[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:52

Polly schreef:
Gecondoleerd, hopelijk slaag je in 1x


Dankjewel. Dat hoop ik ook, ga aankomende week weer mijn boek keer doornemen en de andere week veel online oefenen en herhalen.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:46

Gecondoleerd! Y;(

Toevallig ik moet ook 3 aug......maar ik moet afrijden :p
Heb vorige week mijn eerste poging gedaan maar helaas gezakt.
Opzich vond ik het niet heel erg, had erop gerekend, maar het afrijden vond ik echt niet prettig.
Dus daar zie ik heel erg tegenop om dat nog een keer te moeten doen.

Maar ik kan alweer snel terecht bij het cbr!

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:48

Gecondoleerd :(:)

Veel succes met Je theorie !

Succes Iris!


Rijinstructeur had 2 weken vakantie zo gelukkig volgende week weer rijden , hoop dat het nog wat lukt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:54

Iris965 schreef:
Gecondoleerd! Y;(

Toevallig ik moet ook 3 aug......maar ik moet afrijden :p
Heb vorige week mijn eerste poging gedaan maar helaas gezakt.
Opzich vond ik het niet heel erg, had erop gerekend, maar het afrijden vond ik echt niet prettig.
Dus daar zie ik heel erg tegenop om dat nog een keer te moeten doen.

Maar ik kan alweer snel terecht bij het cbr!


Hoezo had je erop gerekend?

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 00:06

@Valerie93 gecondoleerd Y;( Hoop dat je het 3 augustus gaat halen!

@Iris jammer dat je gezakt bent! gelukkig kan je redelijk snel nog een keertje :)

@Rebecca komt vast goed, zo snel verleer je het niet :)


Lieszje schreef:
@Samiyah
Als ik je bericht zo lees zou ik een andere instructeur overwegen..
Al is het inderdaad maar voor een aantal lessen.


Lekker late reactie :)) maar ik denk dat ik je advies maar ga opvolgen. Inmiddels nog geen steek verder. Nu een maand geen les gehad, deels door vakantie, deels omdat ik enorm aan het uitstellen ben en eigenlijk mijn vertrouwen in deze instructeur/rijschool een beetje kwijt ben. Heb net een andere rijschool een bericht gestuurd, even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Iemand hier ervaring met het versneld halen van je rijbewijs? Zie er een hoop rijscholen mee adverteren maar vraag me steeds af hoe dat dan werkt met het aanvragen van examens (er is toch een wachttijd bij het CBR?) Zou het wel erg fijn vinden eindelijk eens dat rijbewijs te halen...

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 07:54

Samiyah schreef:
Iemand hier ervaring met het versneld halen van je rijbewijs? Zie er een hoop rijscholen mee adverteren maar vraag me steeds af hoe dat dan werkt met het aanvragen van examens (er is toch een wachttijd bij het CBR?) Zou het wel erg fijn vinden eindelijk eens dat rijbewijs te halen...


Dat is een beetje een wassen neus, mits je rijschool handig is met wisselen in het reserveringssysteem en/of een beetje geluk heeft met het moment dat ze in het systeem kijken wat er vrij is.

Er is geen wachttijd in de zin van dat je eerst een tijdje nutteloos ingevoerd moet zijn en je dan pas kan reserveren. Ik kan jou bij wijze van spreken vandaag opvoeren als examenkandidaat (als je gemachtigd hebt) en iets reserveren. Echter is het zo druk dat de eerst beschikbare examenmomenten momenteel zo'n 9 weken in de toekomst liggen.

Gister was er bijvoorbeeld voor komende dinsdag ineens een hele dag extra in gezet op "mijn" examenlocatie. Met andere woorden; een extra examinator die op die dag op de examenlocatie is. Dan heb je geluk, mits je klaar bent voor je examen en rijschool ook plek heeft om met jou een examen te rijden.

Wellicht dat het zo iets duidelijker is? :D ik werk als planner bij een grote rijschool dus vandaar dit verhaal. Er wordt door sommige rijscholen zo vaag en geheimzinnig over gedaan.. ^)

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:08

Ik ga 31 juli poging 3 wagen. Heb nu pas echt het gevoel dat ik er klaar voor ben. Vorige keren was ik helemaal niet zeker van mezelf en had ik nog te vaak momenten dat mn instructeur moest ingrijpen. Daardoor word ik onzeker met de gedachten, als ik mn rijbewijs had en nu alleen was, was dit niet goedgekomen! Nu heb ik soms nog steeds dat soort momenten (niet door mezelf maar ook door andere weggebruikers) maar voorzie ik ze zelf en kan ze ook op een nette veilige manier zelf oplossen. Ik ben er klaar voor om over 2 weken eindelijk dat pasje in bezit te hebben! :D

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:22

Ik meld me ook! Vorige week proefles gehad en nu 1 les gehad van m’n pakket inmiddels. Bij de proefles al geschakeld en met hulp gaan file parkeren en bij mijn 1e les de snelweg op. :D

Ik les ongeveer 2x in de week!

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:08

Ik moet ook 31 juli afrijden. Ik heb inmiddels een andere instructeur waarbij ik 2x in de week les. Ik heb nog best veel van hem geleerd en nu hopen dat ik slaag de 31ste. :)

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:45

Mijn rijschool kan geen praktijkexamen aanvragen want de gezondheidsverklaring is niet goed gekeurd. Dus ik bel naar het cbr en daar zeggen ze dat hij wel is goedgekeurd en het raar is dat we geen examen kunnen aanvragen... pfff wat een gedoe.. := :')

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 22:09

Polly schreef:
Hoezo had je erop gerekend?


Gebrek aan zelfvertrouwen. Het was niet per see dat ik dacht dat ik sowieso zou zakken. Maar ik had ook niet echt vertrouwen in dat ik zou gaan slagen.

Succes de 31ste! Wordt een spannende week dus volgende week :P

Wat gek Yenni!

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:28

A.s vrijdag mijn theorie... zwaar het gevoel dat ga zakken terwijl ik alles wel gewoon goed ken. 20 proefexamen gemaakt waarvan 9 gezakt. Op stomme foutjes. Maar zodra examens nog keer doe ik ze wel gewoon haal.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:22

Geslaagd *\o/*
Afbeelding

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:00

Gefeliciteeeeeerd!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:53

Topper! Gefeliciteerd

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:53

Gefeliciteerd!

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:35

Gefeliciteerd!! :D

Hoe hebben jullie geleerd voor theorie?

Quibes
Berichten: 162
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:27

Hoi, sorry dat ik zo maar kom binnenvallen, maar ik zit met een probleem wbt mijn examen.. Ik rij al een tijdje en na overleg met mijn rijleraar hadden we besloten dat hij mijn praktijkexamen zou aanvragen zodat ik na de zomer kan afrijden. Nu heb ik geen mailtje gekregen en heb ik even op CBR.nl gekeken en het blijkt dus dat hij nog niks heeft aangevraagd.. Hij is zelf de hele zomer op vakantie dus ik kan hem verder niet bereiken. Ik moet zeggen dat ik hier best wel van baal, want ik ben ondertussen al anderhalf jaar bezig en wil het wel achter de rug hebben. Nou vraag ik me af of ik dit kan oplossen, of dat ik moet wachten tot hij terug is van vakantie (over een maand :/ )

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:18

Als hij de enige instructeur is van de rijschool dan moet je inderdaad bij hem zijn.

Quibes
Berichten: 162
Geregistreerd: 01-01-10

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:44

Ja daar was ik dus al bang voor.. Nog even geduld dan nog :+

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:36

Gefeliciteerd Druppie7711!!

Ik ben helaas gezakt.. Ik was heel even afgeleid door die man waardoor ik een zebrapad miste waar 2 mensen aan het oversteken waren en toen trapte hij logischerwijs op de rem, toen wist ik al wel dat ik waarschijnlijk zou zakken. Ook nog wat andere dingetjes die ik niet helemaal goed deed. Had bij het invoegen bijvoorbeeld een situatie die ik nog niet eerder had meegemaakt waardoor ik begon te klooien. Ik werd ook best wel gestresst van de examinator omdat het zo vaak doodstil was in de auto. :')

Hopelijk volgende keer beter.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:50

balen, heb je met je instructeur altijd gekletst dan? Ik hou ook altijd lessen in stilte juist om de kandidaat daaraan te laten wennen (of dan iig examenroute in stilte, hele les is wel een beetje lastig)

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:54

Polly schreef:
balen, heb je met je instructeur altijd gekletst dan? Ik hou ook altijd lessen in stilte juist om de kandidaat daaraan te laten wennen (of dan iig examenroute in stilte, hele les is wel een beetje lastig)


Ik en mn instructeur praten altijd best veel tussendoor. Ook toen we een soort 'proefexamen' deden. Ik denk dat het nu gewoon een kwestie is van de slordigheidsfoutjes er nog uithalen en wat scherper blijven zodat ik niet weer even afgeleid ben.

Waarschijnlijk doe ik eind september weer examen want ben in augustus 3 weken weg.

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:26

Gefeliciteerd Druppie *\o/*

Balen Flamehorse -O-

In mijn lesauto is het vaak stil _O- , vind het heerlijk

Vandaag eindelijk een goede les :)F , na al het kloten nu eens rust in de kop. Instructeur vroeg al of ik wat gebruikt had _O-

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:46

Nemen/namen jullie je instructeur mee met het examen?

Ik kan gewoon maar niet beslissen wat ik wil. Aan de ene kant vind ik het niet fijn dat er 2 mensen op me letten, aan de andere kant zat die examinator me de vorige keer echt in de weg met zijn gesprekken.