HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:08

Als er nog mensen zijn die een uitdagende hbo stage zoeken (minimaal 2de jaars) in de hulpverlening met paarden, neem even contact met me op. ;)


Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:09

Ik loop nu 32 uur in de week stage + 1x in de 2 weken naar school + werken in het weekend dus mijn vrije tijd word een beetje opgegeten :')
Maar in het tweede jaar had ik naar mijn idee wel echt veel vrije tijd :))

:D

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:10

Ingrid_92 schreef:
Als er nog mensen zijn die een uitdagende hbo stage zoeken (minimaal 2de jaars) in de hulpverlening met paarden, neem even contact met me op. ;)


Ah, ik wou dat ik nog een stage moest lopen volgend jaar dan had ik zeker contact met je opgenomen

:D


ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:38

Ik zit nu in mijn tweede jaar en bij mij wisselt het heel erg qua vrije tijd. In deze periode loop ik twee dagen in de week stage, en heb ik 3 dagen school waarvan de ene keer drie volle dagen tot een uur of zes en de andere keer twee dagen tot 4 en een dag tot 1. Ik reis ongv een uur dus in combinatie met mijn bij baan heb ik weinig vrije tijd. Maar volgende periode heb ik weer veel minder les en heb ik dus gelukkig weer wat meer tijd voor mezelf.

Ik ga volgend jaar profiel welzijn en samenleving doen. Ik wil graag iets in het sociale domein doen, het liefst iets in de richting van jobcoaching of klantmanager bij de sociale dienst. Dat laatste loop in nu stage in en ben ik aan het kijken of ik dat volgend jaar ook zou kunnen. Volgend jaar is voor mij 28 uur stage en 1 dag school dus dat wordt weer volle bak

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Kiimm_

Berichten: 3159
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:58

Wat een gedoe is het om je inschrijving voor een minor te voltooien als je deze buiten je eigen onderwijsinstelling gaat volgen. Knettergek wordt ik er van... |o

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 21:21

Deze week 3 tentamens gehad,
1e ging wel redelijk
2e ook wel
3e was echt klote

Heb voor de eerste een 7,3 dus hoop de 2e ook een voldoende :D

Heb morgen een gesprek voor stage volgend jaar bij een welzijnsorganisatie, vind t echt spannend.

Love is our resistance

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:26

Wat goed Sophie *\o/*
Hoop dat je je 3e examen ook evengoed gehaald hebt!
Spannend ook je gesprek morgen :D beetje voorbereid?

Ik heb een 9.3 voor mijn signaleringsonderzoek gekregen :oo ben echt geschokt :')

:D

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 21:33

Opzich wel, maar zit nog veel te veel met die tentamens in mijn hoofd... Hopen dat dat minder is na een nachtje goed slapen!

En wow, wat een goed cijfer!!

Love is our resistance

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:37

Hoi, mag ik ook even snel binnen vallen? Ik weet niet of het mag :D maar ik twijfel een beetje tussen HRM en Toegepaste Psychologie. Ik werk momenteel 36 uur als Intercedent maar ik merk dat ik de psychologische kant mij echt onwijs interesseert. Dus wie is de mens tegenover me, wat zijn zijn beweegredenen om te solliciteren, hoe wil hij verdieping aanbrengen in zijn werk etc. Nu lees ik vrij weinig over psychologie bij HRM, maar ik ben bang dat TP er weer te weinig HR in voorkomt :Y) . Kan iemand mij helpen? Ik heb deze vraag ook al gesteld aan de Hogeschool maar die zegt alleen maar " kom naar de open dag ". Tja snap ik, maar die is pas over twee weken :))

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:48

Ik heb zelf 2 maanden HRM gestudeerd tot ik afhaakte, omdat ik dus vond dat het veel te HR en economische zaken hij kwamen kijken en dat er veel te weinig met de ‘menselijke kant’ gedaan werd. Kan het je niet aanraden dus haha.

Ik doe nu zelf MWD dus ik zou niet weten hoe het er bij TP aan toe gaat, maar dat zijn dus mijn ervaringen met HRM :))

:D

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:50

SophieFT schreef:
Opzich wel, maar zit nog veel te veel met die tentamens in mijn hoofd... Hopen dat dat minder is na een nachtje goed slapen!

En wow, wat een goed cijfer!!


Ah ja logisch hoor, zo’n tentamenperiode slokt toch wel even 2 a 3 weken lang je hele leven op.
Lekker slapen vanavond, heb je nu alles gehad?

:D

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:12

Ik heb getwijfeld tussen hrm en sw, uiteindelijk voor sw gekozen omdat ik bij hrm ook echt dat menselijke miste. Ik zou graag bij de sociale dienst of als jobcoach werken en merk nu in mijn stage dat je het hrm gedeelte wel kan oppikken, maar dat ik zonder sw achtergrond er echt geen bal van zal bakken. Met tp heb ik geen ervaring dus daat kan ik je verder weinig over zeggen.

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 06:12

Adindaa schreef:
SophieFT schreef:
Opzich wel, maar zit nog veel te veel met die tentamens in mijn hoofd... Hopen dat dat minder is na een nachtje goed slapen!

En wow, wat een goed cijfer!!


Ah ja logisch hoor, zo’n tentamenperiode slokt toch wel even 2 a 3 weken lang je hele leven op.
Lekker slapen vanavond, heb je nu alles gehad?

Gelukkig wel!

Love is our resistance

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 10:40

Stageplek in the pocket :D

Mooi optijd en heb er echt veel zin in!

Love is our resistance

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:44

Gefeliciteerd! *\%/*

:D

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 20:58

Dankjewel! Echt super blij mee, precies wat ik het allerliefste wilde!

Love is our resistance

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:22

Ik lees even mee. Onze zoon wil misschien social work gaan doen. Hij twijfelt nog wel een beetje. Hij heeft altijd moeite gehad met kiezen, maar iets sociaals/maatschappelijks heeft wel altijd getrokken.

Eerste jaar begon hij fysio, maar is gestopt, omdat het niet was wat hij ervan verwachte. Vorig jaar deed hij leraar engels, wat hij heel leuk vond. Helaas had hij door omstandigheden ( een overlijden ) niet zijn toetsen gedaan en mocht ze ook niet overdoen, dus niet voldoende studie punten.

Hij heeft een meeloopdag gedaan en hij was wel positief. Hij twijfelt alleen om MBO te gaan doen. Hem werd verteld dat er op de werkvloer weinig verschil is en hij is zelf praktisch ingesteld. Helaas mag je op het MBO geen dag meelopen.

Hij heeft zich wel ingeschreven, maar twijfelt. HBO kan hij qua niveau goed aan, maar hij ziet heel praktisch leren wat meer zitten.
Hij werkt in de horeca met verantwoordelijke functie, dus ik vraag me af of het verstandig is om MBO te gaan doen.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 18:37

Ik heb mijn eerste cijfers van de tentamenweek binnen!
Een 7,3 en een 7,6!!
Helemaal blij. Ben alleen bang voor t laatste cijfer :’)

Love is our resistance

Blue_flower
Berichten: 1918
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:32

superpony schreef:
Ik lees even mee. Onze zoon wil misschien social work gaan doen. Hij twijfelt nog wel een beetje. Hij heeft altijd moeite gehad met kiezen, maar iets sociaals/maatschappelijks heeft wel altijd getrokken.

Eerste jaar begon hij fysio, maar is gestopt, omdat het niet was wat hij ervan verwachte. Vorig jaar deed hij leraar engels, wat hij heel leuk vond. Helaas had hij door omstandigheden ( een overlijden ) niet zijn toetsen gedaan en mocht ze ook niet overdoen, dus niet voldoende studie punten.

Hij heeft een meeloopdag gedaan en hij was wel positief. Hij twijfelt alleen om MBO te gaan doen. Hem werd verteld dat er op de werkvloer weinig verschil is en hij is zelf praktisch ingesteld. Helaas mag je op het MBO geen dag meelopen.

Hij heeft zich wel ingeschreven, maar twijfelt. HBO kan hij qua niveau goed aan, maar hij ziet heel praktisch leren wat meer zitten.
Hij werkt in de horeca met verantwoordelijke functie, dus ik vraag me af of het verstandig is om MBO te gaan doen.


Kan hij niet de 2 jarige versie doen? Sommige mbo scholen bieden dit aan. Dan is hij vrij snel klaar en kan daarna altijd nog naar hbo!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:03

SophieFT schreef:
Ik heb mijn eerste cijfers van de tentamenweek binnen!
Een 7,3 en een 7,6!!
Helemaal blij. Ben alleen bang voor t laatste cijfer :’)


Goed bezig! Ik heb de eerste wel gehaald maar de tweede helaas niet. Baal echt enorm!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:11

Balen Gizeppie! En mooie cijfers SophieFT! Ik heb ze allebei gehaald :) 7.6 & 7.9.

Wie zwijgt stemt niet altijd toe, want soms hebben ze geen zin om met idioten te discussiëren

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:39

Myrth97 schreef:
Hoi,

Momenteel studeer is sociologie aan de Universiteit van Tilburg. Ik mis erg het bezig zijn en wordt best wel chagrijnig van de onderlinge competitie. Ik overweeg om de overstap naar het HBO te maken en social work spreekt me erg aan.

Is er iemand die me wat meer info zou kunnen geven?
Bijv. heb je nog veel vrije tijd (zal natuurlijk per persoon verschillend zijn), deeltijd of voltijd, moet je zelf stage/bijbaan regelen of helpen ze je daar evt. bij (heb al een optie open, dus hulp zal waarschijnlijk niet nodig zijn, maar is toch wel fijn dat het er is mocht het nodig zijn), hoe zien de vakken eruit? Etc.

Ik heb binnenkort als het goed is een gesprek op Avans, maar ik vind het fijn om al een beetje meer ingelezen te zijn :D

Ik volg momenteel de voltijd Social Work opleiding aan de Avans, maar dan in Den Bosch. Het curriculum zullen ze (gelukkig voor de komende jaargang :') ) niet helemaal hetzelfde houden, maar mocht je info willen stuur me gerust een PB!
Het is namelijk echt totaal niet vergelijkbaar met wat ik hier in het topic lees. Ik heb nog geen 1 leertoets gehad namelijk, alles is in groepsprojecten of thuisprojecten.

Edit: ik zeg het nu heel negatief maar dat valt wel mee :'). Ze hebben de verdeling gewoon niet goed gedaan. Wij hebben maar 2 periodes, de eerste periode was echt zo rustig. Nu in periode 2 en ik kom om in het werk. Ook gaan ze de leergemeenschap (projecten met een organisatie in de wijken) aanpassen. Daar zijn zo veel verschillende opvattingen over gedaan en onze leergemeenschap heeft hem dus niet goed begrepen waardoor wij in problemen komen met een voorwaardelijk criterium van ons mondeling examen daarover.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:49

Ik vind dat de lessen bij 'ons' (Hogeschool Rotterdam) ook vrij praktijk gericht zijn. In de lessen werken we veel samen, vaak zijn er ook projecten (groepsopdrachten) en je begint gelijk met stage (niet veel uren en op vrijwillige basis, maar mits een goed gekozen stage kan je er veel van leren). Als he graag meer informatie wilt of vragen hebt mag je altijd een pb sturen.

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:11

Jup wij hebben niet eens stage maar 'praktijkleren', 80u vrijwilligerswerk op een plek naar keuze. Wordt bij ons niet eens notitie van gemaakt. Maar inderdaad, een goed gekozen stage kan je heel veel wijsheid brengen. Zo weet ik nu dat waar ik nu ben, dat dus niet wil :+

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:38

Ja haha, je kan er echt veel van leren wij hebben 2 stages van 60 uur het eerste jaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers