HBO 2017/2018!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KirstenHorse

Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:52

Sterkte nog even Sabine.. -O-

Nelis M2+1


theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:29

Hier heb ik de laatste periode 4 vakken waarvan 1 al ingeleverd, wacht alleen nog op een cijfer. De andere heb ik 18 juni een tentamen maar dat gaat ot nu toe prima! Heb nog een eindopdracht over stage enz, daar ben ik nu hard mee bezig, woensdag document inleveren en 13 juni presentatie erover.

En hier ook groepswerk problemen.. groepj van 4, onverwachts iemand bijgekomen omdat ze geen groepje had. Is ze 2 weken niet geweest, niers van zich laten horen. We hebben haar een laatste kans gegeven ivm persoonlijke omstandigheden. Woensdag zou haar stuk af zijn, ik wacht nog steeds :+

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:48

Persoonlijke omstandigheden is (vaak) een ander verhaal, maar vind het dan alsnog niet netjes als zij niks van zich laat horen.. Maarja, is natuurlijk niet de bedoeling dat zij van het cijfer profiteert zonder iets gedaan te hebben.

Ik hoop zo dat wij voor het twee jaar aan kunnen geven bij wie wij in de klas willen komen, dat zou heel chill zijn.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:06

Met het nieuwe schooljaar in het vooruitzicht en het nieuws over dat de collegegeld halvering voor eerste jaars toch door gezet gaat worden... Wat denken jullie dat voor de studenten die afgelopen twee jaar gestart zijn de compensatie gaat worden, als die er al komt?
Van mij hoeft het echt geen korting op wat dan ook te zijn, ik heb liever gegarandeerd rente vrij aflossen O:)

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:09

Me too, denk telkens: zorgen voor later, maar dat is niet helemaal de bedoeling :+

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:19

Ik zou zelfs komend jaar recht hebben op 2 jaar half collegegeld.. ben ook al 1 jaar te laat begonnen met studeren (eerste jaar leenstelsel) ik zoek het wel uit haha.

Heb wel een 8,9 terug voor een verslag... ik ga goed op cum laude mijn P haha

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:33

Nog anderhalve week en ik hoop zomervakantie te hebben.. :=

Heb 3 leer tentamens en 8 deadlines waarvan ik er twee sowieso moet halen om over te gaan (4 en 5 studiepunten). Ik zit nu op 34 studiepunten dacht ik dus het is niet super fijn verdeeld := Heb gelukkig een groot deel af, heb maandag de deadline. Er zitten echt opdrachten van een heel tijdschrift maken tot een portfolio van bijna 10.000 woorden. Merk echt dat er nu zoveel stress is in de klas want er zitten ook groepsdeadlines bij en iedereen is niet meer zo lief :+. Het is rot dat we deze week ook al 4 pitches/presentaties (voor cijfer) hebben zodat je niet full focus op je deadlines kan.

Goede nieuws is wel dat ik mijn enige her uit vorige periode gehaald heb (moest ik eigenlijk ook maandag inleveren maar als je het af had wilde fe docent het eerder nakijken) met een 6.2 en dat betekend dat ik nog steeds mijn P kan halen :D baal wel dat ik nu zoveel moet doen, eerste periode was 6 studiepunten :=.

Maar goed het gaat best goed met mijn schema, wil voor zaterdag klaar zijn ivm een feestje. Ik merk wel dat dit de eerste keer is dat ik niet uit kan oid vanwege school en dat ik echt dingen niet kan doen. Vind het opeens een stukje minder leuk. :')

Hoe gaat heb bij de rest? Ook zo stil hier door de tentamens?

xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:55

Hier druk op een groepsdeadline omdat mijn opdracht over die van een ander gaat, die ander snapt alleen geen poedersuiker van zijn opdracht en ik zit haar de hele tijd te helpen, krijg ik vervolgens na uren pas een reactie 'I feel asleep'. ... .... ... Zo, ik kon haar wel............. Altijd fijn als je cijfer van een ander af hangt.

xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:56

sureido schreef:
Nog anderhalve week en ik hoop zomervakantie te hebben.. :=

Heb 3 leer tentamens en 8 deadlines waarvan ik er twee sowieso moet halen om over te gaan (4 en 5 studiepunten). Ik zit nu op 34 studiepunten dacht ik dus het is niet super fijn verdeeld := Heb gelukkig een groot deel af, heb maandag de deadline. Er zitten echt opdrachten van een heel tijdschrift maken tot een portfolio van bijna 10.000 woorden. Merk echt dat er nu zoveel stress is in de klas want er zitten ook groepsdeadlines bij en iedereen is niet meer zo lief :+. Het is rot dat we deze week ook al 4 pitches/presentaties (voor cijfer) hebben zodat je niet full focus op je deadlines kan.

Goede nieuws is wel dat ik mijn enige her uit vorige periode gehaald heb (moest ik eigenlijk ook maandag inleveren maar als je het af had wilde fe docent het eerder nakijken) met een 6.2 en dat betekend dat ik nog steeds mijn P kan halen :D baal wel dat ik nu zoveel moet doen, eerste periode was 6 studiepunten :=.

Maar goed het gaat best goed met mijn schema, wil voor zaterdag klaar zijn ivm een feestje. Ik merk wel dat dit de eerste keer is dat ik niet uit kan oid vanwege school en dat ik echt dingen niet kan doen. Vind het opeens een stukje minder leuk. :')

Hoe gaat heb bij de rest? Ook zo stil hier door de tentamens?


Jup, tentamenweek over anderhalve week, project afronding en herkansingen daarna...Lekker druk dus. Je hebt wel heerlijk vroeg vakantie, ik moet nog tot halverwege juli!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:16

Mijn herkansingen vallen rond begin juli maar we hopen op 0 natuurlijk :9k

Vervelend dat het niet lukt met de groepsopdrachten, dat is altijd vervelend. Ik ben normaal met opdrachten wel heel actief maar ik werk al vaak samen met een groep en op de een of andere manier nemen er twee telkens de leiding :’) wel fijn voor mij.

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:14

Sureido, nog een hoop te doen dus.. Maar moet lukken toch? Mooi cijfer van je her, die is in ieder geval al binnen!

Hier 3 verslagen moeten herkansen.... Eentje hebben we al terug en gelukkig met een 6,7 gehaald. Morgen nog een Nederlands presentatie en nog een verslag (+her) inleveren. Woensdag mijn eerste tentamen.. Hier ook begin juli de herkansingen, ik hoop dat het niet nodig is, maar je weet nooit...

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:35

En, hoe ziet het er uit voor iedereen? P in zicht?

Hier nog even een vak herkansen (had een 5,4) en een verslag (5) en dan heb ik gewoon mijn P gehaald...

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:41

HAHA. Er is eenzelfde topic met bijna dezelfde naam, ik helemaal enthousiast reageren terwijl ik de namen van andere bokkers niet herkende. zie ik ineens in mn lijstje deze twee topics onder elkaar staan, heb ik in het andere topic gereageerd :+.

Hier drukdrukdruk en midden in de tentamenweek! Geen idee hoe ik het gebakken heb, dus we wachten het maar af... Nog een hoop deadlines aankomende weken. Tot nu toe alles nog steeds gehaald, gelukkig! En bij jullie?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:53

Hier is de zomervakantie begonnen mits ik geen herkansingen meer heb, en als ik alles haal heb ik mijn P ook binnen! Heb gister een showcase voor 5 studiepunten binnengehaald en een 7 individueel/8 groep en 6.4 al terug van de tentamenperiode dus ik hoop deze lijn door te zetten :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:18

Ik heb alleen maar herkansingen, het is gewoon niet leuk meer.

Gisteren moest ik de algemene toets van periode 2 herkansen. Voor mijn gevoel ging hij wel veel beter dan de eerste. Voor de eerste had ik een 5,4.
Ook had ik een toets van een keuzevak. Die ging erg goed. Ik denk wel dat ik hem gehaald heb, dus hopelijk geen herkansing voor die toets.

Morgen heb ik een herkansing van de algemene toets voor periode 4.

Vrijdag Duits presentatie herkansing. Die man heeft echt een hekel aan mij, dus dat wordt drie keer niks. De eerste keer heb ik een 2,5 gekregen met de reden dat hij vond dat ik te weinig naar de lessen ben geweest. (Had een auto ongeluk gehad waardoor ik twee lessen niet kon komen).

Maandag een Spaans toets herkansing.

Woensdag een Duits analysis herkansing. Een 2 voor gekregen omdat ik volgens hem te weinig in de les was (autoongeluk). Had verder niks te maken met mijn geschreven tekst, want volgens mij heeft haar daar geen eens naar gekeken.

Ik denk dat ik dit jaar Duits niet ga halen omdat die man een hekel aan mij heeft. Dus dan moet ik volgend jaar mijn punten voor Duits halen om mijn P te halen en dan een jaar wachten totdat ik naar de uni kan.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

KirstenHorse

Berichten: 1286
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:25

Succes nog even allemaal!

Gister mijn enige herkansing van het jaar gemaakt en ik denk hem gehaald te hebben. Helaas hierdoor geen mogelijkheid tot cum laude meer, omdat het hooguit een 6 zal zijn. Rete moeilijk vak!

Vanavond mijn laatste tentamen! Als ik die haal heb ik ook mijn P binnen *\o/*

Mijn motivatie heeft alleen een nieuw dieptepunt bereikt :roll:

@_mjwb, wat een verhaal zeg! Kan je geen melding maken van die docent? >;)
Laatst bijgewerkt door KirstenHorse op 20-06-18 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nelis M2+1

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:26

Als je op hbo niveau al veel herkansingen hebt, is het dan slim om naar een universiteit te gaan? :o

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:40

Ik heb mijn propedeuse *\o/* :)

Wie zwijgt stemt niet altijd toe, want soms hebben ze geen zin om met idioten te discussiëren

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:43

Gefeliciteerd Melis & Kirstenhorse!
Ik moet mijn projectweek nog afronden en dan ben ik op een pitch volgende week vrijdag klaar! Tot nu toe alles gehaald (wel al tweedejaars) dus dat is super fijn :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:02

sureido schreef:
Als je op hbo niveau al veel herkansingen hebt, is het dan slim om naar een universiteit te gaan? :o


Ik doe nu International Business and Languages. Deze opleiding ligt mij helemaal niet. Het is veel te veel economie en de combinatie met talen is er eigenlijk niet. Duits is ook alleen maar business, ipv de taal leren.

Ik wil Chinees gaan studeren. Heb dit jaar ook Chinees als keuzevak genomen en daar alleen maar goede cijfers voor gehaald.

KirstenHorse - Ik heb al meerdere meldingen gemaakt en ook met meerdere erover gesproken maar er wordt niks aan gedaan. Ze zeggen dat docenten de cijfers niet baseren op aanwezigheid, dus dat dat niet kan. Ik heb het ook niet zwart op wit staan omdat die man het face to face heeft gezegd, dus ik kan niks bewijzen -O-

Gefeliciteerd allemaal! En nog veel succes aan de mensen die nog toetsen hebben :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:09

Ah oké, duidelijk!

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:08

Ik heb aleen mijn laatste tentamen nog geen cijfer voor... als t een 7 is heb ik cum laude Mn P, zo niet heb ik alsnog mijn P AlLeen niet cum laude dan maar ja haha

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:49

Ik kan mijn P niet meer halen dit jaar, mis 2 punten die ik volgend jaar pas in tp1 kan herkansen (heb de toets al een keer herkanst). Volgende week begint mijn laatste toetsperiode, dus dat wordt spannend. Ook plannen ze hier iedere keer heel leuk de deadlines van de assessment op dezelfde dag als dat de toetsperiode begint, waardoor je iedere keer in de stress zit om alles af te kunnen krijgen. Maar als het goed is kan ik dit jaar wel gewoon afmaken, maar haal ik volgend jaar pas mijn P.

Dia daoibh


Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:30

Wat zijn sommigen al vroeg klaar, heerlijk! Ik moet nog 2,5 weken een soort stageopdracht doen, dan de week erna nog presentatie. Nog 3,5 week dus tot de vakantie. Succes allemaal met de laatste loodjes :)

Elk bad heeft er eendje.

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:11

Morgen mijn laatste tentamen. Nog wat cijfers afwachten van verslagen, maar die verwacht ik allemaal voldoende. :)

Cijfer van vandaag en morgen nog afwachten en als deze allemaal voldoende zijn dan heb ik mijn P!

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers