Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli
Nies_ schreef:Je gaat als bedrijf toch niet voor een paar euro de moeite nemen om camerabeelden op te zoeken.. Dan vraag ik me af of je verder niets te doen hebt, zeker als dat kennelijk zo lang moet duren. Ik snap ook niet dat TS niet bevoegd is zulke kleine bedragen gewoon terug te betalen, zeker gezien zij wel de verantwoordelijkheid heeft om de hele toko in haar eentje te laten draaien.
Aan al die regeltjes heb je echt niks als klanten beroerd (lees: niet) geholpen worden en dat is nu wel wat er gebeurt. En waarvoor? Voor een paar centen wat nog geen fractie van de dagomzet is.
DeMolenhoek schreef:Terwijl ze wel, als ze terugkomen, er allemaal bekend uitzien.Oh dat had ik toen ik nog langs de autostrade stond. Nee, dan kun je ze inderdaad niet allemaal meer voor de geest halen
Zoe_97 schreef:De situatie met te weinig geld terug is mijn eerste werkdag me al een trukje voor geleerd. Ik zit aan loketten zonder glas in een postkantoor. Maar wij zijn ook een bank, dus vaak transacties van 1000 euro of meer. (Western union etc.). Je neemt het geld aan van de klant. Als het veel is tel je dit in hun zicht. Pas dan open je je kassa. Het geld laat je voor je op het toetsenbord van de pc liggen (in het zicht van de klant). En je geeft het wisselgeld en het bonnetje. Pas als de klant geld wegstopt/wegloopt steek ik het geld in mijn kassa. Alle discussies kan je zo dadelijk de mond snoeren.
Kassa tellen zou hier geen oplossing zijn. Door de grote bedragen mogen we niet meer dan 1000 in kas hebben en storten we dat dus onmiddelijk in kluizen. Deze kluizen kunnen wij helemaal niet meer in. En met deze stortingszakjes gaat het als het druk is regelmatig fout dat je 50 meer of minder dan je ingeeft in je zakje stopt. Wekelijks hebben bedienden daarmee wel eens + of -50 op het einde van de dag. Dit wordt door het bedrijf dat geld ophaalt dan hersteld met de zakjes. Als ik dat zou hebben en ik tel voor een klant klopt dit dus niet.
CRos95 schreef:Zoe_97 schreef:De situatie met te weinig geld terug is mijn eerste werkdag me al een trukje voor geleerd. Ik zit aan loketten zonder glas in een postkantoor. Maar wij zijn ook een bank, dus vaak transacties van 1000 euro of meer. (Western union etc.). Je neemt het geld aan van de klant. Als het veel is tel je dit in hun zicht. Pas dan open je je kassa. Het geld laat je voor je op het toetsenbord van de pc liggen (in het zicht van de klant). En je geeft het wisselgeld en het bonnetje. Pas als de klant geld wegstopt/wegloopt steek ik het geld in mijn kassa. Alle discussies kan je zo dadelijk de mond snoeren.
Kassa tellen zou hier geen oplossing zijn. Door de grote bedragen mogen we niet meer dan 1000 in kas hebben en storten we dat dus onmiddelijk in kluizen. Deze kluizen kunnen wij helemaal niet meer in. En met deze stortingszakjes gaat het als het druk is regelmatig fout dat je 50 meer of minder dan je ingeeft in je zakje stopt. Wekelijks hebben bedienden daarmee wel eens + of -50 op het einde van de dag. Dit wordt door het bedrijf dat geld ophaalt dan hersteld met de zakjes. Als ik dat zou hebben en ik tel voor een klant klopt dit dus niet.
Dit trucje ken ik als cassiere ook inderdaad, alleen wordt/werd er bij de Aldi ook je tijd bijgehouden en stopte je het geld dus gelijk weg. Nu zat er in m’n kassa wel redelijk wat (rond de €5000), maar transacties van meer dan €350 waren dan weer zeldzaam.
DeMolenhoek schreef:Nee, niet bekeken en ik gok dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Vind het ongelofelijk poedersuiker van mijn verantwoordelijken Ik gok dat als ik mevrouw nog eens zie ik haar gewoon het geld geef en dit ook ga melden aan de verantwoordelijken. Ik ben iemand die altijd de procedures volgt, maar als de verantwoordelijken nota bene ze zelf niet volgen...
Joanne1987 schreef:CRos95 schreef:[quote="Zoe_97
De situatie met te weinig geld terug is mijn eerste werkdag me al een trukje voor geleerd. Ik zit aan loketten zonder glas in een postkantoor. Maar wij zijn ook een bank, dus vaak transacties van 1000 euro of meer. (Western union etc.). Je neemt het geld aan van de klant. Als het veel is tel je dit in hun zicht. Pas dan open je je kassa. Het geld laat je voor je op het toetsenbord van de pc liggen (in het zicht van de klant). En je geeft het wisselgeld en het bonnetje. Pas als de klant geld wegstopt/wegloopt steek ik het geld in mijn kassa. Alle discussies kan je zo dadelijk de mond snoeren.
Kassa tellen zou hier geen oplossing zijn. Door de grote bedragen mogen we niet meer dan 1000 in kas hebben en storten we dat dus onmiddelijk in kluizen. Deze kluizen kunnen wij helemaal niet meer in. En met deze stortingszakjes gaat het als het druk is regelmatig fout dat je 50 meer of minder dan je ingeeft in je zakje stopt. Wekelijks hebben bedienden daarmee wel eens + of -50 op het einde van de dag. Dit wordt door het bedrijf dat geld ophaalt dan hersteld met de zakjes. Als ik dat zou hebben en ik tel voor een klant klopt dit dus niet.
Dit trucje ken ik als cassiere ook inderdaad, alleen wordt/werd er bij de Aldi ook je tijd bijgehouden en stopte je het geld dus gelijk weg. Nu zat er in m’n kassa wel redelijk wat (rond de €5000), maar transacties van meer dan €350 waren dan weer zeldzaam.
cissy schreef:Dan mogen ze serieus hun procedures wel eens bij gaan stellen. Dit kan toch niet? Zolang op codes moeten wachten dat de beelden niet meer te zien zijn? Slechte zaak.
Gebruikers op dit forum: Amazonbot, eva1969, janderegelaa, pamts1, SemrushBot, XladyX en 15 bezoekers