Ben jij mijn docu onderwerp?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 12:50

Hoi!

Ik studeer aan de Fotovakschool in Venlo (3e jaar) en voor het vak video mag ik een korte documentaire gaan maken.
Een tijd geleden heb ik ook mensen gezocht voor een andere opdracht en daar is iets leuks uit gekomen, vandaar dat ik het nogmaals via Bokt probeer!

Ik ben dus op zoek naar iemand die ''interessant'' is om te volgen. Eventueel komt er ook een interview bij, maar dit is nader te bepalen.
Dus: heb jij een gave hobby, baan of idee wat filmisch goed in beeld is te brengen? (en mag ik een aantal keer op bezoek komen om te filmen..) Laat dan alsjeblieft van je horen!

Ik woon zelf in Noord-Limburg, maar voor een heel gaaf onderwerp ben ik bereid te reizen!
De documentaire moet in de komende 6 weken gefilmd worden. Verder: ik studeer natuurlijk aan de fotovakschool en heb niet enórm veel ervaring met video.
Voor voorbeelden (van mijn foto's dan) kun je op mijn Facebookpagina (in mijn onderschrift te vinden) kijken.

Liefs! :*

Edit: het hoeft helemaal niet per se over paarden te gaan!
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 22-02-18 13:15, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:52

Oh wat leuk zeg. Ik zou me graag aanbieden maar verder dan Gelderse Paarden kom ik vrees ik niet.

Ik ben benieuwd wat voor een ideeën je krijgt aangedragen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:00

Wat enorm leuk! :)

Misschien is dit wel wat: Mijn ouders zijn beiden pianisten en hebben al 30 jaar een pianoschool IN ons huis. :) We krijgen wekelijks 100 leerlingen over de vloer, van 5 tot 70 jaar oud, uit ontzettend veel verschillende landen. We wonen gewoon in een rijtjeshuis maar hebben de boel zo ingericht dat er twee leskamers zijn, en eens in de 6 weken bouwen we het hele huis zodat er een voorspeelavond plaats kan vinden. Elke doordeweekse dag wordt er van 9 uur 's ochtends tot half 11 's avonds les gegeven; ik sta er mee op en ga er weer mee naar bed, en toen ik een week oud was zat ik al bij de pianolessen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


(Er is toestemming van de ouders om deze foto's op het internet te gebruiken)



Je bent welkom! :) Lessen zijn gewoon iedere dag en er zal binnenkort ook wel weer een voorspeelavond worden gehouden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-18 13:29, in het totaal 5 keer bewerkt

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:06

Ik weet zo gauw haar naam niet, maar er is 1 bokker die wel eens figureert in grote films met haar paard.
Misschien is dat leuk?

En misschien is er iemand die haar naam weet en je verder kan helpen. :=

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:09

Moet het perse iets met paarden te maken hebben?
Ik ben bezig met de visa procedure om naar Amerika te vertrekken. (A la 90 days). Mijn verloofde is in maart 2 weken in Nederland. Wij gaan verschillende plekken bezoeken in Nederland en Europa en natuurlijk veel familiebezoekjes.

Anoniem

Re: Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:10

Jammer dat het de komende 6 weken moet, anders had je met me mee op stormchase gekund :D

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:10

Resistance schreef:
Wat enorm leuk! :)

Misschien is dit wel wat: Mijn ouders zijn beiden pianisten en hebben al 30 jaar een pianoschool IN ons huis. :) We krijgen wekelijks 100 leerlingen over de vloer, van 5 tot 70 jaar oud. We wonen gewoon in een rijtjeshuis maar hebben de boel zo ingericht dat er twee leskamers zijn, en eens in de 6 weken bouwen we het hele huis zodat er een voorspeelavond plaats kan vinden. Elke doordeweekse dag wordt er van 9 uur 's ochtends tot half 11 's avonds les gegeven; ik sta er mee op en ga er weer mee naar bed, en toen ik een week oud was zat ik al bij de pianolessen.


[ [url=m/e6CXJP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vf0YXc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8AojDI.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Er is toestemming van de ouders om deze foto's op het internet te gebruiken)

Totaa off topic: maar jeetje hoe vinden de buren dit? Of is het zo goed geluidsdicht gemaakt?

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:14

Mijn vriend doet driften :) (auto’s) misschien kun je daar iets mee? Wonen ook in noord Limburg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:15

DiantaM schreef:
Resistance schreef:
Wat enorm leuk! :)

Misschien is dit wel wat: Mijn ouders zijn beiden pianisten en hebben al 30 jaar een pianoschool IN ons huis. :) We krijgen wekelijks 100 leerlingen over de vloer, van 5 tot 70 jaar oud. We wonen gewoon in een rijtjeshuis maar hebben de boel zo ingericht dat er twee leskamers zijn, en eens in de 6 weken bouwen we het hele huis zodat er een voorspeelavond plaats kan vinden. Elke doordeweekse dag wordt er van 9 uur 's ochtends tot half 11 's avonds les gegeven; ik sta er mee op en ga er weer mee naar bed, en toen ik een week oud was zat ik al bij de pianolessen.


[ [url=m/e6CXJP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vf0YXc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8AojDI.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Er is toestemming van de ouders om deze foto's op het internet te gebruiken)

Totaa off topic: maar jeetje hoe vinden de buren dit? Of is het zo goed geluidsdicht gemaakt?



We hebben heel veel geïsoleerd, en toen de buren naast ons kwamen wonen is het uiteraard vooraf allemaal besproken, zodat ze dit mee konden nemen in de keuze. :) We hebben nog nooit klachten gehad en hebben een hele gezellige straat, dus dat zit wel goed. 's Zomers gaan mensen soms zelfs buiten zitten om mee te luisteren, haha.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:47

Zoek anders eens op quidditch! Is een hele bijzondere sport en goed vast te leggen op film :)

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:01

Ik speel in een muziekkorps, aparte hobby waar veel mensen gepassioneerd (en vaak ook erg gedisciplineerd) bezig zijn met muziek gecombineerd met sport. Vooral de shows kunnen er erg spectaculair eruitzien! Voor zoiets zou ik even toestemming moeten vragen aan het bestuur, maar dat is zo gebeurd (en als iets wat publiciteit oplevert zijn ze vaak al vrij blij ermee ;) ).

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:05

Jammer dat het al zo snel moet. Wij wonen in midden-limburg en hebben een zeilboot met het plan om over een jaar of 10 rond de wereld te gaan zeilen, maar de boot ligt nu nog met platte mast en leeggehaald in de winterhaven.
Wat leuk dat je ook filmopdrachten krijgt bij de fotovakschool! Ik ben zelf videograaf, dus als je eens hulp of tips nodig hebt, wie weet kan ik je verder helpen :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:07

Misschien het wel en wee volgen van een pensionstal met oude paarden (30-40 jaar), tijdens een grote opruiming, met een kinderfeestje en paardrijles?

edit: heel dicht bij Venlo :D

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:24

Ik heb te veel leuke hobby's. Maar speel 19 verschillende traditionele muziek instrumenten.
Heel veel is ook onbekend. Ook speel ik in een band met mijn vader en beste vriend. En oefenen doen we bij mij thuis. (Nou ja oefenen). Er zitten een hoop bijzondere instrumenten bij. En is leuk te filmen, er is een mooi stukje natuur in de buurt.

Maar een foto opleiding met een film opdracht is wel erg leuk.
Als ik vragen mag. Is dit om een camera te leren kennen betreft instellingen voor filmen?

kiertje22
Berichten: 116
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:49

Ik weet niet of het heel interessant is voor je opdracht, maar bij ons in het gezin doen we Tractorpulling.
En dat ik als 16 jarig meisje ermee rijd, wordt door de buitenwereld als vrij bijzonder gezien!

En met tractorpulling bedoel ik niet de standaard trekkers op de weg, maar ik rij met een light modifield trekker, van ongeveer 4000 pk :D

https://goo.gl/images/7RAB4D
https://goo.gl/images/V5dx2B

Ik weet niet of het interessant is voor je, maar wel ontzettend leuk dat dit een opdracht voor je school is!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:50

kiertje22 schreef:
Ik weet niet of het heel interessant is voor je opdracht, maar bij ons in het gezin doen we Tractorpulling.
En dat ik als 16 jarig meisje ermee rijd, wordt door de buitenwereld als vrij bijzonder gezien!

En met tractorpulling bedoel ik niet de standaard trekkers op de weg, maar ik rij met een light modifield trekker, van ongeveer 4000 pk :D

https://goo.gl/images/7RAB4D
https://goo.gl/images/V5dx2B

Ik weet niet of het interessant is voor je, maar wel ontzettend leuk dat dit een opdracht voor je school is!



Gaaf!! _/-\o_

kiertje22
Berichten: 116
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:18

loez schreef:
kiertje22 schreef:
Ik weet niet of het heel interessant is voor je opdracht, maar bij ons in het gezin doen we Tractorpulling.
En dat ik als 16 jarig meisje ermee rijd, wordt door de buitenwereld als vrij bijzonder gezien!

En met tractorpulling bedoel ik niet de standaard trekkers op de weg, maar ik rij met een light modifield trekker, van ongeveer 4000 pk :D

https://goo.gl/images/7RAB4D
https://goo.gl/images/V5dx2B

Ik weet niet of het interessant is voor je, maar wel ontzettend leuk dat dit een opdracht voor je school is!



Gaaf!! _/-\o_


Dankjewel! :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:31

Hoe ver ben je bereid te reizen.... :D

Anoniem

Re: Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:44

Ben ik ook wel benieuwd naar! Je zou mij anders tijdens m'n werk maar beter gezegd levenswijze kunnen volgen. Ik werk 7 dagen per week in de melkveehouderij.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:44

Kuggur schreef:
Hoe ver ben je bereid te reizen.... :D


Stukje rijden richting jou niet? :D _O-
Maar volgens mij zit jij prachtig!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:49

Ik ga een opleiding verpleegkundige GZ doen en dus stage lopen in de psychiatrie (BBL) en start in maart.
Maar ik weet niet of je mee mag filmen..

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:53

Bralindy schreef:
Ik ga een opleiding verpleegkundige GZ doen en dus stage lopen in de psychiatrie (BBL) en start in maart.
Maar ik weet niet of je mee mag filmen..

Vaak niet :( privacy van de patiënten

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 10:57

Kuggur schreef:
Hoe ver ben je bereid te reizen.... :D


Moeilijke vraag! Dat ligt eigenlijk een beetje aan het onderwerp.. Hoe gaver het is, hoe verder ik bereid ben om te reizen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:59

Kuggur schreef:
Hoe ver ben je bereid te reizen.... :D

Inderdaad _O-

Ik ben duikinstructeur in Dubai en duik met haaien en roggen.

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Ben jij mijn docu onderwerp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:34

Die pianoschool is heel erg tof zeg! Heel bijzonder.


Zelf doe ik aan kunstschaatsen en ik kan mij voorstellen dat er voldoende animo vanuit die wereld is om mee te werken. Trainingen, wedstrijden, ballet, droogtrainingen, planningen met school etc bij de kinderen of juist het gepruts van degene die later beginnen. Daar is denk ik genoeg te vinden, het is niet alleen maar rondjes draaien en springen op het ijs maar het is veel meer dan dat.