onbeschofte klanten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:02

Ik werk bij de telefonische klantenservice van een groot bedrijf. Verbaas me vaak hoe snel mensen boos kunnen worden om iets kleins. En hoe onbeschoft.
Dan denk ik: als je over zoiets kleins al zo boos kunt worden, dan maak je het leven wel erg zwaar zeg!

En bij uitgaande telefoontjes wordt soms echt lelijk gedaan omdat men bijvoorbeeld net zit te eten, of in vergadering zit. Alsof ik dat kan ruiken.
Gisteren nog, mevrouw nam op en zei kattig dat het nu niet uit kwam omdat ze voor de klas stond. Pff, neem dan gewoon niet op, kan ook hé?



quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:17

Wijsje schreef:
Ik werk bij de telefonische klantenservice van een groot bedrijf. Verbaas me vaak hoe snel mensen boos kunnen worden om iets kleins. En hoe onbeschoft.
Dan denk ik: als je over zoiets kleins al zo boos kunt worden, dan maak je het leven wel erg zwaar zeg!

En bij uitgaande telefoontjes wordt soms echt lelijk gedaan omdat men bijvoorbeeld net zit te eten, of in vergadering zit. Alsof ik dat kan ruiken.
Gisteren nog, mevrouw nam op en zei kattig dat het nu niet uit kwam omdat ze voor de klas stond. Pff, neem dan gewoon niet op, kan ook hé?

Vaak bellen bedrijven anoniem....
En misschien was ze wel op een ander telefoontje aan het wachten van bijvoorbeeld het ziekenhuis.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:21

Zo verkoopstelefoontjes kan ik mij ook wel eens aan ergeren, zeker als ze toch nog hun tactieken proberen boven te halen wanneer ik al zeg geen interesse te hebben. Ik krijg dat ook wel eens op het werk, zijn inderdaad vrijwel altijd anoniem. Dan willen ze zaakvoerder spreken, die heeft daar al helemaal geen tijd en interesse in daarom zit ik daar als tussenblok en vanaf het moment dat ik het hoor blok ik het direct af door te zeggen geen interesse, maar als ik dan te veel ruimte laat zijn er velen die dan beginnen: "Oh en waarom niet?" "Maar het duurt niet lang hoor" "Oh, u heeft dus geen interesse om goedkoper energie te krijgen?" "Vindt uw baas dat ook denkt u?" }:0 . Dus meestal zeg ik beleefd maar heel kortaf "oh sorry geen interesse en geen tijd voor" en leg ik direct neer zonder dat ze er nog een woord tussenkrijgen :Y) .
Collega had laatst eentje aan de lijn en ze zei "neen geen interesse en u hoeft ook niet terug te bellen". Zegt die "oh maar dat ga ik wel doen hoor". 's Anderendaags had ik hem aan de lijn :') .

Laurora schreef:
Overigens, aangezien het in eerste plaats een gameshop was, en ik een vrouw, heeft dat ook nog wel eens voeten in de aarde gehad. Heb regelmatig aan moeten horen dat ik toch nergens verstand van had want ik was een vrouw en vrouwen gamen niet >;)


Haha, dat doet mij denken aan waar ik ooit gewerkt heb. Dat was een bedrijf met heel veel bouwmaterialen. Er zat in de verkoop een jong meisje. Je zou kunnen denken dat ze pas in dienst was of een jobstudente als je haar zag. Ware het niet dat zij dochter van de zaakvoerder was, letterlijk van kinds af aan opgegroeid in de bouwsector en meegewerkt in de zaak en dus ook al sinds jaar en dag bekend met alle vragen en noden die de mensen hebben.
Hoe vaak het niet voorkwam dat mensen vroegen om door iemand anders geholpen te worden (en daarmee bedoelden ze uiteraard een man mee), want ze hadden toch echt wel heel professioneel advies nodig...En dan niet meer weten wat zeggen als die man effectief kwam "oh, maar voor die vragen moet je bij haar zijn hoor, daar weet zij veel meer vanaf" :') .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:38

borstnoot schreef:
Wat een verhalen zeg!

Ik heb zelf een tijd in de horeca (kroeg) gewerkt, af en toe wel onbeschofte klanten maar daar is mee om te gaan. Toch heeft één klant het me een beetje te bont gemaakt:

Eens per jaar organiseert de kroeg waar ik werkte een bier/november-feest. Ik liep als serveerster dus in een echte dirndl rond (als je niet weet hoe die dingen eruit zien, het is een soort korset waardoor je borstjes helemaal naar boven geperst worden).


Dat is een typo toch? Ik hoop het echt.

Knap dat je die jongen een tik verkocht hebt, niet iedereen is zo daadkrachtig op zo'n moment. Lijkt me niet dat deze jongeman ooit nog zoiets doet.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:09

ElsieC schreef:
Als iedereen gewoon eens een half jaartje in de verkoop/servicesector zou werken zou de wereld een betere plek zijn. O:)


Dit. :P
Ik verbaas me sowieso elke dag over de manier waarop veel mensen met spullen die van een ander (de winkel) zijn omgaan. Geen respect voor de producten en geen respect voor de medewerkers.

Ik maak echt veeel bijzondere dingen mee maar het meest ergerlijk vind ik wel de mensen die echt heel ver gaan in het slopen van producten. Op heel veel manieren kunnen ze dat. En als je ze vriendelijk vraagt of ze dat liever niet willen doen zodat andere mensen het nog kunnen kopen krijg je te horen dat het je werk is om hun troep op te ruimen en dat je dan maar beter had moeten leren als je dat vervelend vindt. :')

Soms heb ik dan zin om ze te vertellen dat ik een wetenschappelijke studie afgerond heb en ondanks tegenslagen tenminste werk voor mijn geld maar uiteindelijk zegt het meer over die persoon dan over mij.

Ook mijn onopgeleide collega's zijn awesome mensen die respect verdienen. Lieve vriendelijke mensen die allemaal keihard werken om het iedereen naar de zin te maken. Ik ben helemaal niks beter, ik snap echt niet waarom er zo op neergekeken wordt.

noordje

Berichten: 2204
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:28

Dat hadden wij ook toen we nog op schiphol werkten bij de beveiliging.
Er was een moeder die tegen haar kind zei toen : kijk liefje, je moet verder leren anders eindig je hier ook.
En dat terwijl we heel veel studenten hadden die het als bijbaantje hadden 8)7 :')

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:15

Ik heb vroeger als bijbaantje in een ijssalon gewerkt, een van de leukste baantjes ooit! Maar idd, sommige klanten...

Op mooie dagen was het altijd loeidruk, de zaak stond erg goed aangeschreven. Op een van die dagen stond de hele winkel vol, dus aanpoten. Ik zag al dat een man zich overal tussendoor aan het wringen was, druk in gesprek aan de telefoon. Toen hij vooraan stond deed hij zijn bestelling, nog steeds aan de telefoon. Ik heb toen vriendelijk gezegd dat ik hem best wilde helpen maar op zijn beurt en zonder telefoon. Razend werd hij; tegen zijn telefoon gesprek persoon en andere klanten in de zaak. Mooie was dat ik ongeveer een staande ovatie kreeg van de andere klanten :') En meerdere klanten hem ook zeiden terug te gaan in de rij.

De salon was tot 22.30 open maar als mensen na sluit aanklopte en we waren nog niet zover in de schoonmaak konden ze nog wel een ijsje krijgen. Op een avond kwamen er twee mannen na sluit, prima want de vitrine was nog vol. Tot ze persoonlijk werden en vooral seksueel getinte dingen tegen mij zeiden. Nu kan ik best wel wat hebben maar dit ging mij echt te ver en dus heb ik ze de zaak uitgezet. Uiteraard diende ze een klacht in en in eerste instantie was mijn baas not amusued; tot hij mijn verhaal hoorde (En ik heb opgemerkt wat hij zou willen dat zijn dochter deed in zo'n geval...)

When nothing goes right,

go left.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:20

Ik werk nu 4 jaar bij een chauffeursbalie, wat ik toch niet wekelijks allemaal tegen mijn hoofd aangegooid krijg.. Man man... Gelukkig zitten er ook schatten van chauffeurs bij die mijn dag weer goed maken, anders had ik ondertussen denk ik in het gesticht gezeten.

♥ Rewrite the Stars ♥

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:29

noordje schreef:
Er was een moeder die tegen haar kind zei toen : kijk liefje, je moet verder leren anders eindig je hier ook.

Zo heb ik een soort gelijk iets meegemaakt. Ik werkte in een verswinkel als 16/ 17 jarige. Ik woonde toendertijd in een erg toeristisch dorpje (3 campings) dus in de zomermaanden altijd heel druk. Er komt een jong gezin in de winkel ze leveren hun lege flessen in (ik had net nieuwe lege kratten neergezet) dus ze rekenen hun boodschappen af en ik verreken het statiegeld.
Zonder iets te zeggen dat ik misschien iets fout geteld zou hebben. Lopen ze naar buiten inclusief ik, om hun met hun boodschappen te helpen. Zegt die man, hier gaan we nooit meer boodschappen doen dat achterlijk limburgs meisje kan niet rekenen. Kijk ... daarom moet je goed opletten met rekenen op school.

Ik, niet op mijn mondje gevallen, draai me om en zegt tegen die man, meneer ten eerste ben ik nederlandse, dat ik toevallig in limburg woon kan ik ook niets aan veranderen. (woonde toen net 2/3 jaar in limburg kom eigenlijk uit de buurt van rotterdam..)
Ten tweede dat u niet kan rekenen, kan ik niets aan doen misschien dat u terug moet naar school want 5 flesjes van 0,15 ct is bij mij nog altijd 0,75 ct en niet 0,90 ct maar komt u gerust mee naar binnen dan kunt u nog zien wat u ingeleverd heeft en ik wil het op de kassa ook nog wel voor u uitrekenen..
Behalve een grote mond die ik kreeg ben ik nog op de klacht aan het wachten..

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:56

Ik heb heel lang achter de kassa gezeten bij een praxis, en ook best een aantal bijzondere klanten gehad. Zo ook een klant die drie emmers muurverf had gekocht, er 2 1/2 al had gebruikt en met 1 halve emmer en 2 lege emmers terug kwam dat het lang zo goed niet gedekt had als beloofd en hij dus die 2 1/2 emmer had gebruikt op slecht 30 m2 muur omdat hij 3 keer had moeten schilderen (er staat 100 m2 per emmer op de emmer zelf) en dat ie zijn geld voor alle drie de emmers terug wilde. Nu weet ik zelf hoe goed die verf dekt (bordeaurood is mij gelukt in 1 laag) en dat als je zo veel van die verf op zo'n klein stukje muur smeert je bijna een beeldhouwwerk kan beitelen uit alle kalk die dan op je muur zit. Ik heb de klant verteld dat ik het heel vervelend vond dat hij een slechte ervaring had gehad met de verf maar dat ik echt geen geld terug mocht geven voor de lege emmers. Als compromis nog gezegd dat ik voor de halve emmer volledig geld terug zou geven en dat als hij andere verf wilde hebben voor de rest van zijn muren we een korting konden aanbieden op die verf. Ik kreeg me toch een berg verwensingen naar mijn hoofd toe, er werd me met veel onaardige woorden verteld dat hij gewoon zijn geld terug wilde voor alle verf en hij geen nieuwe nodig had Want dat ie al klaar was met verven. Toen ik vroeg waarom hij dan voor 300 m2 verf had gekocht als hij maar 30 m2 te verven had werd hij helemaal boos, want dat ging me niks aan. Manager er bij geroepen, die was beduidend minder toegeeflijk dan ik. Meneer is zonder geld en zonder nieuwe verf weer naar huis gegaan.

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:29

Ik heb een keer iemand gehad die enorm boos werd. Hij wilde een cheeseburger, zonder kaas. Dus ik stelde voor een hamburger dan, het was namelijk exact hetzelfde het enige verschil was de kaas. Maar dat wilde hij niet. Omdat het enorm lastig is om aantekeningen te maken op die bonnetjes had ik gewoon een hamburger aangeslagen, prijs is hetzelfde maar dat scheelde weer woorden proppen en tijdsverlies (het was nogal druk). Dus ik geef die meneer zijn bonnetje met het nummer, komt hij boos terug dat hij toch echt een cheeseburger had besteld. Heb het uiteindelijk maar veranderd, maar waarom het zo’n probleem was weet ik nog steeds niet.

En hij dezelfde locatie: een vrouw met lange blonde haren die terug kwam met haar hamburger met een lange blinde haar erop (op het broodje, niet de burger oid). Ik heb kort, donkerblond/bruin haar, mijn collega was een jongen met korte stekels maar ze wist zeker dat het van een van ons moest zijn :=

♡♡♡♡♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Casinolover en 39 bezoekers