Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:17

Oh dat had ik toen ik nog langs de autostrade stond. Nee, dan kun je ze inderdaad niet allemaal meer voor de geest halen :)


Birdie60

Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:20

Nies_ schreef:
Je gaat als bedrijf toch niet voor een paar euro de moeite nemen om camerabeelden op te zoeken.. :') Dan vraag ik me af of je verder niets te doen hebt, zeker als dat kennelijk zo lang moet duren. Ik snap ook niet dat TS niet bevoegd is zulke kleine bedragen gewoon terug te betalen, zeker gezien zij wel de verantwoordelijkheid heeft om de hele toko in haar eentje te laten draaien.

Aan al die regeltjes heb je echt niks als klanten beroerd (lees: niet) geholpen worden en dat is nu wel wat er gebeurt. En waarvoor? Voor een paar centen wat nog geen fractie van de dagomzet is.


Nee maar ik snap het wel.
Als er in de week 10 van die klanten komen en dat zo een jaar lang dan loopt het lekker op.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:23

DeMolenhoek schreef:
Oh dat had ik toen ik nog langs de autostrade stond. Nee, dan kun je ze inderdaad niet allemaal meer voor de geest halen :)
Terwijl ze wel, als ze terugkomen, er allemaal bekend uitzien.

Best apart eigenlijk :+

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Zoe_97

Berichten: 9441
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:06

De situatie met te weinig geld terug is mijn eerste werkdag me al een trukje voor geleerd. Ik zit aan loketten zonder glas in een postkantoor. Maar wij zijn ook een bank, dus vaak transacties van 1000 euro of meer. (Western union etc.). Je neemt het geld aan van de klant. Als het veel is tel je dit in hun zicht. Pas dan open je je kassa. Het geld laat je voor je op het toetsenbord van de pc liggen (in het zicht van de klant). En je geeft het wisselgeld en het bonnetje. Pas als de klant geld wegstopt/wegloopt steek ik het geld in mijn kassa. Alle discussies kan je zo dadelijk de mond snoeren.
Kassa tellen zou hier geen oplossing zijn. Door de grote bedragen mogen we niet meer dan 1000 in kas hebben en storten we dat dus onmiddelijk in kluizen. Deze kluizen kunnen wij helemaal niet meer in. En met deze stortingszakjes gaat het als het druk is regelmatig fout dat je 50 meer of minder dan je ingeeft in je zakje stopt. Wekelijks hebben bedienden daarmee wel eens + of -50 op het einde van de dag. Dit wordt door het bedrijf dat geld ophaalt dan hersteld met de zakjes. Als ik dat zou hebben en ik tel voor een klant klopt dit dus niet.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:52

Zoe_97 schreef:
De situatie met te weinig geld terug is mijn eerste werkdag me al een trukje voor geleerd. Ik zit aan loketten zonder glas in een postkantoor. Maar wij zijn ook een bank, dus vaak transacties van 1000 euro of meer. (Western union etc.). Je neemt het geld aan van de klant. Als het veel is tel je dit in hun zicht. Pas dan open je je kassa. Het geld laat je voor je op het toetsenbord van de pc liggen (in het zicht van de klant). En je geeft het wisselgeld en het bonnetje. Pas als de klant geld wegstopt/wegloopt steek ik het geld in mijn kassa. Alle discussies kan je zo dadelijk de mond snoeren.
Kassa tellen zou hier geen oplossing zijn. Door de grote bedragen mogen we niet meer dan 1000 in kas hebben en storten we dat dus onmiddelijk in kluizen. Deze kluizen kunnen wij helemaal niet meer in. En met deze stortingszakjes gaat het als het druk is regelmatig fout dat je 50 meer of minder dan je ingeeft in je zakje stopt. Wekelijks hebben bedienden daarmee wel eens + of -50 op het einde van de dag. Dit wordt door het bedrijf dat geld ophaalt dan hersteld met de zakjes. Als ik dat zou hebben en ik tel voor een klant klopt dit dus niet.


Dit trucje ken ik als cassiere ook inderdaad, alleen wordt/werd er bij de Aldi ook je tijd bijgehouden en stopte je het geld dus gelijk weg. Nu zat er in m’n kassa wel redelijk wat (rond de €5000), maar transacties van meer dan €350 waren dan weer zeldzaam.


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:29

CRos95 schreef:
Zoe_97 schreef:
De situatie met te weinig geld terug is mijn eerste werkdag me al een trukje voor geleerd. Ik zit aan loketten zonder glas in een postkantoor. Maar wij zijn ook een bank, dus vaak transacties van 1000 euro of meer. (Western union etc.). Je neemt het geld aan van de klant. Als het veel is tel je dit in hun zicht. Pas dan open je je kassa. Het geld laat je voor je op het toetsenbord van de pc liggen (in het zicht van de klant). En je geeft het wisselgeld en het bonnetje. Pas als de klant geld wegstopt/wegloopt steek ik het geld in mijn kassa. Alle discussies kan je zo dadelijk de mond snoeren.
Kassa tellen zou hier geen oplossing zijn. Door de grote bedragen mogen we niet meer dan 1000 in kas hebben en storten we dat dus onmiddelijk in kluizen. Deze kluizen kunnen wij helemaal niet meer in. En met deze stortingszakjes gaat het als het druk is regelmatig fout dat je 50 meer of minder dan je ingeeft in je zakje stopt. Wekelijks hebben bedienden daarmee wel eens + of -50 op het einde van de dag. Dit wordt door het bedrijf dat geld ophaalt dan hersteld met de zakjes. Als ik dat zou hebben en ik tel voor een klant klopt dit dus niet.


Dit trucje ken ik als cassiere ook inderdaad, alleen wordt/werd er bij de Aldi ook je tijd bijgehouden en stopte je het geld dus gelijk weg. Nu zat er in m’n kassa wel redelijk wat (rond de €5000), maar transacties van meer dan €350 waren dan weer zeldzaam.


Ook bij Aldi moet je gewoon afromen en heb je heb er mooi 5000 in je lade!
En ja je tijd wordt bijgehouden maar of je het geld terug telt terwijl het op of in je kassa zit scheelt echt niks, hebben wij toevallig uitgetest

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:04

Ik ben benieuwd of de beelden al bekeken zijn. En of mevrouw gelijk had of niet.

Anoniem

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:02

Nee, niet bekeken en ik gok dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Vind het ongelofelijk poedersuiker van mijn verantwoordelijken _-:( Ik gok dat als ik mevrouw nog eens zie ik haar gewoon het geld geef en dit ook ga melden aan de verantwoordelijken. Ik ben iemand die altijd de procedures volgt, maar als de verantwoordelijken nota bene ze zelf niet volgen...

Cer

Berichten: 30004
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:04

Daar heb je dan groot gelijk in hoor.. ondertussen is ze niet meer terug geweest?

Ach, overal zijn verantwoordelijken / leidinggevenden die niet functioneren, dat is nu eenmaal zo


HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:19

Dit flink balen voor je.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

BigBen
Berichten: 2072
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:24

DeMolenhoek schreef:
Nee, niet bekeken en ik gok dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Vind het ongelofelijk poedersuiker van mijn verantwoordelijken _-:( Ik gok dat als ik mevrouw nog eens zie ik haar gewoon het geld geef en dit ook ga melden aan de verantwoordelijken. Ik ben iemand die altijd de procedures volgt, maar als de verantwoordelijken nota bene ze zelf niet volgen...

Chapeau.
Over de loop van dit topic heb jij ook de kant van de klant leren zien, en heb je je houding bijgesteld. Respect daarvoor.

il faut d'abord durer

Cer

Berichten: 30004
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:36

Nou die houding was altijd al prima hoor :j

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:13

Joanne1987 schreef:
CRos95 schreef:
[quote="Zoe_97
De situatie met te weinig geld terug is mijn eerste werkdag me al een trukje voor geleerd. Ik zit aan loketten zonder glas in een postkantoor. Maar wij zijn ook een bank, dus vaak transacties van 1000 euro of meer. (Western union etc.). Je neemt het geld aan van de klant. Als het veel is tel je dit in hun zicht. Pas dan open je je kassa. Het geld laat je voor je op het toetsenbord van de pc liggen (in het zicht van de klant). En je geeft het wisselgeld en het bonnetje. Pas als de klant geld wegstopt/wegloopt steek ik het geld in mijn kassa. Alle discussies kan je zo dadelijk de mond snoeren.
Kassa tellen zou hier geen oplossing zijn. Door de grote bedragen mogen we niet meer dan 1000 in kas hebben en storten we dat dus onmiddelijk in kluizen. Deze kluizen kunnen wij helemaal niet meer in. En met deze stortingszakjes gaat het als het druk is regelmatig fout dat je 50 meer of minder dan je ingeeft in je zakje stopt. Wekelijks hebben bedienden daarmee wel eens + of -50 op het einde van de dag. Dit wordt door het bedrijf dat geld ophaalt dan hersteld met de zakjes. Als ik dat zou hebben en ik tel voor een klant klopt dit dus niet.


Dit trucje ken ik als cassiere ook inderdaad, alleen wordt/werd er bij de Aldi ook je tijd bijgehouden en stopte je het geld dus gelijk weg. Nu zat er in m’n kassa wel redelijk wat (rond de €5000), maar transacties van meer dan €350 waren dan weer zeldzaam.


Ook bij Aldi moet je gewoon afromen en heb je heb er mooi 5000 in je lade!
En ja je tijd wordt bijgehouden maar of je het geld terug telt terwijl het op of in je kassa zit scheelt echt niks, hebben wij toevallig uitgetest[/quote]
Ik snap eigenlijk niet wat je zegt. Ik zeg namelijk dat ik redelijk grote bedragen in mijn lade had zitten (en ja €5000 vind ik veel). Bij mij scheelde het wel degelijk tijd. Filialen verschillen. Ook qua drukte.


Nessie

Berichten: 8562
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:28

Balen dat het dan zo lang duurt, hopelijk wordt het alsnog snel opgelost. Ik let ook niet altijd op de tarieven bij het tanken, zou zo extra kunnen afrekenen. Ook een voorbeeld is van een vriendin die in alle haast benzine in plaats van diesel had getankt en in plaats van 50 euro iets van 80 euro stond af te rekenen met sigaretten erbij. Ze vond het wel 'iets' duurder dan normaal. Was al met al een dure tankbeurt aangezien ze daarna was doorgereden met benzine in haar dieselauto.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:40

CRos95
Je mag zoveel niet in je lade hebben zitten, je moet afstorten in je valkluis
En ik stond in een pilot winkel, beste van de 5 testers mbt noeuwe verse broodjes assortiment, dus weer wat drukte is :+

Balen dat het niet opgelost is TS ligt in ieder geval niet aan jou

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:39

Om het af te sluiten: Beelden zijn niet meer bekeken geweest. De codes zijn vorige week pas binnen gekomen en toen waren er geen beelden meer (worden maar 2 weken bewaard) Mevrouw is niet meer geweest. Verdere updates zullen dus niet meer volgen :)

Duhelo

Berichten: 28466
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:16

stel dat mevrouw dan wel nog komt, krijgt ze dan alsnog haar geld terug, of moet je er dan opnieuw je leidinggevende bijroepen?

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:29

Dan mogen ze serieus hun procedures wel eens bij gaan stellen. Dit kan toch niet? Zolang op codes moeten wachten dat de beelden niet meer te zien zijn? Slechte zaak.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:31

WoW, ik heb het hele topic gelezen. Ik heb 5 jaar in de detailhandel en 12 jaar in de horeca gewerkt, en dit meerdere malen meegemaakt met verschillende producten. En in 99% van de gevallen altijd het verschil terug gegeven. Vooral in de horeca staat klantvriendelijkheid boven principe. Juist de nasleep vind ik echt bizar, beelden die gewoon niet terug gekeken worden. Als het mij zou overkomen zou ik net zo pissig zijn als mevrouw :( ik zou er werk van gemaakt hebben, al was het uit principe. Wel vind ik dat TS niets te verwijten valt, jij hebt immers niet de vrijheid om iets te veranderen en bent hierin gebonden aan het beleid van het bedrijf, dat blijkbaar zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:37

cissy schreef:
Dan mogen ze serieus hun procedures wel eens bij gaan stellen. Dit kan toch niet? Zolang op codes moeten wachten dat de beelden niet meer te zien zijn? Slechte zaak.


Dat heeft niets te maken met procedures. Het bedrijf is overgestapt van bewakingsfirma. Hierbij is een volledig nieuw camerasysteem geïnstalleerd. Het bedrijf kwam niet met de codes over de brug. Zelfs de handleiding bleek volledig foutief. Dan kun je als bedrijf wel op jou kop gaan staan, maar dan geraak je er echt niet in.

Als mevrouw terug komt krijgt ze gewoon terug betaald. Mevrouw reageert voorlopig niet (we hebben haar gegevens).

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:39

Dan dat bedrijf eens gaan vragen wat hun idee erachter is. Dit slaat nergens op. Nu gaat het om pakje sigaretten maar kan ook heel andere reden hebben.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Anoniem

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:42

Cissy: Dat vind ik ook maar goed, het is niet aan mij om als gewone werknemer boven de hoofden van een hoop managers te gaan en uitleg te gaan halen :)

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:48

Nee snap ik, is niet jouw probleem maar ik zou het als manager toch zeker aankaarten.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, eva1969, janderegelaa, pamts1, SemrushBot, XladyX en 15 bezoekers