .

Dieren in nood opvangen is mooi, maar ook ondankbaar werk. Ik raad je aan het dagboek te lezen van de eigenaresse van Stichting Dier en Project. Zij vangt kansarme dieren op en maakt hartverscheurende dingen mee. En dat is niet echt leuk, vooral diereneigenaren zijn niet leuk. Je leest ook dat het echt zwaar is. Goed leesvoer om vooraf te weten waar je aan gaat beginnen.