Havo 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:19

Vero schreef:
Ik sta een 4,9 voor frans :P de rest wel voldoende tho

Ik sta nu een 7,1 voor Frans, maar de blackout op de laatste toets heeft mijn vertrouwen niet bepaald een boost gegeven. :+ (als in, normaal kan ik woordjes dromen. Wist er rond de acht niet, grammatica is sowieso een zooitje bij mij en wist ook van de werkwoorden er een stuk of 8 niet)

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:22

Jongens, weet iemand hoe je het begin van een motivatiebrief doet?
Is dat je eigen gegevens

Gegevens van het bedrijf

Plaats, datum

Betreft

En dan de brief? Of is het anders? Want ik heb hier wat blaadjes voor me liggen waar ik niet wijzer uit wordt :')

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 01:28

Kairos schreef:
Jongens, weet iemand hoe je het begin van een motivatiebrief doet?
Is dat je eigen gegevens

Gegevens van het bedrijf

Plaats, datum

Betreft

En dan de brief? Of is het anders? Want ik heb hier wat blaadjes voor me liggen waar ik niet wijzer uit wordt :')


Volgens mij klopt dat zo inderdaad, maar wij hebben alleen sollicitatiebrieven gehad dus weet het niet zeker haha.



We zijn nu op een punt gekomen dat ik havo 4 geen leuk jaar meer vind :=
Zooo druk :oo

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:02

Haha dat punt ken ik. Het punt dat ik zelfs in mijn favoriete les vrij weinig doe en er dan thuis achter kom dat ik het beter in de les had kunnen doen.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:17

Kairos schreef:
Haha dat punt ken ik. Het punt dat ik zelfs in mijn favoriete les vrij weinig doe en er dan thuis achter kom dat ik het beter in de les had kunnen doen.


Dat is ook wel herkenbaar inderdaad. Staan jullie allemaal op overgaan?

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:37

Nu wel, maar al sta je qua cijfers op overgaan, als je je tentamens verkloot ga je dus alsnog niet over. Gaat niet goed komen, snap geen flikker van het rekenwerk van eco en ik sta voor die PTA nog maar een 5,8, dus ja. Scheikunde gaat hem sws ook niet worden.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:13

Ik sta op overgaan! Heb 1 5 en de rest allemaal voldoendes :D


Jammer Kairos :(:)

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:27

Vero schreef:
Ik sta op overgaan! Heb 1 5 en de rest allemaal voldoendes :D


Jammer Kairos :(:)

Ik hoop dat het mee gaat vallen, maar ik vrees zomaar het ergste. Het ligt ook gewoon honderd procent aan mij, want de inzet is er, ik heb een goede docent die het me ook tien keer wil uitleggen als het nodig is, maar het muntje valt gewoon erg laat :")

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 00:41

Oei Kairos, klinkt niet zo lekker. Ik doe je even een PB :)

Ik sta ook op overgaan, maar niet super ruim. De laatste toetsweek behoorlijk verpest en daar heeft mijn cijferlijst toch wel een pittige klap van gehad :=

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:56

Ik sta nu niet op overgaan, maar als ik even drie verslagen voor levensbeschouwing herkans/ alsnog inlever wel. Dan moeten alle andere cijfers hetzelfde blijven wat niet gaat lukken...
Ik zit echt op het randje van wel/ niet overgaan. Óf ik ga m'n best doen en ik ga wel over, óf ik ga verder met niks doen en blijf zitten.

Kan iemand mij even wat motivatie geven? :D

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:53

Go for it! Ik stuur je mijn restant motivatie, want na het oefenen van het hoofdstuk vectoren werd ik acuut depri en ben ik maar gekapt x)

Ik ga trouwens morgen of zondag even kijken voor dat eco hoofdstuk Incroyable ^^ moet namelijk even zoeken waar het ook alweer staat, want het wordt elke keer teruggevraagd ondanks dat die lesbrief er niet in zit.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:33

Hebben jullie ook de boekjes van jong en oud, vervoer enzo, Kairos? (Het woord lesbrief komt me erg bekend voor hahaha)

Ik heb ook wat motivatie issues. Er zijn zo veel dingen die leuker zijn dan aan school gaan :roll:

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:25

Yep, haha. Echt verschrikkelijk, had liever gewoon een boek gehad dat ik hooguit kon gokken op deel 1 of 2 en hoofdstuk wist ik dan waarschijnlijk wel, want ik onthoud altijd alles dat ik moeilijk vind.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:54

Ah snap ik wel ja, al vind ik wel dat de uitleg in die boekjes heel fijn is. Het ziet er vaak uit als een hele lap tekst, maar als ik eenmaal aan het lezen en markeren ben, ben ik er zo doorheen en snap ik het eigenlijk ook altijd in één keer :)

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:01

Nou nu wiskundetentamen meetelt voor de gewone cijfers kan ik net zo goed stoppen met moeite doen hoor... Dit hoofdstuk wordt nooit een voldoende en raad eens wat er terugkomt in je tentamen?:')

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:34

Incroyable schreef:
Hebben jullie ook de boekjes van jong en oud, vervoer enzo, Kairos? (Het woord lesbrief komt me erg bekend voor hahaha)

Ik heb ook wat motivatie issues. Er zijn zo veel dingen die leuker zijn dan aan school gaan :roll:

Ik heb die boekjes voor economie ook :Y)
Maar heb eco gewoon een beetje opgegeven... Ik sta een 7,5 gemiddeld en doe die dingen niet open, het herhaalt zich toch alleen maar

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:20

Calanthe schreef:
Incroyable schreef:
Hebben jullie ook de boekjes van jong en oud, vervoer enzo, Kairos? (Het woord lesbrief komt me erg bekend voor hahaha)

Ik heb ook wat motivatie issues. Er zijn zo veel dingen die leuker zijn dan aan school gaan :roll:

Ik heb die boekjes voor economie ook :Y)
Maar heb eco gewoon een beetje opgegeven... Ik sta een 7,5 gemiddeld en doe die dingen niet open, het herhaalt zich toch alleen maar


:') Zo true. Wij hebben het ineens suuuper druk, want school kan geen normale planning aanhouden >;) :r dus even geen paarden, werk en social media voor mij. ;( Doe mij maar snel vakantie haha. Hoe is het bij jullie?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:01

Same heb t hier ook super druk door alle opdrachten die ze ff voor de laatste week voor de toetsweek opgeven voor n cijfer :')

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:47

Ik heb bijna niks meer, alleen binnenkort tentamens. Kwamen een stuk sneller dan gewenst, haha. Heb morgen alleen nog natuurkunde practicum voor een cijfer, zodat ik hopelijk mijn 5.3 kan ophalen (als in, twee mensen staan onvoldoende een 5,3 en een 5,5 naar beneden, dan kan het nog wel haha)en voor ckv moet ik nog een eindevaluatie doen en alle troep inleveren :')

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:12

Ik ben bijna klaar met m'n PTA-week. Ik heb alleen nog bio nog en een mondeling voor Nederlands.
Deze week blijkt wel weer dat ik ontzettend slecht ben in plannen :') . Ofja, het plannen zelf lukt wel, me er aan houden alleen niet. elke toets pas een avond van tevoren beginnen met leren, terwijl de rest van m'n klas vorige week al was begonnen
Maar tot nu toe vallen de meeste toetsen redelijk mee, aardrijkskunde viel wel erg tegen en dat is normaal m'n beste vak.

*\o/* hoop dat iedereen over gaat! Succes met de laatste loodjes! *\o/*

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:40

Pindakaa7 schreef:
Ik ben bijna klaar met m'n PTA-week. Ik heb alleen nog bio nog en een mondeling voor Nederlands.
Deze week blijkt wel weer dat ik ontzettend slecht ben in plannen :') . Ofja, het plannen zelf lukt wel, me er aan houden alleen niet. elke toets pas een avond van tevoren beginnen met leren, terwijl de rest van m'n klas vorige week al was begonnen
Maar tot nu toe vallen de meeste toetsen redelijk mee, aardrijkskunde viel wel erg tegen en dat is normaal m'n beste vak.

*\o/* hoop dat iedereen over gaat! Succes met de laatste loodjes! *\o/*

Oeps, dat dus. Heb 1 vd 6 geleerd van wiskunde, 2 vd 6 van natuurkunde, 1 vd 6 van scheikunde, 0 vd 6 van bio en 0 vd 5 gesprekjes van Frans :+

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:07

Bokt gemist, jeetje. Was maar eco gaan leren :')

Kan iemand me uitleggen wat er gebeurd als het feitelijke loon niet gelijk is aan het evenwichtsloon?

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:19

Ik heb morgen mijn laatste toets *\o/*

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:44

Kairos schreef:
Bokt gemist, jeetje. Was maar eco gaan leren :')

Kan iemand me uitleggen wat er gebeurd als het feitelijke loon niet gelijk is aan het evenwichtsloon?


Dat hangt er vanaf.

Als het feitelijke loon hoger ligt dan het evenwichtsloon dan zal de vraag naar arbeid (werkgevers) afnemen en het aanbod van arbeid (werknemers) stijgen. Als het feitelijke loon lager ligt, zal het aanbod (werkgevers) dalen en de vraag naar arbeid (werknemers) stijgen.

Eigenlijk is het heel logisch, want de werknemers willen zo veel mogelijk betaald krijgen (dus er zullen meer werknemers willen werken voor een loon hoger dan het evenwichtsloon). De werkgevers willen daarentegen de lonen zo laag mogelijk houden, omdat ze dan winst maken (dus er zullen minder werkgevers willen betalen voor een hoog loon). Snap je werkgevers/werknemerssurplus wel? Want dat hielp mij heel erg bij het begrijpen van het hoofdstuk met vraag en aanbod. :)

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:08

Incroyable schreef:
Kairos schreef:
Bokt gemist, jeetje. Was maar eco gaan leren :')

Kan iemand me uitleggen wat er gebeurd als het feitelijke loon niet gelijk is aan het evenwichtsloon?


Dat hangt er vanaf.

Als het feitelijke loon hoger ligt dan het evenwichtsloon dan zal de vraag naar arbeid (werkgevers) afnemen en het aanbod van arbeid (werknemers) stijgen. Als het feitelijke loon lager ligt, zal het aanbod (werkgevers) dalen en de vraag naar arbeid (werknemers) stijgen.

Eigenlijk is het heel logisch, want de werknemers willen zo veel mogelijk betaald krijgen (dus er zullen meer werknemers willen werken voor een loon hoger dan het evenwichtsloon). De werkgevers willen daarentegen de lonen zo laag mogelijk houden, omdat ze dan winst maken (dus er zullen minder werkgevers willen betalen voor een hoog loon). Snap je werkgevers/werknemerssurplus wel? Want dat hielp mij heel erg bij het begrijpen van het hoofdstuk met vraag en aanbod. :)

Thanks! Ik denk dat ik het nu snap!

Ja zo ongeveer. Ik weet niet precies honderd procent zeker of ik het snap, toen wij dat proefwerk hadden zat het er namelijk niet in en ik had het fijner gevonden als het er wel in zat, dan wist ik tenminste welke vaardigheden ik nog extra moet oefenen.