Handelsagent binnen de paardensport

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Handelsagent binnen de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 18:28

Hallo allemaal,

Aankomend schooljaar begin ik aan mijn 3e jaar MBO Mediacommunicatie. Ik heb het ontzettend naar mijn zin, maar nu de examens dichterbij komen moet ik ook verder kijken. Mijn liefde voor paarden en de sport bestaat al sinds ik 4 jaar was. En zelfs toen ik aan deze opleiding begon vroeg mijn docent me waarom ik daar niks mee ging doen. Toendertijd zei ik: 'Nee joh, dat is m'n hobby.' Maar afgelopen jaar heb ik er toch over na gedacht en ontdekte toen de opleiding HBO Equine Marketing in Emmen. Hier werd ik erg enthousiast van en komend jaar wil ik bespreken of dit een optie voor mij is i.v.m. mijn huidige opleiding.

Maar stel, ik ga die opleiding doen, wat wil ik dan daadwerkelijk worden? Laatst moest ik terugdenken aan dit artikel van Pumps & Paarden > (https://pumpsenpaarden.nl/2017/11/19/in ... e-paarden/)
Hierin word een dame geïnterviewd die dus handelsagente is voor merken binnen de paardensport. En dat sprak me wel aan. Maar hoe is dat werk nou precies? En daarom een post op Bokt!

Ik vraag mij af of hier mensen zijn die dit werk doen en wellicht hun ervaring met mij willen delen. Of sowieso mensen die op een 'andere' manier in de paardensport werkzaam zijn (dus geen fokkerij of paardenhouderij oid) en hun ervaring willen delen.

Ik hoop dat ik hier wat wijzer van word en alvast bedankt!

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3



Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 21:30

Lizzyy schreef:
Geen idee, maar het werk wat ze doet is commercieel. Als je die richting op wilt raad ik je aan meer richting commerciële economie te kijken.

Maar de hamvraag blijft, wat spreekt je precies aan aan dat werk? Dat ze met paarden werkt? Want dat is niet 100% een goede motivatie. Tuurlijk is dat ook belangrijk maar tijdens mijn stage bij Bieman de Haas was de manager daar 1 zonder paarden achtergrond. Ze vond het leuk maar snapte de paardenliefde niet zo.

Pin je niet teveel vast op dat beroep. Je kan beter een reguliere studie doen dan specifiek in de paarden. En daarbij, dat vrouwtje in jouw artikel is ondernemer. Je kam beter die kant op gaan kijken :j


Het werk met paarden vind ik natuurlijk een heel leuk onderdeel, maar ook gewoon het verbinden van het merk met de verkopende partij vind ik tof. Je maakt toch onderdeel uit van het grotere geheel en zorgt dat zo'n merk bekendheid krijgt.

Wat betreft het commerciële economie verhaal; equine marketing is een opleiding binnen de HBO commerciële economie. Dus die kant wil ik dan zeker op.

Het is meer dat ik met mijn huidige opleiding geen werkoptie's zie die mij direct aanspreken en daarom ben ik benieuwd naar andere banen die meer richting de paardensport gaan. Ik vind het gewoon een heel gaaf idee dat je dan deel uitmaakt van zo'n groot geheel en daar je steentje bijdraagt. Zoals gezegd hoeft dit niet per se tussen de paarden te zijn, maar paardgerelateerd is voor mij wel iets wat mij motiveert.

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers