vraag voor paraveterinairen / dierenartsassistentes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

vraag voor paraveterinairen / dierenartsassistentes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 08:42

Hoi allemaal,

Ik zal mijn situatie even schetsen. Ik werk bij een kleine maar redelijk drukke dierenartsenpraktijk sinds een jaar. Ik woon op 45 km afstand en naast de 2 dagen dat ik daar werk heb ik ook redelijk wat 24uurs of nachtdiensten (oproepbaar)
Toen ik aangenomen werd is mij verteld dat ik daarvoor 150 tot 200 % zou krijgen (als ik opgeroepen zou worden dan) en voor de rest 70 cent per uur voor het wachten.
Na redelijk wat uren te hebben gemaakt zei mijn baas dat ik het in tijd zou krijgen, omdat ze het niet zou kunnen betalen. Hier baalde ik natuurlijk best wel van, omdat het naar mijn weten al erg slecht betaald. Ik krijg 10 euro bruto per uur. Ik vroeg me dus ook af wat mijn mede paravets verdienen bij een andere praktijk. :) Ik weet dat het slecht verdiend maar met de hoge werkdruk, gevaarlijke stoffen en bijtende honden en katten loop je toch wel een risico enklinkt 10 euro per uur bruto toch wel aan de lage kant.
Nu gaat mijn huidige lieve baas met wereldreis en krijg ik een nieuwe baas ervoor terug. Normaal had ik de afspraak dat ik bij mijn moeder kon slapen die dicht bij de praktijk woont als ik dienst heb. maar zij heeft haar huis verkocht en nu heb ik vanaf sept geen mogelijkheid meer om bij mijn moeder te overnachten. Dit heb ik voorgelegd bij mijn nieuwe bazin maar ze wil persee dat ik op de praktijk blijf slapen. Er is daar geen badkamer, geen bed (enkel een matrasje). ik wordt er niet voor betaald (alleen in tijd dus). dus ik zie dat helemaal niet zitten.
Er werken 2 dierenartsen op de praktijk en 1 daarvan roept mij heel erg vaak en snel op. en de andere (die op wereldreis gaat) kon erg veel zelf en riep mij alleen op als het echt echt echt nodig was. dus met haar had ik de afspraak dat ik gewoon vanuit utrecht mocht komen.
Dat komt dus te vervallen door die nieuwe bazin.
we vormen met zn vieren een team, en ik ben samen met een andere assistente. als zij ziek is of op vakantie wil dan wordt er ook verwacht dat ik altijd in kan vallen. hier heb ik ook niet altijd trek in, zeker omdat ik dus niet uit betaald word.
Kortom, zeer veel verantwoordelijkheden waar ik zelf erg weinig voor terug krijg.
Nu wil ik niet zomaar van baan wisselen, want ik ben wel loyaal, ik heb hart voor de zaak en mijn collega's. maar mijn genzen worden steeds opgezocht.
Ik hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is zo, ik vond het nog erg lastig van me af te schrijven.
hebben jullie tips oid?

Koekkoek


femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: vraag voor paraveterinairen / dierenartsassistentes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 09:41

Bedankt allemaal. zet me erg aan het denken! Ik heb 1 jaar ervaring, das nog niks. Heb laatst gesolliciteerd bij een gigantische praktijk, en was daar ook aangenomen. maar ik heb het afgehouden omdat ik me daar niet op mijn plek voelde. De 70 cent krijg ik wel uitbetaald trouwens, maar dat is ook het enige!
volgens mij gaat het wel volgens cao. Alleen een vriendin van mij, 2 jaar jonger werkt nu 2 jaar op een praktijk en die verdiend iets van 12,50 per uur. is dat dan gewoon goodwill?
Anyway, ik ga in gesprek met mijn nieuwe bazin over de diensten in ieder geval. ik ga echt NIET op de praktijk slapen. ben gekke henkie toch niet. haha. Vind het wel erg lastig om weg te gaan, zeker omdat het echt wel goede mensen zijn, en we zo afhankelijk zijn van elkaar.

Koekkoek

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: vraag voor paraveterinairen / dierenartsassistentes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 15:12

Wauw, 2 x in de week als achterwacht en dan ook nog onbetaald.. :( Ik bouw gelukkig wel een (mini) pensioetje op dus in die zin zijn de bedoelingen allemaal niet slecht. dat is wat ik ook zo moeilijk vind. maar het is echt heel erg hard werken en incasseren voor niks. :(
Bedankt voor jullie tips, ik ga zeker in gesprek met mijn nieuwe baas.

Koekkoek

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: vraag voor paraveterinairen / dierenartsassistentes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 17:58

Lieve allemaal, volgende week ga ik in gesprek en als ik er niet uit kom met ze vind ik wel weer wat anders. Bedankt voor de lieve berichtjes!

Koekkoek


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers