[ENQ]Enquête afstudeerwerkstuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

[ENQ]Enquête afstudeerwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 09:50

Hoi iedereen,

Daar ik een hippische opleiding doe en mijn afstudeerwerkstuk dus (ook) met paarden te maken heeft, wil ik graag aan jullie vragen of jullie eventjes de tijd zouden willen nemen om mijn enquête in te vullen.

De enquête (en meer informatie) is te vinden op: https://www.survio.com/survey/d/Z1V3N4J0D8E9J9A6Y

Alvast bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door Warboel op 07-05-18 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:53

Hij geeft bij bepaalde dingen aan, ga door naar vraag 12, maar dat doet hij niet zelf, is dat een foutje in de enquête?

Edit: en ik mis bij een aantal vragen opties, daardoor wordt hij moeilijk in te vullen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Enquête afstudeerwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:15

Ik vind de beschrijving van het gangenpaard overigens niet erg correct. Er worden meerdere rassen over 1 kam geschoren. Ik heb met name ervaring met ijslanders, dit zijn zeker lieve dieren, maar als ze schrikken, springen ze toch zeker op zij. Ik heb bijvoorbeeld meerdere keren een ijslander in een greppel gezien omdat er een trekker aankwam.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:21

Karakters beschrijven van een ras (of in dit geval meerdere rassen) is inderdaad moeilijk, elk paard is anders.

Bij vraag 19 (volgens mij?) vroeg je of ik kennis zou willen maken met een gangenpaard. Je kon kiezen uit 'ja', 'nee' of 'ik heb al een gangenpaard'. Daar miste ik de optie 'ik heb geen eigen gangenpaard, maar heb er wel mee kennis gemaakt/op gereden'. Dat is bij mij namelijk het geval. Op deze vraag heb ik nu 'ja' ingevuld.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 10:22

siskeh schreef:
Hij geeft bij bepaalde dingen aan, ga door naar vraag 12, maar dat doet hij niet zelf, is dat een foutje in de enquête?

Edit: en ik mis bij een aantal vragen opties, daardoor wordt hij moeilijk in te vullen.

Hij kan niet zelf doorverwijzen helaas, dan wordt het een betaald account en dat gaat hem helaas niet worden.

Wat mis je aan opties? En waar? Overal waar ruimte is voor een ander antwoord heb ik dat bij een vraag neergezet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:24

Klopt geen hout van, ik zeg dat ik klachten heb maar wel kan rijden en vervolgens krijg ik allemaal vragen over waarom ik niet meer rijd en wat de oplossingen zouden kunnen zijn :o

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:25

Ingevuld, succes!

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:26

Irisx schreef:
siskeh schreef:
Hij geeft bij bepaalde dingen aan, ga door naar vraag 12, maar dat doet hij niet zelf, is dat een foutje in de enquête?

Edit: en ik mis bij een aantal vragen opties, daardoor wordt hij moeilijk in te vullen.

Hij kan niet zelf doorverwijzen helaas, dan wordt het een betaald account en dat gaat hem helaas niet worden.

Wat mis je aan opties? En waar? Overal waar ruimte is voor een ander antwoord heb ik dat bij een vraag neergezet.

Bij vraag 19 ben je die optie volgens mij vergeten :P

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 10:26

nienke555 schreef:
Karakters beschrijven van een ras (of in dit geval meerdere rassen) is inderdaad moeilijk, elk paard is anders.

Bij vraag 19 (volgens mij?) vroeg je of ik kennis zou willen maken met een gangenpaard. Je kon kiezen uit 'ja', 'nee' of 'ik heb al een gangenpaard'. Daar miste ik de optie 'ik heb geen eigen gangenpaard, maar heb er wel mee kennis gemaakt/op gereden'. Dat is bij mij namelijk het geval. Op deze vraag heb ik nu 'ja' ingevuld.

Als het goed is staat er bij karakter ook "over het algemeen". Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel :P
Ik heb zelf meerdere gangenpaarden gereden, ook verschillen in rassen, aardig wat door de handen gehad en de informatie is niet (alleen) gebasseerd op eigen mening.
(Mede een antwoord op degene boven jou).

Ik zal kijken of ik die optie nog kan veranderen! Daar heb ik inderdaad niet over nagedacht.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:27

Ik heb hem ingevuld, maar heb bij aantal vragen zelf maar wat ingevuld. Ik ben gestopt geweest met rijden, maar wel weer begonnen, alleen compleet ander niveau. Wel lichamelijke klachten, maar dat gaat een gangenpaard niet oplossen. En sommige gangenpaarden spreken me wel aan, andere totaal niet. Vooral omdat het karakter ook wel heel verschillend is.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:36

Irisx schreef:
nienke555 schreef:
Karakters beschrijven van een ras (of in dit geval meerdere rassen) is inderdaad moeilijk, elk paard is anders.

Bij vraag 19 (volgens mij?) vroeg je of ik kennis zou willen maken met een gangenpaard. Je kon kiezen uit 'ja', 'nee' of 'ik heb al een gangenpaard'. Daar miste ik de optie 'ik heb geen eigen gangenpaard, maar heb er wel mee kennis gemaakt/op gereden'. Dat is bij mij namelijk het geval. Op deze vraag heb ik nu 'ja' ingevuld.

Als het goed is staat er bij karakter ook "over het algemeen". Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel :P
Ik heb zelf meerdere gangenpaarden gereden, ook verschillen in rassen, aardig wat door de handen gehad en de informatie is niet (alleen) gebasseerd op eigen mening.
(Mede een antwoord op degene boven jou).

Ik zal kijken of ik die optie nog kan veranderen! Daar heb ik inderdaad niet over nagedacht.

Maar ik heb het niet over uitzonderingen. Ik heb het over een heel ras dat je wel benoemd onder gangenpaard en deze beschrijving, maar die niet aansluit bij de beschrijving. Ik heb het niet over 1 ijslander die dit een keer deed, maar een heleboel ijslanders die op die manier reageren (weliswaar niet allemaal in de greppel beland, maar wel vrijwel allemaal vluchtreacties gegeven).
Rassen zijn erg verschillend. Gangenpaarden kenmerken zich door hun gangen, niet in karakter.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:37

Ingevuld ;)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Enquête afstudeerwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:48

Ingevuld.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:53

Ik heb de meeste ervaring met Dravers. Deze worden niet in je enquete genoemd en komen ook niet overheen met je beschrijving. Dat maakt het wel lastig.

Ik heb relatief lichte lichamelijke klachten. Ik het het gevoel dat hier geen rekening mee gehouden is in het beantwoorden van je vragen.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 11:02

Mooblie schreef:
Ik heb de meeste ervaring met Dravers. Deze worden niet in je enquete genoemd en komen ook niet overheen met je beschrijving. Dat maakt het wel lastig.

Ik heb relatief lichte lichamelijke klachten. Ik het het gevoel dat hier geen rekening mee gehouden is in het beantwoorden van je vragen.

Bedankt voor je feedback.
Dravers heb ik niet meegenomen in de enquête omdat zij van origine een ander gebruiksdoel hebben als de gangenpaarden. Daarbij richt ik me tijdens het onderzoek meer op het tölten (gait) in plaats van de telgang (pace), waardoor zij er dus buiten vallen.

Daarnaast richt ik me tijdens het onderzoek vooral op lichamelijke klachten die ertoe geleid hebben te stoppen met paardrijden. Maar goed, meerdere kleine klachten kunnen uiteindelijk natuurlijk ook leiden tot stoppen ;) Het is meer dat er op een gegeven moment een afbakening moet komen, anders blijf je te breed bezig wat je uiteindelijk tegen zal werken.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:03

Azmay schreef:
Klopt geen hout van, ik zeg dat ik klachten heb maar wel kan rijden en vervolgens krijg ik allemaal vragen over waarom ik niet meer rijd en wat de oplossingen zouden kunnen zijn :o


Dit dus, had precies hetzelfde.

Zou prettiger zijn als je bij meer vragen ook opmerkingen veld hebt of bijvoorbeeld aan einde een pagina waar je toelichting op je antwoorden kan geven

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:07

TS mag ik vragen op welk niveau je studeert? Ik vond de intentie goed, maar de enquete wat rommelig en de vragen sturend. Het is in ieder geval duidelijk dat jij als enquete maker een positief beeld hebt van gangenpaarden icm mensen met gezondheidsklachten. Ik denk dat er in de discussie best aandacht besteed kan worden aan de methode.
Andere gratis enquete makers bieden trouwens wel de mogelijkheid om door te sturen naar een bepaalde vraag, wellicht handig om te weten mocht je ooit nog een keer een enquete opbouwen.

Ik vond het in mijn geval best moeilijk om goed in te vullen. Ik heb rugklachten, maar niet zo erg dat ik daarom niet rij. Ik heb gangenpaarden gereden, maar dat verergerde mijn rugklachten. Ik zit fijner op een paard met drie gangen. Hoewel je karakters moeilijk over een hele populatie kan trekken, vind ik het gemiddelde gangenpaard ook nog eens een minder prettig karakter hebben (al is dat ook wel vaak een opvoedingsproblematiekje en persoonlijke voorkeur). Bij je vraag over gangenwerk en karakter bied je totaal geen mogelijkheid voor een 'negatief' antwoord.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 11:08

risje schreef:
Azmay schreef:
Klopt geen hout van, ik zeg dat ik klachten heb maar wel kan rijden en vervolgens krijg ik allemaal vragen over waarom ik niet meer rijd en wat de oplossingen zouden kunnen zijn :o


Dit dus, had precies hetzelfde.

Zou prettiger zijn als je bij meer vragen ook opmerkingen veld hebt of bijvoorbeeld aan einde een pagina waar je toelichting op je antwoorden kan geven


Deze kan ik inderdaad nog wel toevoegen, ga ik doen!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:14

Azmay schreef:
Klopt geen hout van, ik zeg dat ik klachten heb maar wel kan rijden en vervolgens krijg ik allemaal vragen over waarom ik niet meer rijd en wat de oplossingen zouden kunnen zijn :o

In principe moet je die overslaan (heb ik ook gedaan, ik rijdt nog met klachten die een gangenpaard niet op gaan lossen) en naar vraag 12 gaan. Maar wel apart dat het dán ineens niet meer relevant is dat je klachten hebt.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 11:20

Lusitana schreef:
Azmay schreef:
Klopt geen hout van, ik zeg dat ik klachten heb maar wel kan rijden en vervolgens krijg ik allemaal vragen over waarom ik niet meer rijd en wat de oplossingen zouden kunnen zijn :o

In principe moet je die overslaan (heb ik ook gedaan, ik rijdt nog met klachten die een gangenpaard niet op gaan lossen) en naar vraag 12 gaan. Maar wel apart dat het dán ineens niet meer relevant is dat je klachten hebt.

Het is wel degelijk interessant, maar niet volledig relevant voor mijn onderzoek. Als je erdoorheen kunt kijken, vul je de enquête in met de lichamelijke klachten waar je last van hebt. Uiteindelijk wil ik namelijk de klachten in beeld brengen die ervaren worden, en uiteindelijk de klachten waardoor mensen besluiten te stoppen of echt moeten stoppen met paardrijden.

Het is geen verplichting de enquête in te vullen, ik ben echter wel heel blij met respons. Ook als er opmerkingen zijn op de enquête. Dit is voor mij ook een leermoment namelijk.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [ENQ]Enquête afstudeerwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:06

Ik heb hem ingevuld. Ik heb fibromyalgie en heb inderdaad wegens lichamelijke klachten mijn laatste paard verkocht en afscheid genomen van het rijden.
Ik heb toevallig 2 jaar terug op vakantie een rit op een ijslander gemaakt en toen ik afstapte was ik nog net zo fris en pijnvrij als toen ik erop stapte, ik wist niet wat ik meemaakte!
Als ik de mogelijkheid had een ijslander te rijden zou ik het wellicht wel weer wat gaan oppakken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:06

Ik heb verschillende Ijslanders gereden vroeger en die gingen echt wel aan de kletter als er iets heel spannend was. Dat stukje over karakter vind ik sowieso discutabel, omdat het heel verschillende rassen zijn die je noemt. Ook heeft ieder paard natuurlijk weer zijn eigen karakter door persoonlijkheid en opvoeding.