Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:21

Ja klopt ik had het idee dat het leek alsof de hond niet van hem was hij had er niks mee.Veel plezier met Boris.


LilChar

Berichten: 1253
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 21:31

Wij vermaken ons goed!

Afbeelding

Macs

Berichten: 7630
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:40

Hmm marleen, sommige baasjes zijn blijkbaar zo.. hoop dat ie m wel weer komt ophalen :P

Lilchar veel plezier met Boris, ziet er relaxed uit zo.

Morgen komt hier de chihuahua jack kruising :) voor 7 nachten. Baasje was super lief en betrokken bij kennismaking dus verwacht geen problemen. Vriend heeft er ook wel zin in en we hopen nu op een goede ervaring.
Ik doe ook katten aan huis en bij een adres ga ik al bijna kokhalzen als de voordeur open gaat. Dit was bij de kennismaking trouwens ook al zo. Klein appartement met vloerbedekking en 3 katten zonder manieren. Had er al 1 in de gang gekakt en het grit ligt door heel het huis. Vandaag kattenbak verschoont en wat een vies werk was dat. Heb ook alleen een vuilniszak, geen schepje of iets. Al gevraagd aan eigenaresse maar kreeg alleen maar antwoord op een andere vraag. Vriend zei al dat ik gewoon een lepel of zo uit de la moet pakken maar dat vind ik ook zo aso :+ heb wel even wat extra gestofzuigd want vond het echt niet om aan te zien. En de roosters boven het raam open gedaan voor wat frisse lucht..

Kattenbakken vind ik normaal echt geen probleem hoor, ben niet snel vies van iets. Maar bij deze 3 was de geur wel echt intens :') het zat ook overal.

Maks :+:

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:29

Ik gebruik rubber wegwerp handschoenen voor de kattenbak dan heb je geen aangekoekt schepje.


capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:49

Hebben ze maar een kattenbak voor 3 katten? Dan vindt ik het niet gek dat het ruikt en ze ergens anders poepen

Handschoen is een goeie. Zo'n schepje schoonmaken is ook nasty

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:11

Hier is het hoogseizoen dus echt een fultime job, morgen is het een wissel dag.De westy heeft een water obsessie en drinkt zelfs het zwembad leeg.Dus ook dweilwater moet meteen weg,dus ik laat hem ieder uur uit, en ik biedt water aan en haal het ook gelijk weg.

LilChar

Berichten: 1253
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 11:15

marleen_usar schreef:
Hier is het hoogseizoen dus echt een fultime job, morgen is het een wissel dag.De westy heeft een water obsessie en drinkt zelfs het zwembad leeg.Dus ook dweilwater moet meteen weg,dus ik laat hem ieder uur uit, en ik biedt water aan en haal het ook gelijk weg.


Maar waarom laat je hem ieder uur uit dan! Het water aanbieden en weghalen zou ik ook zo doen.

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:31

Als ik hem niet ieder uur uit laat dan plast hij in de kamer om het vervolgens weer op te drinken.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:42

Zo dat is wel heel extreem, dweilwater opdrinken :oo Ik zorg 9 dagen voor een Spaanse waterhond, die bang is van water :') Deze week stoppen er 2 huisbezoekadressen en daar ben ik best blij om, de ene was 19 dagen en de andere 10 dagen. Het ligt een beetje uit de richting voor mij en ik ben doodop van altijd vroeg op te staan. Nog tot en met zondag moet ik er 's morgens uit, heb vanaf dinsdag nog 15 dagen 3 paarden maar dat is gelukkig enkel 's avonds, dus kan ik eindelijk slapen na een volle maand vroeg opstaan :D <3

I hope your day is as nice as your butt! ;)

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:35

Aan huis dieren verzorgen doe ik alleen hier in het dorp, ik kan niet te ver reizen. Ik laat de honden niet te lang alleen.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:09

Pfff het hebben van een oppashond valt hier nogal tegen... hij ging net op het tapijt zitten plassen, m’n eigen hond wil de hele tijd op hem rijen waar ‘ie haast een hartaanval van krijgt en het oppashondje blaft werkelijk om alles... niet echt hoe ik me dit had voorgesteld -O-

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:17

dat is vervelend, is het de eerste dag?

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:20

Sommige hondjes hebben echt een paar dagen tijd nodig om te wennen, is heel normaal wat jij beschrijft. Ik geef in overleg met de eigenaar in zo,n geval valeriaan.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:31

Het is de derde dag, de eerste twee dagen ging het met m’n eigen hond wel goed, ze negeerden elkaar een beetje, maar nou ineens raakt mijn eigen hond helemaal opgefokt als ‘ie hem ziet. Misschien moet ik dat valeriaan ook eens proberen dan, waar heb jij dat gehaald?

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:38

Als je kijkt op google sterke valeriaan dan kom je uit bij drogisterij.net.

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:41

Als een hondje nerveus is dan geeft hij dat soms door aan het andere hondje, zelf wordt je ook kriebelig en dat werkt ook niet in je voordeel.

Macs

Berichten: 7630
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:42

Zou dat wel eerst even overleggen.
Denk ook dat het tijd nodig heeft en een strenge aanpak. Klinkt ook wel als een energieke hond waar die van jou niet echt op zit te wachten?

Maks :+:

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:46

Nee zou dat sowieso niet zonder overleg doen hoor, en eerst nog even aankijken. Maar hij blijft hier 15 nachten dus hoop dat het dan binnenkort wel iets beter wordt. En klopt, dit is een energieke pup van 8 maanden en mijn eigen hond is 14. Dus eerst zorgde ik gewoon dat ik de pup afleidde zodat hij mijn hond met rust liet en dat ging perfect. Maar nou ineens heeft mijn hond het in zn kop gekregen dat hij constant op de pup moet rijen, en de pup bijt niet van zich af dus dat houdt niet vanzelf op. En ik wil ze ook niet een tijdje hun gang laten gaan om te kijken of ze dan ophouden want ben bang dat mijn eigen hond er dood bij neervalt, die heeft een vergroot hart. Maar zal ze toch samen uit moeten laten enzo...

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:54

Wat in die geval goed werkt is een 3e hondje, moet je wil zin in hebben. Een 3e hondje wat ook nog niet zo oud is, mijn hondje speelt ook met het jonge hondje en laat de rest met rust.

Hhilde

Berichten: 7434
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:58

Rijden is vaak een teken van spanning. Kun je ze misschien even uit elkaar halen? En zorgen dat je hond wat qualitytime krijgt of de gelegenheid zijn spanning weg te kauwen op iets lekkers?

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:00

klinkt wel als normaal, ik kan mijn woonkamer opsplitsen ik weet niet of jij die mogelijkheid hebt?

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:04

Je hebt ook hekjes die je in een deuropening kunt zetten. Verkrijgbaar op oa zooplus. Zo houd ik opvang honden en eigen honden gescheiden. ( of met dit weer mijn eigen honden binnen terwijl de deuren openstaan )

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:15

@marleen_usar toevallig komt er de 28e nog een hondje, ook van acht maanden. Inderdaad ook met de gedachte dan kunnen de jonkies lekker met elkaar spelen. Nu denk ik inmiddels vooral oei wat heb ik me op de hals gehaald :p

@Hhilde ze zijn nu uit elkaar ja, mijn eigen hond ligt boven bij m’n moeder en de pup is beneden. Maar m’n eigen hond blijft daar erg alert en gefixeerd op de trap. Ik zal hem eens een kauwstaaf aanbieden, maar meestal is ‘ie niet zo van het kauwen.

Wat betreft de honden gescheiden houden; de bench van de pup staat in de woonkamer en daar ligt ‘ie ook wel graag in. Maar ik verwacht dat ‘ie gaat zitten piepen en blaffen als ik hem daarin opsluit en dat mijn eigen hond ook gaat zitten piepen dat hij erbij wil. Maar ik zal het straks eens proberen :)

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:57

Ze moeten je geen stress bezorgen want dat werkt echt zo averechts.

Macs

Berichten: 7630
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:31

Nieuwe hondje is zooo fijn en leuk en lief <3 mijn vriend is ook helemaal gek er mee. Dit wordt een leuke week en een goede ervaring!

Maks :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 85 bezoekers