Vertrouwenspersoon geeft bijzonder advies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:49

Als je het gevoel hebt dat deze meneer erotische gevoelens en gedachten meezend met zijn opmerking en knuffel, dan mag je best streng zeggen dat je dit niet wil! Je als verpleegkundige voor hem thuis komt en nergens anders voor....het is aan hem hoe hij dit verwerkt...jij voelt je dan sterker en de volgende keer straal je dat ook uit.....ik persoonlijk vind grapjes in dit geval misplaatst, wij vrouwen tolereren veel te veel van mannen in het algemeen...

Hoe zou het zijn als je een jonge kerel was die mannen leuk vind en tegen deze man zegt, ik zou best willen blijven hier, zo lekker koel in huis en dan deze man een knuffel geeft? De rapen zijn dan vast gaar, want dat vind deze man op leeftijd niet leuk, maar een jonge meid zogenaamd onschuldig grappig in het nauw zetten?

Ik heb vroeger zo vaak in deze benarde posities gezeten, bah! Ik geef jonge meiden altijd het advies, sterk, duidelijk zeggen waar het op staat! Niks liefjes, humor, verlegen, net doen of er niets aan de hand is.....kwestie van fatsoen en nog steeds zijn er zat heren die denken dat het als man normaal is om vrouwen niet te respecteren en dit soort “grapjes” te mogen doen, totdat het hun vrouw of dochter betaamt door een vreemde andere man


Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:33

Deze man was zoals ik begreep alleen op leeftijd....

Veel ouderen hebben thuiszorg, maar hebben nog vol verstand hoor!

En lees mijn bericht ook even in algemene zin?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Vertrouwenspersoon geeft bijzonder advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:32

Ik vind het gewoon heel erg dat meiden nog steeds worden opgevoed dat ze ongewenst gedrag maar met een grapje moeten af doen en de humor er van moeten inzien.

Dan is zo een man maar beledigd, dan belt hij maar beledigd of dan is hij de volgende keer maar koppog afstandelijk....het is een baan he? Gewoon medisch technisch handelen met een vriendelijke professionele benadering. Daar hoort geen ongewenst en ongemakkelijk gedrag bij.

De geestelijk minder toerekeningsvatbaren kunnen ook nog steeds op dat moment aangesproken worden, wellicht helaas steeds elke keer als je er bent.

De een is er beter tegen bestand dan de ander, alles is persoonlijk. Maar om dan iemand die daar heel veel moeite mee heeft haar grenzen moedwillig te laten verleggen omdat ze anders zeurt...niet meer van deze tijd...


Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:38

Ik denk dat dementerende mensen in de zorg toch een ander gevoel geeft, dan iemand die volledig bij verstand is. Zo iemand is aan te spreken op onrespectvol gedrag. En ik vind ook dat je dat mag als verpleegkundige, dat je geen ongewenst gedrag hoeft te tolereren.

Nog iets anders, jonge meiden voelen zich hierbij sneller ongemakkelijk dan vrouwen op leeftijd. Ik kijk naar mij zelf, toen ik een jonge meid was, kwam ik vaak genoeg in een benauwende situatie met oudere heren en ik was er totaal niet tegen op gewassen, ach nu is dat een hele andere zaak, als een bejaarde man mij onheus bejegend en ongewenst kust, of aanraakt, heb ik mijn duidelijke reaktie zonder vervelende confrontatie, overigens zal ik het vele malen sneller aan voelen komen en dan nog kun je verrast worden.

Laten we uitgaan van heren die gewoon bij verstand zijn en leeftijd vind ik onbelangrijk.

Ik weet niet maar ontelbare keren tijdens werk van tiener tot zeker mijn 30er jaren in verschillende beroepen toch heel onplezierige momenten meegemaakt. Daarom vind ik het tijd om het herenvolk hierin duidelijk op te voeden en zeker de generatie mannen die tegengas van vrouwen/meisjes niet gewend zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers