Meer aankomende studenten in Wageningen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 15:49

Halloo,

Volgend jaar ga ik beginnen aan de Wageningen University met de studie biologie. :) Eigenlijk een studie van tweede keus, maar na een paar keer in Wageningen te zijn geweest ben ik toch heel enthousiast om te beginnen! Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die aankomend schooljaar hier hun studie gaan doen. Meteen wat vraagjes: welke studie? Gaan jullie ook naar de AID? En al geluk gehad met een kamer zoeken?
Brand los ;)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:16

Ik ga aankomend schooljaar ook in Wageningen studeren, maar dan aan de Aeres Hogeschool. Ik ga Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren studeren. Ik ga denk ik niet naar de AID aangezien ik ook een (verplichte) introductie van school heb, maar misschien bedenk ik me nog.

Verder blijf ik thuis wonen, dus hoef ik niet op zoek naar een kamer. Heb jij een lange reistijd of wil je gewoon graag op kamers?

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 18:11

Leuk, het Aeres heeft ook veel interessante studies :)
Ik woon 50 km van Wageningen vandaan en zou er dan zo'n 2 uur over moeten doen met het OV tot de campus, dus daar heb ik niet zoveel zin in. Vandaar dat ik voor ongeveer half augustus nog opzoek ben ;)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:52

Dat is inderdaad wel een erg lange reistijd, begrijpelijk dat je dan op kamers wil gaan. :j Ik heb een klein uurtje reistijd, dus dat is prima te doen voorlopig.

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:38

Ik heb mij ook aangemeld voor de studie biologie :D
Heb me ook al aangemeld voor de AID dagen! Ik heb nog getwijfeld tussen Utrecht en Wageningen, maar Wageningen sprak me toch meer aan :j

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 13:08

Hee leuk, dezelfse studie :D En hetzelfde hier. Twijfelde tussen Utrecht en Wageningen, maar werd toch Wageningen :) ga jij ook op kamers?

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:18

Ik ga ook beginnen in Wageningen, ik ga Dierwetenschappen studeren. Heb er heel veel zin in. :D

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:52

Ik ga als het allemaal doorgaat ook op kamers! Heb al een kamer beschikbaar gekregen, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken :)

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:56

Herfstwind schreef:
Ik ga aankomend schooljaar ook in Wageningen studeren, maar dan aan de Aeres Hogeschool. Ik ga Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren studeren. Ik ga denk ik niet naar de AID aangezien ik ook een (verplichte) introductie van school heb, maar misschien bedenk ik me nog.

Verder blijf ik thuis wonen, dus hoef ik niet op zoek naar een kamer.


Precies dit :D
Als ik slaag, zit ik volgend jaar ook in Wageningen!

Noraly_

Berichten: 2073
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Amerongen

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:59

Ik begin in september met de MSc Animal Science! ik woon nu al in Wageningen omdat ik hiervoor bij VHL heb gestudeerd!

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:06

Veel plezier allemaal in het gezellige Wageningen! (Ik studeer en woon er al bijna 4 jaar :-D )

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:48

Ik lees even mee, ik zit nog in V5 op dit moment maar wil waarschijnlijk na mijn examen in Wageningen gaan studeren. Ook handig dat Wageningen op 10 minuutjes afstand met de auto is voor mij.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:31

CathyTBP schreef:
Herfstwind schreef:
Ik ga aankomend schooljaar ook in Wageningen studeren, maar dan aan de Aeres Hogeschool. Ik ga Educatie en Kennismanagement Recreatie- en Gezelschapsdieren studeren. Ik ga denk ik niet naar de AID aangezien ik ook een (verplichte) introductie van school heb, maar misschien bedenk ik me nog.

Verder blijf ik thuis wonen, dus hoef ik niet op zoek naar een kamer.


Precies dit :D
Als ik slaag, zit ik volgend jaar ook in Wageningen!


En? Word je mijn studiegenootje aankomend schooljaar? :D

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:07

Jaaaa! Ik ben geslaagd *\o/*

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:16

Gefeliciteerd! :D

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:19

Zeker AID gaan doen hoor, ook als je naar Aeres gaat (je krijgt zeker hele leuke mentoren dit jaar O:) )

Compri

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-14

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:04

Hoi, ik meld mij ook hier :) ik ga ook aankomen jaar biologie studeren in Wageningen en ik heb een kamer in Renkum. Ook ik neem deel aan de AID, gezellig!

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 12:53

Leuk, een mede bioloog! Fijn dat je al een kamer hebt, ik ben nog steeds opzoek :+ Het is toch wat moeilijker om iets te vinden dan gedacht.

Compri

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-14

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:22

Waar heb je allemaal gekeken? Ik heb mijn kamer gevonden op housingdesk Wageningen (zoiets). Was ook wel een gokje moet ik zeggen, maar heb er nu een hele fijne kamer aan :) idealis is echt onmogelijk |(

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 23:25

Idealis is onmogelijk inderdaad.. waarschijnlijk heb ik daar pas vanaf volgend jaar kans. Ik kijk elke dag op Wageningen Student Plaza op Facebook, daar komt best goed aanbod langs! Ik hou ook de pagina van Droevendaal in de gaten, het lijkt me ook gaaf om daar te wonen. :o

Compri

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-14

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:43

Heb je ook kamernet? Daar wordt eigenlijk wel het meeste aangeboden. Komt vast wel goed

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:25

Op Kamernet kom ik vooral kamers tegen die ook op Facebook worden geplaatst, dus dan ga ik liever voor de gratis optie :Y) ik krijg vandaag wel te horen of ik voor een kamer ben gekozen, dus dat wordt spannend. Als ik voor de AID nog niks heb ga ik denk ik maar op de camping staan daar :')

Compri

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-14

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:42

Haha dat is waar. Nee joh, zeg maar gewoon als je nog onderdak zoekt, ik heb ruimte zat!

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 11:11

Dat is aardig van je! :D Ik ga wel zien hoe het loopt.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Meer aankomende studenten in Wageningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:24

Ik lees alleen even mee, maar wil jullie alvast heel veel plezier wensen in Wageningen. Ik heb er echt de tijd van m'n leven gehad en heb afgelopen dinsdag mijn master diploma mogen ophalen.

Wat betreft kamers; er zijn nog meer fb groepen met kamers. Zoek vooral even op kamer te huur Wageningen ed. Het kan ook handig zijn om eerst een kamer in onderhuur te nemen als een vaste niet lukt. Scheelt stress en dan heb je straks tijd om wat relaxter een kamer te vinden, als je wat aan het studentenleven gewend bent. Er zijn veel studenten die het eerste half jaar aan een andere universiteit gaan studeren en iemand anders voor hun kamer zoeken.