Pawshake topic

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:57

Ik laat oppashonden altijd op mijn slaapkamer slapen (zou mijn eigen hond ook gewoon slapen overigens :+ ), het is ook een nieuwe situatie voor hun.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het erg vervelend is...


Macs

Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 05:49

In de slaapkamer is nog wel een optie.. wij zijn op de bank gaan slapen maar is echt niet ideaal. We willen ook eigenlijk geen honden op de slaapkamer. Onze ratten en hamster hebben ons ook wakker gehouden :+ de honden keken daar niet van op trouwens.

Maks :+:

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:51

Ik kan niet alle honden los laten dus heb ik 50 meter schapen net met paaltjes. Die neem ik mee naar een schaduw plek in het park zo dat ze toch los kunnen. Als ze moe zijn zijn ze ook rustiger en slaan ze minder snel aan.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:59

Hier in de buurt zit een enorm leuk hondenveldje die volledig is afgeschermd :) echt heel handig met een sociale hond.

Even een vraagje, hoe werkt het met betaling? Ik heb zondag 2x de labrador uitgelaten en de reservatie staat dan ook op 2x uitlaten.

LilChar

Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 12:16

Ja er staat als het goed is wat naast bij je betaling!
reservatie bezig
reservatie beëindigd
iets van 'bedrag onderweg'
en dan 'oppas betaald'

Dus ik denk dat het nu bij jou staat op onderweg! Klopt dat? Dan komt het er binnenkort aan.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:22

Hier kreeg het oppassen gisteren een hele nare wending ;( Gisterenochtend lekker gaan zwemmen in het kanaal met mijn golden retriever oppashond, 1,5 jaar oud en echt een schat van een beest. (Niet via Pawshake, hond van goede vrienden van ons). Hij was vorige week bij de da geweest voor inentingen en toen hadden ze al iets raar gevoeld in zijn buik, leek een verstopping dus goed in de gaten houden. Nu had hij dus 's ochtends bloed bij zijn ontlasting, eerst weinig daarna heel veel. Dus eigenaar gebeld, die dacht een darmontsteking, dat hij een tijdje geleden ook gehad, dus ik hup met hem naar de da. Daar voelde de da nu meerdere rare bobbels in zijn buik en reageerde Oskar ook op het voelen. Dus RX genomen waarop ze gasvorming en een obstructie zagen. Da wou opereren om te kijken wat het was. Eigenaars ingelicht en Oskar op de operatietafel. Belt de eigenaar me even later op met heel slecht nieuws... De hond blijkt darmkanker te hebben, en er zijn zo enorm veel gezwellen dat wegsnijden geen optie meer is... Ik ben er direct naartoe gereden, hij werd onder narcose gehouden, en heb nog 2 uur met hem geknuffeld voor ze hem hebben laten gaan... ;(

Wat een nachtmerrie, zo ontzettend jong. Ik heb amper geslapen en al heel veel gehuild. De eigenaars zijn nog op vakantie en hebben 3 kinderen... Ze zijn ontzettend blij dat ik er was aangezien ik de hond al ken vanaf pup. Hun vorige hond werd na 3 jaar ziek en nu dit, nadat ze zo hun best hadden gedaan om een kerngezonde pup te vinden...

I hope your day is as nice as your butt! ;)

KarmaChansy

Berichten: 6924
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:25

ach nee dat is verschrikkelijk nieuws TrIjNiE__ wel ontzettend fijn dat jij erbij kon zijn

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:28

Wow Trijntje wat heftig! Jeetje wat een nare belevenis is dat zeg... heel veel sterkte voor jou en voor de familie :(:)

Bij mij staat er nu reservatie beëindigd... :P

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:26

Zo dat is heftig zeg ja zulke dingen kunnen ook
Afbeelding
gebeuren.Dit is het oudje hij eet thuis slecht dus geef ik diner van Biofood,hier had hij net heerlijk gesmuld.

Macs

Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:23

Oh Trijnie wat een nachtmerrie zeg ;( Zo snel ook, en dat jij afscheid moest nemen lijkt me ook vreselijk. Heel veel sterkte!!

Ach gut marleen, het ouwgie. Volgens mij zorg je goed voor hem :)

We hebben besloten vanavond de hondjes op de slaapkamer te doen. We hebben ze net even 1,5 uur alleen gelaten en ze hebben van achter op het bureau een stift te pakken gekregen en daar op gekauwd.. Ook begint 1 hondje steeds vaker naar ons te grommen en het duurt een eeuwigheid voor ik haar tuigje met veel liefde en geduld om krijg (ze rent angstig weg).
Weer veel leerzame momenten zegmaar :)

Maks :+:

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:14

Jeetje Trijnie... Heel veel sterkte, wat een nachtmerrie :(:)

Macs, heb je wel eerst kennis met ze gemaakt? Of een proefdag gedaan? Jammer dat het zo lastig gaat...

Hier vandaag kennis gemaakt met een nieuwe oppashond die af en toe wat dagjes weg willen. Was ze toevallig al eerder tegengekomen in het bos. Echt dikke mik tussen hun hond en onze pup. Ze zijn op dezelfde dag jarig :)) <3

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Macs

Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:22

Kaus wat leuk en fijn dat het goed met je andere hond gaat :)

Op de dag van overnachting heb ik kennis gemaakt. Het was een last-minute boeking omdat haar huidige oppas ineens had afgezegd. Hondjes gingen hier na rustig wat snuffelen direct liggen slapen. Dus dat gaf mij toen een goed gevoel.

Verder liggen ze nu ook heerlijk te slapen en te dromen en de wandelingen worden ook steeds relaxeter gelukkig :) Het is allemaal geen ramp hoor, alleen was ik gewoon niet voorbereid op een aantal dingen. Heb net ook maar zelf even voerbakken, koekjes en een speeltje besteld. Dan heb ik in ieder geval íets in huis :P

Maks :+:

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:19

Ik geef in overleg met de eigenaar een valeriaan tablet als ik een hondje heb met stress.Dan zie je ze echt positief veranderen.

LilChar

Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 17:29

@Treinie, wat erg zeg! Dat lijkt mij een van de ergste dingen die kunnen gebeuren tijdens het oppassen. Erg sneu! Ik denk wel dat je heel goed hebt gehandeld.

@Kiekeboefje, ja het kan soms echt wel een paar dagen duren hoor! Ik denk dat je het wel deze week krijgt hoor.

@Macs; lastig zeg.. Ik had zelf ook 1 keer dat twee hondjes los in de kamer konden blijven als ik even weg was, maar toen was mijn prullenbak geplunderd.. bah. Daar leer je wel van, die doe ik nu dus bij het toilet in het kamertje (ik heb verder maar 1 kamer, studio, dus veel opties heb ik niet haha).
Dat grommen enzo klinkt in mijn oren een beetje onzeker, voor wat ik er van weet. Ik laat ook vaak twee honden uit waarvan 1 ook constant hard blaft tot we daadwerkelijk wandelen dan stopt het. Het helpt een beetje als ik juist kordaat de riem om doe en duidelijke bewegingen maak. Eerst 'sloopt' ik ook rond en deed heel lief, maar daar werd die hond onzeker van. Wie weet heb je er iets aan en misschien ook niet haha!

@Marleen het klinkt als of jij er al veel ervaring hebt met oppassen! Je zei dat dit ook je werk is, toch? Hoe lang doe je dit eigenlijk al? Nieuwsgierig :D Heel lief dat oude hondje ook.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:21

Via dit topic ook een pawshake account gemaakt. Heb 1 aanvraag helaas al moeten declinen. Nu stond mijn agenda dus helemaal open terwijl ik 2 weken op vakantie ga. Nu kreeg ik dus een boeking binnen en een paar dagen vallen dus tijdens mijn vakantie. Nu las ik iets met dat je account omlaag gaat als je mensen afwijst? Of is dat niet zo? Als ik hem wil contacteren om te zeggen dat het wel voor een paar dagen kan, moet ik dan op afwijzen klikken of bevestigen? En als ik op afwijzigen klik, dan begrijp ik dat je niet meer kunt chatten? Maar stel je wilt een kleine wijziging aanbrengen in de reservatie, hoe werkt dat dan? Ik ben bang dat als ik op accepteren klik, en het uiteindelijk toch niks wordt, mijn account omlaag gaat.

Dank voor de hulp iniedergeval!

95Ellen

Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:38

Zo snel gaat dat gelukkig niet :) ik heb al een keer of 5-6 gehad dat ik eerst ‘accepteerde’ (geen echte reservatie maar zo’n kennismakingsverzoek) en het daarna toch niet doorging, en mijn status is nog steeds excellent. Dus zou inderdaad gewoon ‘accepteren’ en je situatie uitleggen :)

Ik krijg vrijdag mijn eerste logeerhondje voor langere tijd, Superveel zin in :j heel benieuwd hoe ‘ie samen gaat met mijn eigen hond maar heb er alle vertrouwen in.

Minder leuk was het verzoek van vorige week om per a.s. donderdag een week op een hondje te passen, berichten over en weer, praktisch rond, toen ineens radiostilte en nou twee dagen van te voren ‘Ojaa hoeft toch niet we hebben al iemand anders’. En bedankt -O-

LilChar

Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 21:13

Ellen, om dat tegen te gaan zeg ik gewoon op een gegeven moment als alles besproken is 'ik zou het fijn vinden dat als we alles goed afgesproken hebben, er gereserveerd wordt. Zo kan ik daar rekening mee houden en ontstaan er geen dubbele boekingen.' Tot nu toe begrijpt iedereen dat en het is voor iedereen fijn!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:14

Ik zit ook te een week te wachten op iemand die voor een periode van drie weken heeft geboekt. Zouden een tweede kennismaking doen en krijg geen reactie meer :n

Zeg dan gewoon dat je niet meer wil...

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:52

Dit is mijn werk, in mijn jeugd deed ik het al. Ik hing briefjes op bij de supermarkt en daar kwamen ook reacties op. Zelf heb ik honden gehad met een flinke gebruiksaanwijzing, ik heb ook ooit 2 honden in Spanje van de straat opgeraapt en meegenomen.

Van hun heb ik heel erg veel geleerd, ik doe het al jaren en sinds het begin van dit jaar ben ik er echt actief mee bezig. Dus meerdere honden tegelijk. Ik heb er nu 4 rondhobbelen, en dan mijn eigen hondje er nog bij. Het gaat eigenlijk altijd goed, en ik heb 50 meter schapengaas met paaltjes dat plaats in in het park op een schaduw plek en dan kunnen ze heerlijk los rennen.

De oudjes laat ik dan thuis want dat is te druk voor ze. Ik heb nu een Westy rondlopen die is blind en die heeft een water tic, als hij weet dat er ergens water is dan moet het op. Ze hebben dat laten na kijken maar hij is verder gezond, voor de grote hond heb ik het water hoog staan en bij de kleintjes biedt ik het steeds aan. Helaas was ik vergeten dat buiten het zwembadje stond dus heeft hij toch nog veel kunnen drinken. Ik leg dan als ik naar bed ga allemaal kleedjes neer van de Ikea die zijn 1.50. Als hij dan plast zijn de kleedjes nat en niet de vloer. Als hij een ongelukje heeft in de woonkamer moet ik zijn plas meteen opdweilen omdat hij het anders zelf meteen op likt.

Het is echt aanpoten nu, dat valt niet altijd mee omdat mijn schildklierwaardes niet goed waren en ik nu aan de medicijnen zit. Die geven ook bijwerkingen, maar ons hele gezin helpt mee dus dat gaat goed. Mijn jongste dochter is vandaag vrij dus dan kan ik naar mijn paard. Met het geblaf valt het ook mee, ik ben zelf rustig dus dat voelen de honden ook.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:25

Dankjewel iedereen, ben nog steeds wat van slag. Wat een held was dat beestje, echt een superkarakter <3

I hope your day is as nice as your butt! ;)

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:31

Dat vergeet je niet zo maar, hier gaat het oudje goed maar dat kan opeens anders zijn.Ik heb ook een vloerventilator zo dat hij het niet warm heeft.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:33

Nee inderdaad, was best wel traumatisch, omdat het zo gigantisch snel ging. Was helemaal niks te merken aan de hond...

Fijn dat het goed gaat met het oudje, ik heb in augustus een golden retriever van alweer 14 jaar dan. Vind het ook wel een beetje spannend, beestje had vorig jaar al erg veel last van haar heupen.

I hope your day is as nice as your butt! ;)

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:23

Ik denk wel eens ik heb meer zorgen om de hond van een ander dan om mijn eigen hondje. En toch vind het heerlijk om te doen.

Macs

Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:33

Jeetje dat is vervelend als mensen niks meer laten horen. Tot nu toe een paar keer met dezelfde vrouw gehad en daar toen tegen gezegd dat het niks meer werd tussen ons :P
Ik zet in mijn agenda een week van te voren dat ik contact op moet nemen met de persoon als er nog niks bevestigd is, als ze het dan niet willen kan ik nog nieuwe afspraken maken.

Hier gaat het met de hondjes stukken beter, ze kunnen alleen geen moment alleen zijn.
Had net voerbakken, koekjes en een touw besteld. Daar wil eentje wel mee spelen, en de koekjes zijn een succes om de focus op ons te krijgen :)

Maks :+:

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:47

Pff, ik heb twee kennismakingen gedaan (gratis) met de Saarloos die hier volgende week drie weken zou komen. Zou morgen op proef komen voor een dagje. Heb al een week niks meer gehoord.

Dan zoek je het maar uit met je hond _-:(

Maar ja, heb er ondertussen wel drie andere honden voor afgezegd...

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers