Opleidingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 21:08

Hoi allemaal!
Oke, dit word een super open topic die eigenlijk nergens op slaat, Marja.
Aangezien ik nu naar 4mavo ga betekend dat dat ik daarna van school moet gaan en een opleiding moet gaan volgen.
Willen jullie mij vertellen wat voor studie(s) opleiding(en) jullie gedaan hebben?
Ik wil graag naar ROC midden-Utrecht of Herman brood academie, maar beide zijn erg moeilijk op te komen en daarom wil ik graag meer te weten komen over andere mogelijkheden en richtingen.
Ik zou het ook leuk vinden het toerisme in te gaan (of stewardess ook iets waar ik aan denk) maar hier heb ik geen verstand van.

Ik zou het heel leuk vinden als jullie jullie studie ervaringen vertellen!!

So what if im crazy? The best people are.



Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 21:14

Nou dan is dat zeker niets voor mij haha! Ik heb btw vakkenpakket economie dus heb geen biologie, natuurkunde, scheikunde etc.

Ik wil t liefste iets creatiefs doen (muziek het allerliefst, is iets waar ik echt echt van houd)

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 19:09

Upje, hoor graag meer opties, de tijd dringt.
Heb wel nu al 3 opleidingen

1. Herman Brood Academie
2. ROC midden Amsterdam Muziek
3. Rijnijssel

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 19:18

Emmaa_ schreef:
Ik zie dat je graag een muziekopleiding wil doen! Leuk! Maar ik zou een plan B verzinnen voor het geval het niet lukt. Echt een opleiding die los van muziek staat die je leuk vindt. Je hebt Rijnijssel genoemd maar dat is een school, geen opleiding. Welke opleiding daar spreekt je aan?


Jup! Daarom ben ik in stress opzoek.
Stel nou dat ze me alle 3 niet aannemen of ik opeens niets meer van muziek wil weten... (kan t me niet voorstellen maar ALS), zit ik in de oliebol.

Mijn interesses liggen bij mensen helpen via praten/muziek etc. Dus therapie etc. Helaas met mavo bijna onmogelijk.
Ook ben ik geïnteresseerd in mensen met autisme etc.

0.0 geïnteresseerd in (kleine) kinderen, daar bedoel ik dan mee basisschool, naschoolse opvang, voortgezet onderwijs.
Wel weer in kinderen met autisme helpen ofzo, en dan bedoel ik via therapie ja.

Ook lijkt journalistiek/radio etc me wel wat.

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 10:23

Resistance schreef:
Ik doe zelf Advertising aan de Willem de Kooning Academie. :) We worden een beetje opgeleid tot art director/creative director. We zijn heel veel bezig met merken (spotify, nike, NS, Bonne Suits, Volvo eigenlijk ieder merk wat je je maar kan bedenken, van mode tot auto), en leren heel goed hoe je a. Een identiteit en imago voor zo'n merk ontwikkelt en b. Hoe je die identiteit vervolgens in een add verwerkt. Alle reclame die je om je heen ziet, op tv, op billboards maar ook fashion shows, actie's van merken, de inrichting van winkels, hoe je een band beroemd maakt... álles is advertising! En dat maakt het een ontzettend gave en leuke en brede studie! :D We houden ons dus ook bezig met productontwikkeling (dat je een ding moet maken), we werken meestal ook echt in opdracht van een écht merk of opdrachtgever... het kan niet op!

Je kan uiteindelijk heel veel kanten ermee op, ik zelf wil in de richting van de filmwereld. Iets met regie of scenarioschrijven. Je baankansen zijn na deze studie heel groot; ieder advertisingbureau wil je hebben (zijn geen mooie praatjes; de gemiddelde student heeft binnen een maand na z'n afstuderen een contract, de minder gemiddelde na 2 maanden).

Het is wel een HBO, maar je komt er ook eigenlijk bijna niet op als je geen vooropleiding hebt gedaan. Bijvoorbeeld een MBO wat zich bezighoudt met vormgeven of iets in die trand. :)


Als je vragen hebt mag je me altijd PB'en! :)

En dit klinkt een beetje als een enorme blije, overdreven reactie en het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het is écht een hele leuke studie. :') Ik ga iedere dag met het grootste plezier naar m'n school.



Klinkt ontzettend als mijn ding, maar een hbo opleiding dus geen keuze voor dit mavistje :j :')

Zoiets ˆ zoek ik wel, in de filmwereld, journalistiek, muziek, therapie etc.
Allemaal erg interessant. Voor een muziek bedrijf werken ofzo lijkt me ook leuk.

Ik hoor echt ontzettend graag meer van jullie, want heb door dit topic al naar mer dingen gekeken

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 15:34

Ga ook zeker niets met paarden doen hoor. Vind het prachtige dieren maar de meeste paardenmensen zijn heel vervelend en denken veel in hokjes, dat kan k niet aan denk ik.

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 10:35

Ik wil even nog doorvragen en melden

Ik heb de laatste tijd veel nagedacht voer interesses die ik heb, ik kwam er al snel achter hoe ik een van mijn grote interesses heb weggestopt: Het heelal, de ruimte, planeten, planologie, sterrenkunde....
Ik heb dit zo weggestopt omdat ik gewoon weet dat het met mavo niet te doen is daar een baan in te krijgen.

Veder kwam ik er ook achter hoe interessant ik het helpen van mensen vind, kinderen die ziek zijn, of een beperking hebben.
Kinderen met autisme helpen, Noem maar op.
Toch heb ik bij alles wat ik bedenk iets van: Marja he, mavo...

Wie weet of hier toch een mbo opleiding voor is of iets in die richting, of hoor je dit en denk je dit past misschien ook wel bij je? Laat het me aub weten!



Oh ja over de open dagen: Ik ga er binnenkort naar een! En met school bezoeken we ook binnenkort een open-dag hal ofzo haha

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 11:09

Havo na Mavo is geen mogelijkheid op mijn school omdat ik Duits heb laten vallen EN geen frans heb en dat een voorwaarde is, en heb echt echt geen zin scholen te wisselen en te blijven zitten en dan nog n jaar havo...


@blijnijn ik ga even kijken!

So what if im crazy? The best people are.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers