Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 00:37

Dag bokkers,

Ik zit énorm in een dubio i.v.m. mijn werk..

Ik werk in een klein bedrijfje, we zijn met 3 (werkgever, collega en ik). Mijn werkgever en collega kennen elkaar al erg lang en ik wist op voorhand dat er tussen hen een speciale band was, zeg maar moeder-dochter band.

Tot nu toe heeft het me altijd weinig uitgemaakt en heb ik daar nooit een nadeel van ondervonden. Echter is mijn collega nu enkele maanden zwanger en begint mijn frustratie echt de spuigaten uit te lopen..

Ik wist toen ik aangenomen werd, dat ik wel eens zaken zou moeten doen die niet in mijn contract opgenomen waren. De afspraak hierrond was dat deze activiteiten zouden verminderen, en dat ik na een tijd enkel het werk zou doen dat in mijn contract opgenomen waren. Deze activiteiten zijn op geen enkel moment verminderd, en nu mijn collega zwanger is, moet ik dit alleen maar meer gaan doen. Ik ben hier behoorlijk door gefrustreerd en als ik dit aankaart bij de baas krijg ik telkens het antwoord: het is maar tijdelijk, we zoeken een oplossing,...

Er word weinig aan gedaan dus.

Ik doe mijn (officiële) werk ontzettend graag, maar door de extra taken heb ik het gevoel dat ik dit niet allemaal meer correct kan doen. Vaak moet ik "snelsnel" een dossier afhandelen omdat ik zoveel extra dingen moet doen en dan maak ik natuurlijk wel eens een fout. Gelukkig valt dat niet zo vaak voor, maar ik krijg er wel stress van om telkens dubbel werk te moeten doen.

Ik heb de laatste tijd het gevoel dat mijn collega veel meer appreciatie krijgt van mijn werkgever dan ikzelf. Het lijkt voor mij alsof ze veel meer ademruimte krijgt in haar job en dat ik maar meer en meer moet doen..

Mijn werkgever lijkt zich hier niets van bewust en blijft maar zeggen dat het tijdelijk is.

Als mijn collega ziek is moet ik altijd haar job doen en moet ik proberen zoveel mogelijk van mijn werk ook gedaan te krijgen. Andersom is dat dus niet. Als ik er niet ben, doet niemand mijn job en wacht het werk gewoon tot ik terug aanwezig ben.

Vorige week ben ik maandag gaan werken. Alles was toen nog oké. Dinsdag nacht ben ik ziek geworden.. mijn werkgever was op dat moment op vakantie. Omdat wij (tot op heden) best een vriendschappelijke band ook hadden, wou ik mijn werkgever niet lastig vallen met mijn ziekzijn. Dus heb ik 'smorgens mijn collega hiervan ingelicht (zij moest die dag dus alleen werken). Later op de dag heb ik dan een appje gedaan naar mijn werkgever. Omdat deze woensdag avond pas naar huis kwam, is mijn ziekenbriefje pas op donderdag bij haar bezorgd. Ik had haar via een appje wel op hoogte gebracht van het feit dat ik een hele week thuis moest blijven.

Nu kom ik maandag op het werk.. krijg ik een officiële waarschuwing omdat ik 1. Niet gebeld heb naar mijn werkgever, ik heb geappt. En 2. Mijn ziekenbriefje een dag te laat binnen was.

Nu viel ik dus bijna van mij stoel. In die jaren dat ik daar werk heb ik nog nooit gebeld dat ik ziek was, altijd geappt. En ik heb mijn ziekenbriefje altijd pas meegenomen toen ik terug aan het werk ging. Nooit is daar een woord over gezegd geweest dat dit niet correct was oid.
Maar ik heb dus die officiële waarschuwing moeten tekenen. Toen ik dit tegen mijn ouders zei kregen zij direct het gevoel dat dit een 1e stap kon zijn van haar naar mij toe, om mij uiteindelijk te ontslaan.

Ook ik krijg jammer genoeg dat gevoel.. het advies dat ik van mijn ouders en vrienden krijg, is om stilletjes naar ander werk te gaan zoeken..

Nu begint natuurlijk de twijfel toe te slaan.. wat als mijn werkgever het zo helemaal niet bedoelde (=wat als ze me helemaal niet wil ontslaan)?
Zou ik hierover een gesprek kunnen aangaan? Of zouden jullie het allemaal laten en zo maar ander werk gaan zoeken?

Ik heb mijn job altijd graag gedaan. Maar ook ik wil graag aan persoonlijke ontwikkeling doen. Ik wil dus méér de job doen die in mijn contract omschreven staat. Maar ondanks herhaaldelijke vraag van mij, veranderd er niets aan de situatie. En door het voorval i.v.m. mijn ziekzijn krijg ik dus het gevoel dat mijn werkgever bitter weinig respect voor mij heeft.. (ze had het i.m.o. ook kunnen zeggen i.p.v. een officiële waarschuwing te geven..).

Mijn excuses als het verhaal warrig overkomt.. als er ergens meer verduidelijking nodig is.. vraag het gerust.

Maar.. wat zouden jullie hiermee doen?

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:42

Het leven bestaat uit verandering. Sommige dingen overkomen je, soms moet je zelf het heft in handen nemen.
Het is fijner om weg te gaan als het nog -redelijk- okay is.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:49

Ik zou, uiteraard 1 op 1, met de werkgever gaan praten. Toelichten hoe jij je voelt en omgaat met de extra taken, toelichten waarom je op deze wijze hebt gehandeld met het ziekmelden, uitleggen hoe jij je werk en je toekomst ziet en daarna haar aan het woord laten.

Als je dan nog onbeantwoorde vragen hebt stel je die meteen. En dan moeten er direct concrete afspraken gemaakt worden waar jullie je allebei goed onder voelen en ieder zich aanhoud.

Hou in je achterhoofd dat je met je collega niets te maken hebt. Deze zaken gaan tussen jouw en de werkgever, in dit gesprek hoeft de collega niet eens genoemd te worden. Jij weet tenslotte noets van haar contract en afspraken af.

Plan ook direct een vervolgafspraak, bijvoorbeeld twee maanden later, ter evaluatie.

Succes!

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:51

Een gesprek aangaan is natuurlijk nooit verkeerd. Wees jezelf er alleen wel van bewust dat ze misschien niet helemaal eerlijk is. De officiële waarschuwing kan verschillende redenen hebben. Het kan idd zijn dat ze een dossier aan het opbouwen is voor ontslag, of gewoon een duidelijke statement wil maken dat zij wel de baas is. Ze kan natuurlijk ook boos zijn omdat je haar niet direct ingelicht hebt. In de trant van dan zit die arme zwangere meid helemaal alleen en wat als er wat gebeurt. Om je heen kijken wat je mogelijkheden zijn is natuurlijk nooit verkeerd. ik begrijp aan je verhaal dat je de werkzaamheden die je graag doet er soms bij inschieten en dat jij daarin onvoldoende voor jezelf kunt opkomen. Dit kan natuurlijk ook uiteindelijk tot een burnout voor jouw leiden.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:56

Omdat het een werkgerelateerde vraag betreft verplaats ik het topic naar [STW] School, studie en werk.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 01:03

Super bedankt voor de snelle reacties! Fijn dat jullie willen meedenken. Iedereen heeft er een andere kijk op, wellicht is mijn kijk eentonig waaardoor ik nu wzt meer inzicht krijg.

@senna21: Je kan wel eens gelijk hebben..

@Palmera: dit heb ik meteen gedaan tijdens het gesprek i.v.m. het ziekzijn. Ik heb uitgelegd waarom ik de dingen zo gedaan had maar daar was geen oor naar. Ik heb ook gezegd dat ik graag terug meer mijn eigen job wil doen en daarop kreeg ik opnieuw het antwoord dat het nu niet kan, dat het maar tijdelijk is zo en dat er een oplossing gezocht word. Al verstond ik daaruit dat dit maanden kan duren. Er kwam dus niet echt iets uit..

@quickie: kan inderdaad ook zijn dat ze haar wil laten gelden als baas. Ik snap dat ze ergens een lijn moet trekken maar omdat we allemaal best vriendschappelijk met elkaar omgaan ben ik hiervan echt geschrokken. Daarnaast ben ik er 100% zeker van dat mijn collega zo geen waarschuwing zou krijgen voor zoiets. Ik hoop dat ik hiervan niet in een burn out terecht kom.. maar ik vrees dzt dit wel een mogelijkheid is als ik dit werk blijf doen en er veranderd niets..

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 01:04

Amaryllis schreef:
Omdat het een werkgerelateerde vraag betreft verplaats ik het topic naar [STW] School, studie en werk.



Oeps.. bedankt!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:11

Persoonlijk zou ik nooit een appje sturen om me ziek te melden, maar altijd persoonlijk bellen. Ook vind ik dat je je werkgever had moeten bellen i.p.v. je collega inlichten.

Ik begrijp dat je uit België komt, omdat je het hebt over een ziekenbriefje? Wat zijn de regels daarbij? Moet je dat dezelfde dag bij je werkgever brengen/laten bezorgen? Ik blijf dat een apart iets vinden dat een huisarts in een glazen bol kan zien hoe lang je ziek bent en thuis moet blijven. Is dat een normaal iets in België?

Verder denk ik dat je beter een persoonlijk gesprek kunt aanvragen met je werkgever. De werkdruk die bovenop jouw gewone werk komt lijkt me niet kunnen. Geef aan dat je op je tenen loopt en niet meer toekomt aan je eigen werk.
Echter staat er in Nederland vaak in je contract dat je flexibel moet zijn. Zo kon ik ineens tijdelijk (of zelfs blijvend) overgeplaatst worden naar een andere afdeling/sector op de werkvloer als dat nodig was.
Dus het lijkt mij zeker kunnen dat je andere werkzaamheden krijgt/over moet nemen. Echter zou er dan wel begrip moeten zijn dat je dan niet meer toe komt aan je normale werkzaamheden.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:18

Bij ons heeft het bijna een jaar geduurd en wordt er nogsteeds gesodemieterd.

Ik werk echter in een groot bedrijf, en de andere twee waar ik mee samenwerk (baas en collega) zijn juist heel collegiaal.

Dat ons team goed is, maakt ook dat het vol te houden is.

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik eieren voor mijn geld kiezen.

Dat een zwangere collega wat extra ondersteuning krijgt is te begrijpen. Dat wil echter niet zeggen dat jij daarin achtergesteld mag worden, en jij je eigenlijke werk niet goed kunt doen is niet ok.

Ik zou zelf een dossier beginnen te bouwen. Dingen die je aankaart, wanneer, waarom en wat ermee wordt gedaan.

Daarnaast zou ik oren en ogen open houden voor een potentiele andere interessante functie.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 01:25

@Delphi: i.v.m. het appje kan ik je begrijpen. Bij ons is dit vrij normaal omdat bijna alle communicatie over het werk via de app gaat. Eerlijk gezegd weet ik niet juist wanneer je ziekenbriefje binnen moet zijn.. ik heb er nog nooit problemen mee gehad (ook geen opmerking ofzo) dus had er verder niet bij nagedacht.. bij ons is het inderdaad heel normaal dat de dokter beslist hoe lang we thuis blijven. Wij mogen ook niet vroeger terug aan het werk.

@khirshanta: dat mijn zwangere collega wat extra hulp nodig heeft vind ik niet erg hoor. Doe ik met plezier, zou ze ook voor mij doen. Maar inderdaad.. de werkdruk is me teveel.

Misschien nog een toevoeging die ik in de OP niet duidelijk heb gemaakt. Ik en mijn collega werken voor 2 verschillende bedrijven en hebben 2 totaal verschillende jobs. We zitten wel op 1 locatie waardoor alles wat verweven zit. Werkgever is baas van beide bedrijven. Ik ben administratief bediende, mij collega is arbeidster.

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:35

Praten helpt niet blijkt uit je verhaal. Dan is de vraag of je dit zo vol kunt houden tot je collega met zwangerschapsverlof gaat. Grote kans dat er dan pas hulp/vervanging ingeschakeld gaat worden. Of dit iets aan je extra takenpakket gaat veranderen is natuurlijk nog maar de vraag, want een nieuwe collega moet ingewerkt worden en meestal is de productiviteit de 1e maanden wat lager, omdat je je de werkwijze ed allemaal eigen moet maken.
Punt 2 is de vraag of je collega na de bevalling nog hetzelfde aantal uur zal werken? Meeste gaan minder werken en het is de vraag hoe dat dan opgelost gaat worden. Omdat het een klein bedrijf is, snap ik wel dat de werkgever niet zomaar mensen aan kan nemen, misschien is de omzet hier ook niet hoog genoeg voor? Wat je nog kan opperen is of er niet bijv een student (weet niet hoe ingewikkeld de klussen zijn die jij nu moet opknappen en of dit dus kan) een paar uurtjes in de week kan helpen. Goedkoop en meeste werken hard om zich te bewijzen.
Je kunt de tijd nog proberen uit te zitten en verlieverlee eens kijken naar leuke vacatures. Zie je iets waar je heel enthousiast van raakt, kun je toch gewoon je kans pakken. En mocht je door de selecties heen rollen, kun je altijd dan nog beslissen of de werksfeer aangenamer is geworden of juist niet.
Ik zou niet teveel verwachten van de (loze) beloften van je werkgever. Neem het heft in eigen hand en ben je niet gelukkig, zul je uiteindelijk zelf ermee moeten dealen. Hetzij door het te accepteren, hetzij om voor jezelf te kiezen en op zoek te gaan naar een andere baan. Voordeel is dat je nu nog alle tijd hebt. Lopen de frustraties nog hoger op, dan heb je dadelijk een acuter probleem.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:10

Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar mijn ervaring zegt: lekker gaan zoeken naar iets anders.
Ik heb zelf op een plek gewerkt waar we ook heel vriendschappelijk met elkaar om gingen. Heel gezellig klein team. Iedereen had hart voor de zaak en als het nodig was stonden we er voor elkaar.
In de periode dat het met mijn collega niet goed ging heb ik haar taken over genomen (doordat er een grotere organisatie achter het bedrijf zat kon dat betaald maar als dat niet mogelijk was geweest had ik het ook gedaan, dat wisten ze)
Ik was zelden ziek, stond altijd klaar om extra te werken.
5 jaar met veel plezier gewerkt.
Toen werd ik zwanger dat liep niet lekker dus ik was wat vaker ziek. Dit werd afgedaan als aanstellerij. Ik kreeg andere werkzaamheden omdat het orginele werk niet verstandig is als je zwanger bent, maar de vervangende werkzaamheden waren juist ontzettend belastend.
Uiteindelijk liep de situatie uit de hand en ben ik in overleg met behoud van ww vertrokken. Ik heb tot dat besluit viel onwijs nare tijd gehad op het werk.

Mijn gevoel zegt dat dit bij jou ook gaat gebeuren. Het is niet exact dezelfde situatie natuurlijk, maar bij mij werden er ook dingen af gekeurd waar eerder niemand moeilijk over deed, die iedereen hetzelfde deed en ineens was het niet goed...

Ik zou zelf ook nooit via app ziekmelden maar als je dat altijd zo deed dan is het raar dat ze ineens zo reageren.

Je zou nog een x kunnen proberen om een goed gesprek aan te gaan. Maar als ik het zo hoor hebben ze jou niet te bieden wat je wil en loop je ondertussen allerlei andere extra werkzaamheden te doen.
Ik zou dus langzaam opzoek gaan naar iets waar jij je kan ontwikkelen zoals je wil. Zonder klusjes die niet bij jouw functie horen...

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:17

Ik zou inderdaad ook verder kijken hoe eng dat misschien ook is! Je moet voor je eigen ontwikkeling kiezen.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:33

Gewoon gaan solliciteren. Of je baas nu wel of niet dossier aan het opbouwen is, nu wel of niet aan het werken is om je er uit te krijgen.
Jíj voelt je niet lekker in je werk, en alleen jíj kan daar verandering in aanbrengen.
Alle energie die je wilt steken in de situatie oplossen bij je huidige baan kan je beter in solliciteren steken.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:41

Kies altijd voor jezelf, het klinkt alsof je hier niet gelukkig bent. Zie bieden je niet wat je wil en jij blijft die extra stappen zetten.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:45

Wanneer is het genoeg? Nou , wanneer jij dat aangeeft. Als je vind dat je niets bereikt met praten, kan je stappen ondernemen. Omdat jij in de situatie zit, kan jij het goed inschatten. Ga je aan iedereen een mening vragen, krijg je honderd verschillende meningen. Thuis krijg je al te horen , of ander werk zoeken niet beter is. Zo nee, waarom niet?
Er ontstaat wrijving. Meestal is dat van 2 kanten. Waar wacht je op? Tot de problemen boven je hoofd groeien?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:50

Normaal gezien is het 24 uur voor het inleveren van een ziektebriefje maar volgens mij is dat pas veranderd.En het kan ook nog eens zijn onder welk statuut je werkt.
Persoonlijk vind ik je werkgeefster kinderachtig reageren.Ik denk dat ik het zelf dan wel tijd vond om naar iets anders rond te gaan kijken.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:59

Jij bent nu alle ballen omhoog aan het houden en dit gaat niet verbeteren. Ik zou per direct op zoek gaan naar iets anders. Denk aan jezelf. Dat had ik ook moeten doen.. Zit nu thuis met een burn-out.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:04

NOrmaal moet een ziektebriefje direct met de post verzonden worden, maar als je een ziektebriefje bij ons met de post verzend komt het soms pas na 3 dagen aan. (tja belgische post)
Dus vaak wordt er een foto van genomen en die doorgemaild, hebben ze op het werk een bewijs van briefje en het orgineel volgt later.

Reeds na 1x ziekte al een verwittiging, dan zou ik toch grondig op zoek gaan naar iets anders.
Als je zelfs beide voor een ander bedrijf werkt....
je collega mag zwanger zijn, als dat de druppel kwa werkdruk bij jou te veel is, zou ik de eer aan mezelf houden en daar vertrekken eens je iets anders gevonden hebt.
Laat je niet ziekmaken door zulke aso's.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:05

Alleen doen waarvoor je bent aangenomen :+ en voor de rest en schouders ophalen. Ze lossen het zelf maar op }>
Die strategie heeft mij erg geholpen in ieder geval! Nu zit iemand anders ermee _O-

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:26

Ik zou toch nog een keer het gesprek aangaan met je werkgever. Bereid je goed voor op dat gesprek, zet op papier wat je wil zeggen en wat naar jou idee een oplossing zou zijn (uitzendkracht erbij, beter zorgen voor achtervang als iemand ziek wordt of langere tijd afwezig is). Maak het niet te persoonlijk, wordt niet te emotioneel, zie het echt als een gesprek tussen werknemer en werkgever. Leg uit dat je je werk niet goed kan doen door de hoge werkdruk en dat je met het nemen van maatregelen wil voorkomen dat er fouten gemaakt worden.

Werkt dit niet, dan inderdaad rustig aan eens wat gaan rondkijken naar een nieuwe baan.

Die ziekmelding begrijp ik trouwens wel. Je had je werkgever direct moeten inlichten, eventueel via de app en bij voorkeur per telefoon. Je moet een vriendschappelijke band niet verwarren met een zakelijk contact. Ze is en blijft je werkgever en die had op de hoogte moeten worden gehouden. Had ze maar geen werkgever moeten worden ;)

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:43

Praten met de werkgever is nu het meest handige. Zeg wat jij voelt, hoe je momenteel het werk ervaart en denk ook oplossingsgericht: wat kan er aan gedaan worden om de situatie voor jou te verbeteren?

Ondanks dat je een 'vriendschappelijke' band hebt met je wg, moet je in principe wel telefonisch op de hoogte brengen van je ziek zijn, meteen in de ochtend van je eerste ziektedag of liever al eerder (de avond ervoor b.v.). Mag ik vragen wat je voor contract hebt? Een wg kan je namelijk niet zomaar ontslaan, ook niet als je nu 1 officiële waarschuwing hebt, daarvoor is echt een flink dossier nodig.

Ga het gesprek aan, maar ik zou alvast gaan zoeken naar iets anders.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:01

Lien, ik heb je even pb gestuurd.

In .be heb je als werknemer recht op 8 uur gesubsidieerde loopbaanbegeleiding. Dit wordt voor 95% oid betaalt door de staat, je betaalt zelf 80 euro en de overheid past de rest bij. Hierin krijg je meer zicht op je loopbaan, wat wil je doen, waar wil je naartoe, wie ben je, hoe combineer je dit met privé, wat zijn werkpunten van mezelf, wat wil ik anders, wat wil ik tout court wat nu niet aan bod komt, ....

Ik raad mensen altijd aan dat zo vroeg mogelijk in hun carriere in te plannen. Dan weet je welke richting je uit wil én ben je goed voorbereid plus maak je geen beslissingen uit emotie (of toch minder).

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 12:32

Oh wat ben ik blij met jullie reacties en inzichten! Super bedankt hiervoor!

Ik wil wel nog even duidelijk maken dat ik niet moeilijk ga doen over de zaken zoals het appje en het ziekenbriefje. Dat is m'n eigen schuld, ookal vind ik het jammer dat dit vroeger wel kon, nu opeens niet meer en dat dit niet eerst gewoon gemeld kon worden zonder zo'n officeel gedoe.

De tip van Belsje in verband met de loopbaanbegeleiding lijkt me erg interessant en kan mij wellicht helpen in mijn zoektocht naar wat ik dan wel wil. Want eerlijk gezegd weet ik dat ook niet zo goed. De inhoud van mijn huidige baan doe ik graag en ik weet niet of ik dat zo op 1, 2, 3 ergens anders kan vinden. Dus ik wil eerst liefst alles grondig bekijken voor ik zomaar een beslissingen neem.

Iemand vroeg ook nog naar mijn contract? Ik heb een vast, voltijds contract als bediende.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:32

lienbono schreef:
Oh wat ben ik blij met jullie reacties en inzichten! Super bedankt hiervoor!

Ik wil wel nog even duidelijk maken dat ik niet moeilijk ga doen over de zaken zoals het appje en het ziekenbriefje. Dat is m'n eigen schuld, ookal vind ik het jammer dat dit vroeger wel kon, nu opeens niet meer en dat dit niet eerst gewoon gemeld kon worden zonder zo'n officeel gedoe.

De tip van Belsje in verband met de loopbaanbegeleiding lijkt me erg interessant en kan mij wellicht helpen in mijn zoektocht naar wat ik dan wel wil. Want eerlijk gezegd weet ik dat ook niet zo goed. De inhoud van mijn huidige baan doe ik graag en ik weet niet of ik dat zo op 1, 2, 3 ergens anders kan vinden. Dus ik wil eerst liefst alles grondig bekijken voor ik zomaar een beslissingen neem.

Iemand vroeg ook nog naar mijn contract? Ik heb een vast, voltijds contract als bediende.


Ja, dat was ik! Als je zo'n contract hebt, dan kan ze jou (in ieder geval volgens Nederlands recht) niet zo maar ontslaan. Daar is heel erg veel voor nodig tegenwoordig.

Succes met je gesprek & zoektocht!