[ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

[ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 11:35

Ik wil graag afstuderen, maar daarvoor heb ik nog 190 respondenten nodig :D

Voor mijn MSc afstudeeronderzoek aan de Wageningen Universiteit doe ik onderzoek naar de effecten van reclame door YouTubers ten opzichte van reguliere (televisie) reclame. In deze vragenlijst krijg je een kort filmpje (of een gewone reclame of een stukje vlog) te zien, waarna je gevraagd wordt een aantal vragen te beantwoorden. De vragenlijst is bedoeld voor jongeren van 16 t/m 18 jaar oud.

De door jou verstrekte gegevens worden anoniem opgeslagen en verwerkt. Deelname aan dit onderzoek duurt ongeveer 7 minuten.

Dus ben je tussen de 16 en 18 jaar oud en ken je Mascha (Beautygloss & Vloggloss) dan ben ik er ontzettend mee geholpen als je deze korte vragenlijst in zou willen vullen *\o/* Onder de deelnemers worden Bol cadeaubonnen van 25 euro verloot.

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/ ... HUDkx4Rf5X

Ook delen met je zusjes broertjes neefjes nichtjes vrienden en klasgenoten wordt ontzettend gewaardeerd!


Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:22

Mijn nichtje wilde hem invullen maar vraagt zich af wat Nescafé met Mascha te maken heeft.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:49

Heb het ingevult maar vraag me het zelde af waarom nescafe ? Het ging toch over mascha

kerstmuts

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 19:06

biggirl schreef:
Heb het ingevult maar vraag me het zelde af waarom nescafe ? Het ging toch over mascha


Tazzey schreef:
Mijn nichtje wilde hem invullen maar vraagt zich af wat Nescafé met Mascha te maken heeft.


Er zijn 2 verschillende opties. Je krijgt of een filmpje over Nescafe gemaakt door Mascha of een filmpje over Nescafe gemaakt door Nescafe zelf :j

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:10

Ik vind wel dat je dan een beetje een misleidende titel gebruikt. Die jonge meiden gaan juist voor de enquête omdat het over Mascha zou gaan.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 19:18

Tazzey schreef:
Ik vind wel dat je dan een beetje een misleidende titel gebruikt. Die jonge meiden gaan juist voor de enquête omdat het over Mascha zou gaan.


Het is voor de vragenlijst een vereiste dat je Mascha kent (50% kans dat je een filmpje van haar krijgt en we meten wat gerelateerde constructen).

Ik geef wat ik hier boven uitleg ook al aan in de openingspost:
"
In deze vragenlijst krijg je een kort filmpje (of een gewone reclame of een stukje vlog) te zien, waarna je gevraagd wordt een aantal vragen te beantwoorden."

Om het dan misleidend te noemen?

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:26

Je titel is dan wel misleidend :=

kerstmuts


kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:22

Hier ook iemand die de enquête in wou vullen voor je... maar niet gedacht dat ik een nescafe reclame zou moeten kijken en er vervolgens ook nog iets zinnigs over moet zeggen wat ik er van vond. heeft imo niks met mascha te maken. ben dus ook gestopt met het invullen van de enquête.

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:53

Ik ben niet tussen de 16 en 18. Je titel trok mij de aandacht omdat Mascha en Gregor bij mij in de klas hebben gezeten op de middelbare school.

Maar ik vind wel dat je een misleidende titel gebruikt om mensen te lokken.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 09:04

Spijtig om te horen, ik heb deze feedback namelijk niet van andere respondenten gehad. Wat voor titel zouden jullie wel passend vinden? :-)

Belangrijk voor mij is wel dat mensen die aan de enquête beginnen Mascha kennen, anders wordt de respondent er bij de 4e vraag al uitgezet.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:07

Maar dan manipuleer je je onderzoek toch? Want dan had je beter je enquete over Mascha kunnen houden. Nu is de vraag open.. en hoe wil je anders verschil meten zoals je in je OP hebt beschreven? :?

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 10:54

Mijn onderzoeksopzet wil ik best via pb of e-mail bespreken :j Met respondenten die hier meelezen lijkt het me in verband met beïnvloeding van de onderzoeksresultaten niet handig openbaar de theoretische achtergrond en hypotheses te bespreken.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: [ENQ] Ben jij 16-18 jaar en ken je Mascha (Beautygloss)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:14

Je vraag over hoe hongerig ben je op het moment klopt trouwens niet :) Er is geen optie om aan te geven dat je hongerig bent; je bent nu of niet hongerig of je bent vol.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 10:16

Destination schreef:
Je vraag over hoe hongerig ben je op het moment klopt trouwens niet :) Er is geen optie om aan te geven dat je hongerig bent; je bent nu of niet hongerig of je bent vol.


Dank! Ik zie inderdaad dat ik 'helemaal niet hongerig' had staan op de plek waar 'heel erg hongerig' moest staan 8)7 Ik heb het aangepast en neem in de discussie mee dat de respondenten voor de wijziging een verkeerde schaal te zien hebben gekregen.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:33

Ik heb m voor je ingevuld. :j
Maar ook ik heb geen enkele vraag gezien waarin überhaupt mascha vernoemd werd..
En een ander puntje; Ik drink geen koffie en voel mij niet echt aangetrokken tot een koffie-reclame, Ik kon de vragen dus niet naar eigen ervaring invullen...

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 15:06

XjesLiess schreef:
Ik heb m voor je ingevuld. :j
Maar ook ik heb geen enkele vraag gezien waarin überhaupt mascha vernoemd werd..
En een ander puntje; Ik drink geen koffie en voel mij niet echt aangetrokken tot een koffie-reclame, Ik kon de vragen dus niet naar eigen ervaring invullen...


Tips voor een beter passende titel zijn nog steeds welkom :j Het geen koffiedrinker zijn is vaker genoemd en zal ik zeker meenemen in de discussie van de resultaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xRoossie95 en 51 bezoekers