Havo 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:42

Op dit moment sta ik ook op overgaan geloof ik. Ik sta een 5 voor CKV, maar dat heb ik over een paar weken opgehaald 8-) verder sta ik vergeleken met de afgelopen jaren er echt goed voor. Een 8 voor nederlands, ict, maw en economie. Voor engels een 9( *\%/* ) en voor geschiedenis en frans 6jes ( :') dat wilt voor geen meter dit jaar, dus ik neem er maar genoegen mee)

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:15

Incroyable schreef:
Oh damn :oo, maar wel fijn dat je al aangenomen bent op een MBO! Welke opleiding ga je doen?

Ik ben aangenomen op mijn tweede keuze, niveau 3 Allround Kapper, en ik heb 6 maart nog intake voor mijn eerste keuze, niveau 4 Make-up & Hair Artist (Allround Grimeur) :D

Horsies7 schreef:
Nee ik sta momenteel niet op overgaan, ik sta een paar onvoldoendes helaas :( .
Afgerond sta ik Engels een 4, bio een 5 en scheikunde een 4...
Bio en scheikunde vallen erg tegen dit jaar, scheikunde was vorig jaar m'n beste vak en bio vond ik ook altijd wel leuk. Maar goed, ik doe er ook wel iets te weinig voor haha.
Hopelijk vind ik nu nog wat motivatie om goed m'n best te gaan doen en alsnog over te gaan *\o/* want ik wil echt niet nog een jaar langer naar school moeten :') .

Even bikkelen, dan krijg je het vast wel opgehaald! Het zijn geen diepe onvoldoendes dus als je nu hard werkt dan trek je ze wel omhoog
Als je voor Engels hulp nodig hebt mag je altijd een PB sturen! Ik heb tot nu toe eigenlijk ieder jaar voor Engels een 8 gemiddeld gestaan, en ik kom van tweetalig vwo af, dus ik help je graag als je wilt! :)

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:27

Is er iemand die een Franse zin voor me kan vertalen/verbeteren? Ben een mondeling aan het schrijven :+

Ben je weleens op wintersport geweest?
As-tu été parfois sur les sports d'hiver?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:32

Ik ben verschrikkelijk slecht in frans dus ik zou het niet weten :')

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:33

Vero schreef:
Ik ben verschrikkelijk slecht in frans dus ik zou het niet weten :')


Same :') Nou ja, ik kan goed woordjes stampen, maar van mijn zinnen klopt vrij weinig over het algemeen. Ieder proefwerk weer :+

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:36

Ik kan niks _O- (naja, ik doe niks is t eerder :') )

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:37

Vero schreef:
Ik kan niks _O- (naja, ik doe niks is t eerder :') )


Ik doe wel wat :Y) Alleen als ik op mijn smoel ga, ga ik ook meteen hard op mijn smoel :+ Ik haal het hele jaar zesjes, ineens weer een 2, tijdje een paar 2'en, dan ineens 8'en :')

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:10

Whooh in de pww Mn eerste voldoende voor natuurkunde;de gehaald *\%/*
Nu sta ik een 5’1 ipv een 3,9 :D

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:13

_Anke schreef:
Whooh in de pww Mn eerste voldoende voor natuurkunde;de gehaald *\%/*
Nu sta ik een 5’1 ipv een 3,9 :D


Oeh lekker :D

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:48

_Anke, fijn hè, je eerste voldoende halen.
Ik had van de week m'n eerste voldoende voor Engels dit jaar *\o/*
5,6 dus niet mega hoog maar ik ben d'r wel kei blij mee :D
Voor bio sta ik nu een 5,3 dus dat moet vast goed komen, scheikunde blijft lastig maar ik krijg morgen extra uitleg dus hopelijk ga ik voor dat proefwerk ook een voldoende halen.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:53

Horsies7 schreef:
_Anke, fijn hè, je eerste voldoende halen.
Ik had van de week m'n eerste voldoende voor Engels dit jaar *\o/*
5,6 dus niet mega hoog maar ik ben d'r wel kei blij mee :D
Voor bio sta ik nu een 5,3 dus dat moet vast goed komen, scheikunde blijft lastig maar ik krijg morgen extra uitleg dus hopelijk ga ik voor dat proefwerk ook een voldoende halen.

Lekker! Bio haal je vast wel weer op :D

Scheikunde en wiskunde A ging niet echt lekker hier. Wiskundeopgaven waren anders als in het boek en scheikunde was er lastig rekenwerk.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:53

Weten jullie al waar jullie je pws over gaan doen?
Ik iig als vak Nederlands of engels :D

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:57

Ik wil het waarschijnlijk over economie doen en anders met Nederlands. Economie zou ik denk ik over de farmaceutische industrie gaan, over hoe het daar op geld gebied zit :') En bij Nederlands zou ik een super goed pws willen maken, omdat ze zei dat ze altijd alle mensen krijgt die zeggen van 'jaa uhm geen idee we doen het maar bij Nederlands.' Ga ik haar trots maken :3

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:19

Ik doe het waarschijnlijk bij Nederlands. Maar wij hebben nog 0,0 informatie gekregen over het pws. Mijn Nederlands docente geeft me wel regelmatig tips voor onderwerpen van een pws, die ik dan braaf opschrijf haha.

Zojuist ben ik terug gekomen van stedenreis naar Parijs. Het was geweldig, ik heb er echt ontzettend van genoten. Het was echt een onvergetelijke week met geweldige mensen en heerlijk weer. Als kers op de taart ben ik gevraagd om een stukje schrijven wat in de docentenkrant komt *\o/*

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:00

Klinkt super tof! Het zijn eigenlijk ook de mensen die het het leukste maken, want als er vervelende mensen meegaan kan dat de sfeer flink verpesten.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:13

Kairos schreef:
Klinkt super tof! Het zijn eigenlijk ook de mensen die het het leukste maken, want als er vervelende mensen meegaan kan dat de sfeer flink verpesten.


Dat is zeker waar. Er waren wel duidelijk groepjes, maar met de docenten kan ik het sowieso heel goed vinden en onze vriendengroep ook, dus dat was ontzettend gezellig. **\O/**

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:28

even leven inblazen :+
Ik sta oprecht eng goed := hoogste zijn 8,5 voor Wis A & 8,1 voor eco, 2 vakken waar ik het minste voor doe (maar meestal snap ik er niks meer van als ik het allemaal doorlees, allemaal te verwarrend) Had echt WisB moeten kiezen denk ik :') Heb mij maar ingeschreven als tutor voor wiskunde en economie... Wordt nog wat

Unique6 schreef:
Mag ik mee gaan praten in dit topic? Vorig jaar blijven zitten in 4 gymnasium. Besloten om het jaar over te doen op 4 vwo. Nu na een half jaar 4 vwo ga ik de overstap maken naar 4 havo.

Welkom!

Ik ga waarschijnlijk mijn pws als vak maatschappijwetenschappen nemen, kan je enorm veel over doen. Zitten in ons groepje nu met communicatie en hoe social media scholieren kan beïnvloeden. vervelende is bij ons op school dat ze verwachten dat je al atm alles al klaar hebt en weet wat je wil doen... En moesten vnadaag al inleveren waarover en welk thema je wilde doen

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 07:49

Calanthe schreef:
even leven inblazen :+
Ik sta oprecht eng goed := hoogste zijn 8,5 voor Wis A & 8,1 voor eco, 2 vakken waar ik het minste voor doe (maar meestal snap ik er niks meer van als ik het allemaal doorlees, allemaal te verwarrend) Had echt WisB moeten kiezen denk ik :') Heb mij maar ingeschreven als tutor voor wiskunde en economie... Wordt nog wat

Unique6 schreef:
Mag ik mee gaan praten in dit topic? Vorig jaar blijven zitten in 4 gymnasium. Besloten om het jaar over te doen op 4 vwo. Nu na een half jaar 4 vwo ga ik de overstap maken naar 4 havo.

Welkom!

Ik ga waarschijnlijk mijn pws als vak maatschappijwetenschappen nemen, kan je enorm veel over doen. Zitten in ons groepje nu met communicatie en hoe social media scholieren kan beïnvloeden. vervelende is bij ons op school dat ze verwachten dat je al atm alles al klaar hebt en weet wat je wil doen... En moesten vnadaag al inleveren waarover en welk thema je wilde doen

Dat is vroeg :') bij ons is dat voor of na de zomervakantie pas, maar ik heb wel een idee, maar ik weet alleen niet of het goed is. (Farmaceutische industrie, waarom duurder in Nederland dan in bijvoorbeeld India, waarom soms medicijnen niet meer leverbaar zijn) maar ergens ben ik bang dat het te makkelijk wordt, want als je even doordenkt weet je het antwoord welxD

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:16

Jongens, wat is jullie truc om werkwoorden te leren? Want vind Quizlet niet erg handig voor werkwoorden en blijf er tegenop lopen dat ik met Frans de werkwoorden slecht onthoud.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:16

naja wat ik doe is niet leren maar ik denk niet dat je naar dat advies zoekt :')

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:20

Ik heb geen frans :D

Het enige werkwoord dat ik nog ken(zijn) heb ik geleerd door het te herhalen. Dus elke keer als ik leerde, je suis, tu as, Il a, en zo erder :Y)

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:50

Je hebt echt mazzel als je voldoendes haalt met niet leren joh o.O Als ik niet leer, haal ik maximaal een 3. Maakt niet uit voor welk vak.
Helaas is être zo makkelijk en is connaître echt stom :Y)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:34

Kairos schreef:
Je hebt echt mazzel als je voldoendes haalt met niet leren joh o.O Als ik niet leer, haal ik maximaal een 3. Maakt niet uit voor welk vak.
Helaas is être zo makkelijk en is connaître echt stom :Y)

Ik haal ook geen voldoendes :')

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:08

Vero schreef:
Kairos schreef:
Je hebt echt mazzel als je voldoendes haalt met niet leren joh o.O Als ik niet leer, haal ik maximaal een 3. Maakt niet uit voor welk vak.
Helaas is être zo makkelijk en is connaître echt stom :Y)

Ik haal ook geen voldoendes :')


Als ik wel leer haal ik soms ook niet hoog, dus bij oa scheikunde heb ik het leren wel opgegeven, maar bij Frans durf ik niet te komen zonder te leren x)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Havo 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:01

Ik sta een 4,9 voor frans :P de rest wel voldoende tho