Vrouwen in de ict

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:48

Hé dan werken wij met hetzelfde pakket gok ik xSiep. 365? Ik ben functioneel consultant.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.





Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:34

Ik ben consultant / technisch software tester bij een detacheerder sinds een jaar of 2. Niet richting IT gestudeerd maar wel altijd veel affiniteit gehad met de logische manier waarop code is opgebouwd, dat ligt erg in lijn met hoe ik zelf ook denk. Ik ben dan ook erg blij dat ik een paar jaar geleden de keuze heb gemaakt een IT-baan te zoeken, ik heb het erg naar mijn zin in dit vakgebied. :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:40

Ik ben SAP consultant :)

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:29

Niwla schreef:
Hé dan werken wij met hetzelfde pakket gok ik xSiep. 365? Ik ben functioneel consultant.

Ons pakket komt uit Noorwegen. S.uperOffice :)

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:54

Ghostattack schreef:
Ik heb 29 januari een eerste oriënterende gesprek als fulltime Software Consultant :)) Voel me eigenlijk nog zo jong om al fulltime aan de slag te gaan in zo'n soort functie haha.

Overigens, bovenstaande stageplek zou ik zeker aannemen als je de mogelijkheid hebt! :D


Dank voor het compliment Ghostattack - plezier in de samenwerking is geheel wederzijds :D

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:18

Ik werk ook in de IT, ben software-ontwikkelaar. Ik zit in twee teams waarvan één zowel front- als backend (al is het de laatste tijd meer frontend), en in het andere team ben ik bezig met een meer functionele programmeertaal (maar dat ligt wat stil).
Echt programmeren dus :)

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:05

Hier ook, werkzaam als freelance vormgever + front-ender in de open-source.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 12:42

ik vind de netwerk echt bloed erg XD lukt niet verder vind ik de rest tot nu toe leuk.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:45

Ik heb Artificial Intelligence gestudeerd en hier en daar wel wat gedaan met websites maken. Op dit moment is mijn AI achtergrond vooral een tool bij mijn promotie traject.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:29

Ik ben op het moment bezig met de laatste vakken afronden zodat ik hopelijk aankomend half jaar kan afstuderen. Studeer dus HBO Informatica en daarnaast werk ik bij de MediaMarkt bij het Power Service gedeelte, dat is veel hardwarematig klanten helpen :)

Heel eerlijk gezegd echt nog geen idee wat ik na het afronden van mijn studie wil gaan doen. 5 dagen per week van 9.00 tot 17.00 programmeren bleek tot nu toe niet echt mijn ding :=

Joe!

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:04

Ik meld me hier ook maar eens. Nog niet bezig in de ICT, maar ik ga vanaf maart/april een studie HBO technische informatica volgen en ik heb daar erg veel zin in!

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:34

hallo,

ik ga even dit topic weer ophalen :) is nog van 2018 dus goed te doen

ik werk nu op HR en zit er aan te denken de overstap te maken naar ICT.
er is een vacature binnen ons bedrijf. Ik ben op het moment al key user van onze HR systemen.
de implementatie van een nieuw WMS & ERP systeem staat voor de deur.
dit is SAP en iedereen moet hier dus in getraind worden etc etc. dus eigenlijk het perfecte moment om over te stappen.

al met de manager gesproken (ik ben zijn HR adviseur) en nu ga ik sowieso mee in de procedure (die ik beheer :Y) :Y) :Y) :Y) ).

we zullen het zien,

ik ben hier dus vooral benieuwd naar ervarigen. wat vinden jullie er leuk aan.
ik zag al een SAP consultant voorbij komen.. dat dus haha.

hier is het ook echt het bedrijf vertalen naar de systemen. de logistiek wil wat en dan dient dit in het systeem ingericht te worden etc.

Be your best self

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:23

Als je al een key user bent is de overstap al een stuk gemakkelijker. Zo ben ik ook begonnen, eerst als end user, dan key user, dan projecten als subject matter expert en dan heb ik de overstap gemaakt naar consultant.

Ik verwacht dat je bedrijf een external consultancy bedrijf in arm gaat nemen voor de implementatie zelf. Deze consultants moeten natuurlijk nauw samen werken met de business dus er zullen wel een aantal mensen binnen je bedrijf aangewezen worden als hun contact persoon. Als je de kans hebt om mee te werken aan dit project zou ik dit zeker doen! Vooral veel vragen stellen, zodat je weet hoe alles precies werkt. (bevoorbeeld hoe een bepaalde values wordt determined mocht dit automatisch zijn, welke velden invloed hebben op andere logica, hoe je gemakkelijk bepaalde documents kan vinden / vraag naar tcode SE16N.)

Ookal betekend dit meer werk voor de consultants zouden ze eigenlijk met zo iemand blij moeten zijn. Hoe sterker jij bent als key users hoe minder werk zij gaan hebben bij de go live. Dus vooral doorvragen! Persoonlijk vond ik zo een mensen altijd fijn.

Zo een project staat heel mooi of je CV. Mogelijk kan je ook de consultants om een aanbeveling vragen mocht je echt deze weg willen uitgaan. Afhangelijk van de grootte van je bedrijf zullen ze mss hun eigen interne helpdesk willen opzetten, dat zou ook een mooie optie zijn. Maar dit is enkel rendable als het bedrijf groot genoeg is. Kleinere bedrijven besteeden dit uit aan consultantie bedrijven. Maar ook dan gaan ze key users of power users nodig hebben.

Als je uiteindelijk komt te werken bij een echt consultancy bedrijf hou dan wel rekening met het feit dat work balance niet altijd even goed zit. Je zit of bij een vaste klant (detachering) waar er is geen garantie dat dit dicht bij huis is. Meestal houden ze een max van 1.30uur rijden (enkel). Of je doet projecten...en dan heb je nog minder garantie dat het dicht bij huis is. Kan ook internationaal.

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:35

Tanx fatcat.

Ik ben nu alleen key user van heel wat anders (hr systeem) ipv het erp systeem ( wat SAP) gaat worden. Maar wel feeling voor.

Bedrijf met 600 mensen en bedoeling is dan indd om daar als business analist te blijven zeg maar. Dan zien we over 5 jaar wel weer.

Wat je zegt m.b.t. consultant daar heb je wel gelijk in. We hebben nu ook iemamd die eerst consultant was en die was ook regelmatig in spanje etc.

Be your best self

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:45

Dat maakt niet uit. Een systeem is een systeem. (al zal je snel merken, SAP is een klasse apart :+ )

Het moeilijkste van consultancy is het samen bregen van business en IT. Als je daar feeling voor hebt zit je helemaal goed.

Business analyst is een erg vage rol vaak maar het kan echt een top job zijn. Dan zou ik wel proberen om met dit project meedere modules mee te pakken, want als ze 1 business analist willen voor de hele bedrijf, dan ga je de business van a tot z moeten kennen, niet enkel HR.

Meestal worden HR en FICO gecombineerd. Maar als jij je beter thuis voelt in bv purchasing dan moet je daar vooral voor gaan.

Matheno

Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:53

Leuk!

Ik werk ook in de IT. Ik ben fullstack developer bij een bedrijf wat financiële software maakt.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:56

Haha ik meld mij ook een soort van ;)
Ik zit zelf niet in de ICT maar werk als IT/ICT recruiter en vind het altijd tof als er een vrouw voorbij komt tussen alle mannen cv's :D

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:06

Hai, ik doe de HBO opleiding ICT richting business, IT & management. Ik zal uiteindelijk redelijk dicht bij het oppervlak blijven en niet heel diep in het programmeren, security etc. gaan maar vooral de klant en management kant op. Wel vind ik de vakken programming en databases erg leuk en heb ik er een 7 en 8 voor mogen halen :)

Ben dus nog bezig met mijn P!

Nelis M2+1

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:16

Hier een Linux sysadmin :D Nooit een relevante opleiding gevolgd maar via verschillende andere technische functies erin gerold en het bevalt goed. Ik vind het vooral heel leuk dat je werk nooit hetzelfde is omdat er zoveel ontwikkelingen zijn dat er altijd wel iets te knutselen valt.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:25

Haha. Dreamer komt iedereen hier kapen.

@fatcat. Plan is dan indd om veel modules te volgen. SAP is wel zo groot dat er ook veel mensen (extern) verstand van hebben. Dat is 1 van de redenen waarom ze gekozen hebben voor SAP. We hebben nu een zeer specifiek syateem, maar dan heb je bijna geen back up.

@korstenhorse. Leuk. Ben benieuwd waar je uiteindwlijk heen gaat etc.

Ik wil misschien nog wel onderdelen volgen. Maar een hele hbo lijkt me voor nu zinloos. De wereld gaat zo snel. Binnenkort wel al een agile cursus ook voor de boeg. Dus dat is ook leuk.

Be your best self

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:26

Ik doe nu alleen nog zelfstandig web/database development, maar ik ben van alles geweest.
Van systeembeheerder tot netwerkbeheerder, tot ict manager bij een hele lijst bedrijven (heb lang ook gedetacheerd gewerkt en dus langdurige projecten en dan na een paar jaar een nieuw project)

Anoniem

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:32

Nou wie weet, als jullie nog een baan zoeken binnen de overheid... 8-)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:35

Recruiteer jij dan voor de overheid Dreamer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:43

FatCat schreef:
Recruiteer jij dan voor de overheid Dreamer?


Via een Broker ja :) 95% van onze eindklanten is overheid (belastingdienst, JenV, UWV enz.)


JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:54

Hier een development student :D weet nog niet precies welke richting ik op wil. Merk wel dat front end niet echt mijn ding is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers