Bedrijvenregister. Opgelicht of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:59

Ik zou het nummer blokkeren voor in de toekomst, en het verder laten rusten.
Mocht je toch nog stappen willen ondernemen dan kan je ze schriftelijk (of via mail) een bevestiging sturen dat je nadrukkelijk geen gebruik wenst te maken van hun diensten, en dat je ook geen contact met ze wilt in de toekomst. Ook zou ik mij in dit bericht beroepen op het recht om vergeten te worden, dus dat ze ALLE gegevens van jou verwijderen/ vernietigen.

Wees ook allert op spookfacturen, die ga je ook krijgen. Niet op reageren en gelijk in de container dumpen die hap. Laat je er ook niet door afschrikken, dit soort bedrijven sturen nooit een deurwaarder o.i.d. langs, het is pure bluf. Wel heb je kans dat als je er op reageert door achteraan te bellen/ iets terug te sturen (al is het maar in de trant van ''ik heb een factuur ontvangen maar nooit zaken met jullie gedaan''), dat ze daar misbruik van maken. Sommige nummers kosten extra veel om te bellen (is hun verdienmodel), bij anderen wordt elk gesprek opgenomen (ga daar maar standaard van uit) en die knutselen met bandjes (1 keer ja zeggen is al genoeg om mee te knutselen), dus gewoon niet op reageren.

Nog een tip, (gelijk inschrijven bij het bel-me-niet-register), je kan ook je telefoonnummer uit de KVK lijst laten halen.

En de laatste en belangrijkste tip; zeg nooit ja. Telefonische oplichters die zijn uit op een ja. Hun eerste vraag is vaak ''spreek ik met ...?'', als je die beantwoord met ''Ja'' dan kunnen ze al knutselen voor 100 abbo's waar jij ''ja'' op zegt. Dus nooit ''ja'' zeggen. Het zelfde geldt voor het woordje akkoord. Dus ook niet zeggen ''Ik ga hier niet mee akkoord.'', want het woordje ''niet'' hebben ze er zo uitgeknipt ;)

Welkom in de wereld van de ondernemers! +:)+




Anoniem

Re: Bedrijvenregister. Opgelicht of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:29

Ik ben nog nooit gebeld door potentiele klanten via de KvK en ik ben al vanaf 2012 ZZPer. Klanten vinden je tenslotte ook niet via het handelsregister, maar via je site en social media.

En ondanks dat ik bij het Bel me niet register sta ingeschreven, en dat mijn nummer uit de KvK lijst is gehaald, wordt ik nog steeds wel eens gebeld door telemarketeers. Ik vermoed dat ze dan oude lijsten gebruiken? Ik meld elk ongewenst telefoontje bij de ACM, en blokkeer het nummer vervolgens.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flux en 41 bezoekers