.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:05

Top dat je het weer probeert TS!

Ik zelf ga 28 augustug weer naar school na 3 jaar thuis zitten. Ik ben net een tikkeltje jonger, maar zat toen niet lekekr in mijn vel, angst problematiek, spanning, faalangst, eetproblemen.

Mocht je af en toe een updatje van de dag/week willen doen dan staat mijn inbox altijd open om ervaringen te delen (en misschien elkaar een duwtje in de rug te geven, of ik mijn geval schop onder m'n kont :') )

Veel succes!

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:06

Ik kan je niet helpen met je vragen, maar ik wilde je wel graag zeggen dat ik het supergoed van je vind dat je toch weer naar school gaat! Ik denk dat het wel heel fijn is dat je in een klas terecht kunt met wat meer leeftijdsgenoten.

Heel veel succes met je opleiding!

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:07

Wat ontzettend tof dat je weer gaat studeren! Ik ben vorig jaar begonnen met verzorgende IG opleiding en ik ben de jongste met mijn 24 jaar :) de rest is allemaal tussen de 30-50 jaar. Wat ik merk is dat het leeftijdsverschil helemaal niks uitmaakt ik heb liever wat oudere klasgenoten dan jonger. Van duo en een ov chipkaart aanvragen weer ik niet zoveel maar volgens mij moet je bij Duo je stufie aanvragen door de school en studie door te geven en ook kan je daar je ov-chipkaart aanvragen dacht ik of anders via NS?


Heel veel succes alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:48


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:17

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:31

Wat goed dat je dit doet! Echt heel knap en die 2 jaar vliegen zo om.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:03

Super stoer dat je weer naar school terug gaat!
Wat betreft DUO, die kan je ook ‘gewoon’ bellen. Duurt een eeuwigheid voordat je iemand aan de telefoon hebt, maar als je eenmaal door het wachten heen bent, wordt je ontzettend goed geholpen met alle vragen (is in ieder geval mijn ervaring de keren dat ik heb gebeld).
OV moet je inderdaad aanvragen via DUO als het goed is en dan via MijnNS moet je het studentenreisproduct gaan aanvragen. Dit moet je dan weer ‘ophalen’ bij een ophaalpunt (speciale kaartjesmachine) op een station. Nu is t wel 5 jaar geleden voor mij, dus wellicht is er intussen wat veranderd..
Succes! +:)+ Gaat helemaal goed komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:21

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:28

Ik heb afgelopen jaar na ongeveer 15 jaar werken ook een opleiding gedaan. Het was wel volwassenen onderwijs (met 32 ga je niet tussen de 16 jarige zitten ;)) maar wel weer erg wennen om de hele dag te moeten zitten en naar iemand te luisteren.
Ook was het in het Frans dus dat was soms ook wel een beetje lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:59

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:03

Super goed dat je het heft weer in eigen handen neemt. Heel veel succes met je opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:17

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:41

Wat goed van je!! Gewoon het heft in eigen handen genomen, en nu ga je straks beginnen! Een nieuwe start, ga er voor!

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:55

Wat knap dat je weer een opleiding gaat doen.
Zet hem op, geloof in jezelf.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:16

Haii TS!

Zeker spannend om de stap terug naar school weer te maken, dapper hoe je hier naar toe gewerkt hebt en dat je je angsten hierbij uitspreekt en er kan laten zijn.

Ik ben zelf middenin mn examenjaar op de middelbare voor 1,5 jaar opgenomen geweest. Ik was toen wel een puber (16 jaar) en mijn leraren kwamen mij wel ‘lesgeven’ op de kliniek maar ik heb nooit eindexamen voor mn kunnen VMBO doen. Ik was 18 toen ik toegelaten werd op het MBO niv. 2. Er waren dus amper leeftijdsverschillen maar ik had ook enorme angst om terug te gaan naar school (o.a. door pest verleden).

Hoe dichterbij die eerste schooldag kwam hoe meer ik mezelf tegenkwam. Ik werd echt gek van de zenuwen, ik kon het niet, wilde lekker in een holletje onder de grond gaan leven :+ , als iemand maar iets gerelateerds aan school zei dan zat ik tegen t plafond.

En nee ik ga nu niet zeggen dat het meeviel, maar hoe veel je er ook mee bezig bent, voorbereid, jezelf al 1000 voorgesteld hebt in gedachten, je moet er doorheen en de enige die dat kan is jijzelf.

Dus, ik vind jou écht een dapper powerwuufke :D .

Met de vragen over de stufi of studenten OV kan ik je niet helpen helaas, beide nooit gehad.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:24

Super goed van je!
De man die jou in die speciale klas heeft gezet, kan je die niet even benaderen met je vragen over stufi etc? Of aan hem vragen of er daar op de opleiding een mentor is die je kan helpen. Ik neem aan dat, gezien de doelgroep, je ook hierin wel begeleiding krijgt. Misschien kan je daar ook je onzekerheden bespreken; je bent vast niet de enige hoor.

Heel veel succes, gewoon gaan met die banaan en blijf hier posten. Kunnen we je steunen :))

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:25

Ben nog steeds super trots op je! Vind het heel stoer dat je dit gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:07

Zeker kunnen we elkaar ondersteunen waar nodig <3

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:13

Ik heb 3 diploma’s verzameld, maar heb besloten een compleet andere richting op te gaan dus moet ook ooit weer terug naar school.

Wat me nog te binnen schoot: op scholen zijn ze veel eerder weer open dan dat er lessen zijn gestart, dus vaak kan je al bv 2 weken voor aanvang vd de eerste schooldag al bellen met evt vragen!

Staat vast wel iets over op de site van je school en anders gewoon bellen en het bandje afluisteren, dan hoor je het vanzelf denk ik wanneer ze weer aanwezig zijn :)

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:18

[quote="Annet_Dottie"]Nogmaals heel erg bedankt voor de lieve reacties :D

Djeradalover wat een ontzettend lieve reactie! Ik neem aan dat je inmiddels zelf ook je diploma hebt? Je mag ook echt trots op jezelf zijn! Dankjewel <3

Paardenfan25 ik wil je niet aanvallen maar ik heb het idee dat of ik je reactie verkeerd begrijp of dat je mijn verhaal misschien verkeerd begrepen hebt. Het is namelijk zeker geen speciaal onderwijs of een speciale doelgroep. Het zijn allemaal mensen of al wat ouder of jonge moeders die daardoor studie niet hebben kunnen afmaken, vluchtelingen, mensen met een slechte jeugd of whatever. Niet per direct iets bijzonders zeg maar, gewoon normale mensen die om wat voor reden dan ook iets meer moeite hebben met "normaal" onderwijs en daardoor in deze extra kleine klas, een verkorte opleiding kunnen doen waar ook iets meer duidelijkheid en structuur in zit.
Die man is een leraar van de koksopleiding, die ook iets doet in dit traject, maar wat weet ik niet precies :x . Ik heb hem na de kennismakingsdag nog gebeld met wat vragen maar ben dit vergeten, en gezien het nu midden in de zomervakantie is kan ik bellen wat ik wil maar ga ik de antwoorden pas in September krijgen vanaf hun en ik ben bang dat ik als ik inderdaad zelf de stufi moet aanvragen dat een beetje laat is vandaar :P
Nogmaals no hard feelings misschien begrijp ik je een beetje verkeerd :P

Ik bedoel hetzelfde wat jij aangeeft. Sorry, misschien wat onhandig uitgedrukt met doelgroep.ik dacht niet aan speciaal onderwijs hoor. Ik denk wel dat als een school extra aandacht besteedt aan studenten in de vorm zoals jij die boven beschrijft dat ze ook ervaring hebben met onzekerheden en zaken die je misschien niet weet. Dat bedoel ik meer, dat je daar gebruik van kan maken. Idd niet gerealiseerd dat het schoolvakantie is. Vast wel iemand hier die je meer kan vertellen over stufi. Dat was voor mij al lang geleden

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Na 7 jaar weer naar school..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:47

ik was 22 dat ik ging studeren, daarvoor werkte ik op een middelbare school, dus ineens zat ik met 'leerlingen' in de klas voor mijn gevoel. Ik trapte ze er ook uit als medestudent. Bij een leraar die geen orde kon houden zaten ze te keten en zei ik 'ok IK zit hier voor een diploma, ik weet niet wat jij hier komt doen, maar als je geen zin hebt ga dan alsjeblieft weg' :+ En toen gingen ze _O- Je bent enorm in het voordeel door je leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt