Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:43

sassefras schreef:
och och, waar zijn de stoere paardenmeisjes,30 boxen schoon en dames tevree das ook best een baan nu, oh en de drollen uit het land. paardje jasje op jasje af. het is warm daar moeten we het mee doen

_/-\o_

@Janneke: je stelt dat een werkgever dan maar geen werknemers moet nemen. Mooi gedacht. En waar gaan die werknemers dan van leven? Juist ja. Zullen dan de enige werkende mensen de werkgevers moeten zijn? Hou nou toch op!

En een dingetje: in mijn branche staat het opperhoofd doorgaans letterlijk aan het vuur. Dat geldt ook voor mij. Dat is niet altijd leuk, ik krijg er ook echt wel koppijn van. Maar ik ga mijn toko niet sluiten omdat ik het warm heb.

Stel nou dat ik over 15 jaar in de positie ben het zelf kalmer aan te doen. Mag ik dan geen andere chef zoeken die mijn plek inneemt aan het vuur? Die ik daarvoor betaal? Een kok aan de warme kant behoort te weten dat zijn werk zeer warm kan zijn! Ik kan toch geen gemiep daarover accepteren?
En geloof me, tegen die tijd heb ik alle klappen van de zweep zelf wel gehad, zoals voor veel leidinggevenden geldt die hun tijd verdoen achter hun bureau met airco.

Echt, het is een paar weken warm. Gewoon even doorbijten. Het word vanzelf weer koud en dan komt iedereen weer te laat of niet omdat de auto niet start, er een bui voorspeld is of er bladeren op de rails liggen.


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 22:57

Paar weken theoretisch ja, alleen in nl al vanaf 10 april continue boven de 25 graden zo ongeveer met beperkt soms wat dagen koeler.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:17

Maar dan kan toch niet alles stilgelegd worden en iedereen de ziektewet in? Dat gaat toch niet in een economie?

En dan zijn er twee verschillende soorten mensen. Zij die hardop klagen en zij die ondanks dat ze er ook last van hebben doorgaan omdat het nou eenmaal zo is.
Dan zou de hardop klager met dezelfde klachten wél minder mogen werken en diegene die niet hardop klaagt moet doorgaan? Dat kan toch niet!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 23:20

Klopt maar als gewoon door warmte niet gaat omdat we in nl niet ingesteld zijn op warmte moet je toch iets als de baas niks wil aanpassen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:25

karuna schreef:
Klopt maar als gewoon door warmte niet gaat omdat we in nl niet ingesteld zijn op warmte moet je toch iets als de baas niks wil aanpassen?

Maar de warmte is ook niet de schuld van de baas. En verkoelingssystemen en airco's, met alle bijbehorende eisen m.b.t veiligheid, hygiëne, etc zijn doorgaans zeer forse investeringen die het wel waard moeten zijn voor die paar weken of bij hoge uitzondering langer. De baas heeft ook te maken met de financiën. De werknemer niet, alleen met de persoonlijke financiën (salaris).

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 00:10

Ik werk als kok en heb geregeld temperaturen tussen de 35 en 40 in de zomer.
Inmiddels het gewoon gewend

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:26

Maar Palmera, ik sta ook in de keuken waar het erg warm is, maar ik mag halve mouwen dragen, hoef geen hoofddeksel en krijg geregeld een halve liter water met ijsklontjes toegeschoven. Dat vind ik geen vergelijkbare situatie met constant 40-45 graden, van top tot teen bedekt zijn en geen mogelijkheid tot eten of drinken tijdens het werk.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:34

Myrthe3 schreef:
Echt serieus?! Weten wat werken is? Joh, ik werk 7 dagen per week 10 tot 12 uur per dag, met uitschieters naar 18. Fysiek zwaar werk, dus ja, ik weet heel goed wat werken is.

Het is niet voor niets dat in de veehouderij steeds meer buitenlandse mensen werken. En daar is niks mis mee! Maar heeft wel een reden. Er is een ernstig tekort aan koeienmelkers, en waarom? Omdat niemand dat wil doen.

En wat een ander denkt en vindt moet ie lekker zelf weten, ik vind het zo langzamerhand een miepers mentaliteit worden hier in NL.


Waarom wil zoals jij beweert 'niemand koeien melken'?
Wat is het bruto uurloon voor iemand van ongeveer 40 jaar in de bedrijfsverzorging?

Anoniem

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:49

Geen idee, ik met m'n 22 jaar en inmiddels 6 jaar ervaring verdien netto een tientje als ik voor het uitzendbureau werk. Slaat ook nergens op natuurlijk.
Het is helemaal niet zo dat ik mezelf zielig vind, maar het is wel erg weinig als je bedenkt dat het fysiek zwaar werk is. Heb al een overbelaste schouder gehad en CTS wat de ene dag erger is dan de andere.

Dus een stukje loon waarom niemand het wil doen, maar ook omdat het fysiek zwaar is, maar ook niet heel makkelijk want je hebt een hele verantwoordelijkheid. Als je een foutje maakt kan dat heel veel geld kosten. En het is voor sommigen misschien saai eentonig werk?
Ik zou niet anders willen, maar als ik lekker wil verdienen zou ik een ander beroep moeten gaan zoeken.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:49

Wat hierboven al genoemd wordt, Nederlanders zijn een volk van klagers, die zich vaak net iets te bewust zijn van de rechten die ze volgens de (vaak onwerkbaar strenge) arboregels zouden hebben.
Zelfs als het uurloon van veel (flex)gastarbeiders weinig zou verschillen met dat van Nederlanders, dan doet de mentaliteit dat wel. Er bestaat een grote behoefte aan mensen die een hele dag aanpoten en die niet na afloop al het werk laten vallen met in de ene hand een klok en in de andere een pakket arboregels.
Gewoon niet zeuren maar werken ver te zoeken.

Schoentje, kerstmuts en [o]

GUSTIxBILL

Berichten: 1979
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:05

Al deze met niet zeuren gewoon werken:
Ik hoop oprecht dat jullie nooit in een Burn-out terecht komen.
Na mijn school wou ik ook gewoon kunnen voldoen aan de eisen wat jullie hier ook duidelijk in het topic stellen
13-15h/dag 5/6dagen in de week (mag allemaal wettelijk als chauffeur) geen nee durven zeggen, dag na de begrafenis van mijn oma (zaterdag ochtend) zondags on 4h terug de eerste klant laden. Allemaal dingen die jullie normaal vinden.
Mij heeft het uiteibdelijk een zware burn-out, depressie en de hoop dat ik door vermoeidheid van een brug zou rijden dat ik niet kon navertellen, of op zijn minst gerechtvaardigd kon slapen...

Ik hoop oprecht voor jullie dat jullie nooit zo’n traject moeten doormaken. Want ik kan je garanderen, met andere mensen zoals jullue om je heen voel je je waardeloos... Niet iedereen is even “perfect”

Ik heb tijdens mijn burn-out een werkaanbieding gekregen van mijn huidige werkgever. Deze was van alles op de hoogte. En het eerste wat ze mij hier geleerd hebben: tijd voor mezelf nemen en nee durven zeggen. Liep ik mijn eigen weer voorbij, om aan de standaards van mensen zoals jullie te voldoen, ging mijn werkgever voor mij op de rem.

Dus ipv zo minachtend te doen tegenover deze die jammer genoeg, om welke reden dan ook, niet zo belastbaar te zijn kan je mischien uit dit topic blijven en in je handen knijpen dat jullie wel aan jullie eisen kunnen voldoen. En oprecht hopen dat jullue attitude in rl er niet voor gezorgd heeft dat andere zich waardeloos voelen, niet meer kunnen en het niet durven te zeggen omdat ze dan raar aangekeken worden. Beetje empathie zou sommige niet mistaan...

Karuna, hoe verloopt het momenteel daar, werken de getroffen maatregelen voldoende ?

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:08

Maar Myrthe, dan is het toch logisch dat er mensen zijn die dat werk niet willen doen? We weten bijna allemaal dat de veehouderij het erg zwaar heeft en dat er veel werk is. Maar ik moet ook mijn rekeningen betalen en ga niet voor een prikkie, omdat een ander het niet kan betalen dat werk doen. Dan zoek ik ook een beter betaalde baan. Dat zegt niets over mijn arbeidsethos.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:13

Geen idee of het al genoemd is, ik heb de discussie niet gelezen, maar dit soort dingen zou je in de Cao moeten kunnen vinden.

Toen ik in een friettent op het station werkte was 35 graden geen uitzondering. Ik heb toen aan mijn baas gevraagd wat voor lichamelijk werk we deden (licht, matig of zwaar) en blijkbaar hadden wij recht op gratis koud drinken, ijs en een extra ventilator, want de airco deed zo goed als niks. Dit heeft hij toen ook zsm moeten regelen.

Waarom? Nou gewoon.. Omdat het kan!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 08:14

De nacht is goed te doen nu kantoor met airco kantine is. Extra ijsjes kopen en eten (initiatief van medewerkers baas doet het niet). Van de dagdiensten niet veel gehoord. Hoor ik volgende week wel.

Overigens ik ben, pardon was ook iemand die maar doorging. Resultaat blijvend fysiek afgekeurd en mezelf financieel in de vingers gesneden. Door te blijven willen werken uiteindelijk ging 4 uur per week niet meer. Mijn baas toen heeft de knoop doorgehakt en me naar huis gestuurd. Arboarts en later uwv was snel klaar met afkeuren. Ook de herkeuring was zo gepiept. Gevolg ipv wao van 2000 euro plus krijg ik nu 340 euro per maand en klap dadelijk terug financieel op bijstandsnivo dus 960 per maand ongeveer met hoge zorgkosten.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:26

Het ergste aan de warmte in de productie hallen is echt het gebrek aan zuurstof.
Bij ons gaan ze volgend jaar investeren in airco. Het zal waarschijnlijk in deeltjes gaan. Ik vraag mij dan altijd af. Bestaat er een airco die deze warmte aan kan :) vast wel. Maar ik ben benieuwd.

Maar het is vaak doorbijten in de hitte en hopelijk zakt de temperatuur weer snel.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:51

Ik begrijp de "ik werk harder onder zwaardere omstandigheden dan een ander, dus niet zeuren" mentaliteit juist niet hier.

Als je nog jong en sterk/gezond bent, dan denk je daar nog niet over na en ga je dus door totdat je volledig naar de klote bent op je 30e of 40e. Been there done that en dat is o.a. een grote reden waarom ik dus nu volledig ben afgekeurd. En dan heb ik dus nog een soort van "geluk bij een ongeluk", terwijl ik toch geen kattenpis mankeer, want ik zit niet in de bijstand, zoals vele anderen die soms misschien nog wel zieker zijn ook!

En als een gezonde hond nu al dood kan neervallen tijdens een wandeling buiten van een zonnesteek, waarom denken jullie dan zo licht over wat de mens kan overkomen, met dit soort zwaar werk in veel te hoge temperaturen?

Geloof mij nou, geen baan is het waard om je voor kapot of dood te werken.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:03

oomens schreef:
Wat hierboven al genoemd wordt, Nederlanders zijn een volk van klagers, die zich vaak net iets te bewust zijn van de rechten die ze volgens de (vaak onwerkbaar strenge) arboregels zouden hebben.
Zelfs als het uurloon van veel (flex)gastarbeiders weinig zou verschillen met dat van Nederlanders, dan doet de mentaliteit dat wel. Er bestaat een grote behoefte aan mensen die een hele dag aanpoten en die niet na afloop al het werk laten vallen met in de ene hand een klok en in de andere een pakket arboregels.
Gewoon niet zeuren maar werken ver te zoeken.

Dit is gewoon zo. Er hoeft maar iets buiten het gewone on te zijn, warmte in dit geval, en het gemekker begint.
Wat is zo moeilijk aan accepteren en doorgaan? De salarisuitbetaling gaat ook door.
En volgende week is er weer iets anders om over te zeuren, ik heb intens medelijden bijna met nederlandse werkgevers.

@Magratea: géén mogelijkheid tot eten/drinken is natuurlijk niet waar. Iedereen heeft recht op de gebruikelijke pauzes waarin men kan eten en drinken.
Verder verbaasd het me dat er een keuken bestaat waar zonder hoofddeksel gewerkt mag worden, maar dat is offtopic.

GUSTIxBILL

Berichten: 1979
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:18

Net zo Off topic als het gezaag over de mentaliteit van de Nederlandse werknemers
Wat ben ik toch blij dat mijn werkgever menselijk is een tegenstelling tot wat ik hier lees. Werkgevers en zaken waar ik dus heel ver uit de buurt blijf

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:50

Palmera, ventilatie en voldoende zuurstof is gewoon iets wat bij een pand hoort...en deze investering is in dit miljarden bedrijf pinuts...dus een onzin opmerking.

En voor diegenen die het maar gezeur vinden en van de baas een stapje langzamer mogen lopen zonder consequenties, weten dus niet echt waar het om gaat...werk hier al vanaf april en toen was het al niet te doen zo warm toen nog geen hitte golf, nu is het ongezond...

Deze baas heeft niks met werknemers, maar met omzet en minimale kosten en iedereen is een nummer die er net zo makkelijk uit vliegt...geen binding tussen werkgever en werknemer.

Dit soort grote produktie bedrijven met flexkrachten zijn er veel en komen er meer.

Helaas constateren wij dat inderdaad de 22 jarigen het langer uithouden dan de 40- 50 plussers. Mensen die niet AL 7 werken, maar 35 jaar! En nog een ouderwetse loyaliteit en discipline hebben, de generatie die juist moeilijk voor zichzelf op komt.
Dus wat is gezeur...duidelijk onbegrip door onwetendheid.

Ik en meerderen hebben juist nu moeite om niet uit te vallen en dan baantje jwijt te raken

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 11:00

Bij bedrijf waar ik het over heb, ook trouwe medewerkers waarvan de meesten er al 20 jaar of langer werken. Fysiek zwaar vanaf 18 jaar zo ongeveer. Een paar wat jongeren die overigens juist minder tegen de warmte kunnen. Stuk voor stuk geen opgevers die nu langzaamaan aan hun max zitten kwa temperatuur. Dus watjes nee absoluut niet. Maar in deze omstanigheden niet drinken op de werkplek (niet aan te raden ook) en niet de mogelijkheid hebben makkelijk weg te lopen ivm veiligheid om te drinken. Dat houdt op gegeven moment geen mens meer vol

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:11

Ik sta gewoon perplex van hoe werkgevers hier worden neergezet. Ik denk dat die werkgever best even de zon uit wil zetten als hij dat kan. Of de wind aan, als hij dat kan.

Maar er maar gewoon vanuit gaan dat de werkgever niets wil veranderen gaat een brug te ver. De werkgever heeft nog meer betalingsverplichtingen dan alleen die airco.

Of zijn jullie allemaal zo sportief om een deel van jullie salaris in te leveren om de airco te bekostigen?

In mijn bedrijf kan en wil ik geen airco betalen. Wie daar moeite mee heeft mag gaan. Maar ik kan toch niet gedwongen worden een duur systeem aan te schaffen omdat een personeelslid het warm heeft? Ik werk in dezelfde ruimte en heb het ook warm. Het is gewoon niet anders.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:23

Indestal schreef:
Myrthe3 schreef:
Varkenshouderij, kassen net zo. Altijd warm, nu helemaal. Mag je je beschermende kleding ook niet uit doen. Kun je ook niet zeggen ik kap er mee, mij te warm. Niet voor niks dat er steeds meer Polen zijn die in deze sectoren werken; veel Nederlanders voelen zich te goed voor dit soort werk.



Jij hebt echt geen idee......geen idee hoeveel Nederlanders er bij ons werken? Zij voelen zich niet te goed hoor, werken voor minimum jeugdloon....de jeugd misschien? Omdat ze denken dat er nog meer voor ze te halen is? De ouderen weten al dat er niets meer te halen valt...en Polen? Die worden vers door Randstad zelf uit Polen gehaald...door het Poolse Randstad, inclusief Poolse recruiters in dienst van Randstad..
En waarom? Omdat die zo makkelijk uit te buiten vallen, met elkaar in een huis wonen, vast ook door Randstad aangeboden.

Het is dit soort organisaties die er voor zorgen dat er alleen Polen binnen dergelijke bedrijven binnen komen...ze willen de Nederlanders vaak niet eens, omzeilen van wetgeving...


En dat dogma, Nederlanders willen niet werken, voelen zich te goed er voor, is al lang achterhaald hoor! Jij voelt je er misschien te goed voor. Maar een heel klein percentage kan rondkomen van een uitkering, zeker diegenen die op latere leeftijd hun baan verliezen.

Ik zeg altijd als je wilt weten wat werken is, ga dan maar in de productie, dat is pas werken.
Wauw, ik zou me bijna gaan schamen voor het feit dat ik Randstad, overigens met trots, als mijn (ex) werkgever op m'n cv heb staan.

D'r klopt bar weinig van je bericht :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:03

Palmera schreef:
Ik sta gewoon perplex van hoe werkgevers hier worden neergezet. Ik denk dat die werkgever best even de zon uit wil zetten als hij dat kan. Of de wind aan, als hij dat kan.

Maar er maar gewoon vanuit gaan dat de werkgever niets wil veranderen gaat een brug te ver. De werkgever heeft nog meer betalingsverplichtingen dan alleen die airco.

Of zijn jullie allemaal zo sportief om een deel van jullie salaris in te leveren om de airco te bekostigen?

In mijn bedrijf kan en wil ik geen airco betalen. Wie daar moeite mee heeft mag gaan. Maar ik kan toch niet gedwongen worden een duur systeem aan te schaffen omdat een personeelslid het warm heeft? Ik werk in dezelfde ruimte en heb het ook warm. Het is gewoon niet anders.


Palmera, daarvoor heb ik denk ik een goed voorbeeld. Ik heb gewerkt bij dat restaurant met die gouden bogen. Op een dag met buitentemperatuur 38/39 graden viel de airco uit, was in een weekend, geen monteur te pakken te krijgen. En het was natuurlijk druk met alle dagjesmensen die eten kwamen halen.

Deze werkgever schrapte als coulance de regel dat er niet gedronken mocht worden. Vanwege veiligheid mocht dit niet bij de frituur, maar wel op andere posities. Degene aan de frituur werd max elk halfuur, maar ik denk eigenlijk elk kwartier even overgenomen en weggestuurd om wat te drinken. De bedrijfsleider stond persoonlijk op de vloer om erop toe te zien dat iedereen genoeg dronk.

Op die manier kun je met je werknemers meedenken. Die airco was niet gerepareerd, iedereen had het bloedheet, maar ook iedereen ging met goede moed aan de slag.

Een andere oud-werkgever van mij (zelfde soort situatie, maar dan met bak-ovens ipv frituur) zou dit nooit hebben gedaan. Ook daar mochten we niet drinken tijdens het werk, en daar werd niets aangepast, we moesten maar niet klagen. Deze werkgever verloor daarmee punten, erna kwamen meer en meer dingen waar we niet over moesten klagen en de manager liet haar neus alleen zien op het meest rustige uurtje van de dag (ook nadat haar was gezegd dat dat juist het rustigste moment was). Zo'n werkgever die zelf in de airco op kantoor zit en niet wil meedenken met zijn werknemers, daar wordt ik echt niet blij van. Gaat de kwaliteit en snelheid ook hard op achteruit.

Het is dus niet zo zeer die superdure airco die je koopt, het gaat om de manier waarop je probeert een oplossing te zoeken.

In het geval dat de ts voorstelt vraag ik me af of er niet 1 man extra kan worden ingezet op elke shift, waardoor men elkaar kan aflossen, wat drinken en de volgende weer aflossen. Op die manier kun je even het hoofddeksel af en genoeg drinken, zonder meteen de productie stil te leggen.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:18

Mooie voorbeelden Mirriezz. Bedenk je wel dat niet ieder bedrijf zo kan werken als die met de letter M. Bij mij gaat zo'n werkwijze niet op.

M.b.t je tweede voorbeeld: er bestaan ongetwijfeld hufters van werkgevers. Doch vind ik jouw zin dat de kwaliteit en snelheid achteruit gaat zeer incorrect van de werknemer.

Je bent er tenslotte om te werken en daar krijg je salaris voor. Het is geen speelplaats. Als de omstandigheden niet bevallen mag je weg. Maar moedwillig langzamer werken is voor mij een absolute no.

Ik ben ook echt wel eens weggegaan bij een werkgever omdat er bepaalde omstandigheden waren die me niet bevielen. Maar tot de laatste minuut heb ik mijn werk gedaan zoals het hoort en waarvoor ik was aangenomen. En mijn werkgever heeft me zoals het hoort betaald tot de laatste minuut.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:21

MiniMeLona schreef:
Ik begrijp de "ik werk harder onder zwaardere omstandigheden dan een ander, dus niet zeuren" mentaliteit juist niet hier.


Inderdaad. Wat een trieste reacties. Valt me van een paar mensen hier op dat ze wel vaker over weinig inlevingsvermogen lijken te beschikken.
Alsof we het maar normaal moeten vinden dat er mensen de hele dag in een hal staan van 40/45 graden met helm op en geen plek om af te koelen?!
Het is geen wedstrijdje wie het het zwaarst heeft of wie er wel of niet mag klagen, kom op zeg. En "als het je niet bevalt zoek je maar een andere baan" is natuurlijk veel te kort door de bocht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers