Melding Incidenten Medewerker invullen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 23:48

Manda, sorry voor hoe ik het doe:

DE ACHTERWACHT REGELT DIT! Plus hoe en waar had ik op een weiland een laptop kunnen inpluggen, MET INTERNET, om collega's te gaan zoeken. Het enige wat ik 100% zeker wist was dat die ambulante route beschikbaar was, dus die heb ik dan ook doorgegeven aan zowel de achterwacht als aan G.
Terwijl ik met een ziek en onbeleerd dier over een onverlichte weg heen en weer aan het lopen ben zodat hij niet gaat liggen en rollen.


Nogmaals, vanwege de werktijden hebben wij als collega's geen contact onderling met elkaar. Dit is altijd zo geweest, mede hierdoor zijn wij geen echt team, maar werken we nog individueler dan anders. Ons werkgebied is heel groot, ik kom dus bij veel (dag)teams in hun gebied. Maar wijzelf als nachtzorg zijnde zijn een aparte ploeg.

En excuse me dat ik nu eenmaal een kleine vriendenkring heb. Ik zal eens lijntjes gaan uitgooien of iemand vrienden met me wil worden voor het geval mijn dieren ziek worden. 8)7

Mijn opmerking was trouwens bedoeld voor een zin die je later hebt weggehaald.

Black is the colour of my true love's hair


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:58

Het gaat hier om een dienst waarbij naast het bed gewaakt wordt bij een stervende persoon. De familie is in zo'n situatie meestal kapot/ zwaar vermoeid, kan het niet meer aan 24/7 wakker te zijn om de persoon niet alleen te laten bij het dood gaan. Die moet af en toe ook slapen of zijn gewoon ingestort door vermoeidheid/ emotie. Dus ja, dit is ook zeer zeker een belangrijke dienst waar ook de familie geholpen wordt naast de stervende persoon. En vaak is familie ook bang en onzeker om hun geliefde te zien sterven, durft het niet alleen maar wil er toch ook bij zijn en het thuis in vertrouwde omgeving voor de stervende te laten gebeuren maar wel heel graag onder begeleiding van een professional.

Dus 'waarom zou zij er nou bij moeten zijn voor de familie van de patiënt.....", hierom dus.

En er zijn inderdaad grenzen bij wat een goede reden is. Maar het gaat er ook om hoe er in zo'n situatie gehandeld wordt, als er alles aan gedaan is om vervanging te regelen voor of de dienst of de zieke pony dan zou het al een ander verhaal worden.

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 00:05

Manda schreef:
ingestort door vermoeidheid/ emotie.


Manda schreef:
bang en onzeker om hun geliefde te zien sterven, durft het niet alleen maar wil er toch ook bij zijn


En zo voelde ik mij dus ook ;)

Black is the colour of my true love's hair

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Melding Incidenten Medewerker invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:25

Het maakt echt niet uit of Jantje, Pietje of Onali naast dat bed zit hoor, het gaat er om dat er professionele hulp aanwezig is en die is er gewoon geweest!

Wat denkt men nou, dat als je in de zorg werkt dat je daar heel je privé leven voor moet opofferen?

Ik zou zeker dat mailtje doen, al is het maar om je rot gevoel kwijt te raken. Ik betwijfel overigens dat je begrip gaat krijgen.

Paardje wel helemaal in orde inmiddels?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:27

Ik weet heel goed over wat voor dienst jij het hebt en hoe dit in elkaar zit.

Ik begrijp ook echt heel erg goed de liefde voor je dieren.

Verder heb ik alles al gezegd wat ik te zeggen had hierover :)

Ik hoop oprecht dat het goed gaat en goed blijft gaan met je veulen en dat je verder geen problemen krijgt met je werk.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:46

Letizia schreef:
Het maakt echt niet uit of Jantje, Pietje of Onali naast dat bed zit hoor, het gaat er om dat er professionele hulp aanwezig is en die is er gewoon geweest!


Jij begrijpt de hele situatie niet. Er was geen vervanging voor die waakdienst, er wordt gezegd er was eventueel ambulante zorg en dat is totaal wat anders als intensieve zorg en die mogen bij veel thuiszorg instanties helemaal geen volledige nacht bij iemand gaan waken plus dit was niet eens geregeld.

De persoon is uiteindelijk voor die dienst overleden aangezien TS het over de avond heeft, voordat die waakdienst in ging dus. Het is dus ook niet gebeurd dat die is overleden in een onopgeloste dienst maar tijdens een andere dienst, maar het gaat erom dat dit wel had kunnen gebeuren want die waakdienst was niet opgelost.

De hele situatie had zichzelf uiteindelijk dus ook opgelost. TS had bij de pony kunnen zijn want haar cliënt overleed voordat haar dienst begon. Maar dat wist niemand vooraf. Maar het feit dat er een keus was gemaakt om bij de zieke pony te blijven (en bewust ook geen vervanging gezocht is om bij de pony te blijven) en het risico dat de persoon/ familie geen waker/ begeleiding heeft bij het sterven en het alleen moeten doen daar zullen veel weinig begrip voor hebben.

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:51

Ik werk niet in de zorg, maar snap G.
Als mijn vader op sterven zou liggen is een verpleegkundige heel belangrijk.
Dan zou ik het ontzettend waarderen als dat vastigheid had zo op het eind.
Dat de persoon die gepland staat ook echt komt.
Iemand gaat maar één keer, en dat kan je nooit over doen.
Waarom heb je niet iets voor je paard geregeld terwijl je dit werk doet?
Dat begrijp ik dus niet zo goed.
Ik heb het hier zo geregeld dat als ik niet opneem, dat ze zonder mij te hoeven spreken exact weten wat ze moeten doen.
En dan heb je kennelijk weinig vrienden hierin, maar dan is dit werk toch lastig?
Je kunt toch niet met stervende mensen werken als je a'la minuut weg kunt moeten rennen voor je paard?

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Melding Incidenten Medewerker invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 01:12

Waarom zou ik iets moeten regelen voor mn dieren ivm mn werk?
Ja ze kunnen ziek worden, maar dat kan ik ook.

Ik vind het juist prettig dat ik een kleine sociale cirkel heb (iedereen is anders) waarom zou mijn werk hierdoor lastig zijn?
Die vat ik echt niet hoor.

Dus ik moet ander werk zoeken, mn paarden wegdoen of vrienden maken die ik niet wil, omdat de huidige situatie niet gewenst is volgens bepaalde Bokkers :?


Wow deze conclusies had ik echt nooit kunnen maken bij het aanmaken van dit topic.


Even extra brandstof op het vuur gooien. Vorig jaar was er gewaarschuwd voor code rood. Ja ik heb toen overlegd met mn werk, was levensgevaarlijk hier om de weg op te gaan. Uiteindelijk een compromis gesloten en met een taxi gegaan. Die achteraf ook gewenst had dat hij niet de weg op was gegaan.
OV reed ook al niet meer :+

Mijn leven voor die van de cliënt? Of hoeft het zo extreem nog niet?

Black is the colour of my true love's hair

smurffie

Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Melding Incidenten Medewerker invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 05:15

Als medewerker in de zorg snap ik jou keuze om gewoon af te bellen. Mijn werk waardeert het niet als ik zonder concentratie op mijn werk zit. Daar heb je inval en eventueel uitzendkrachten voor.
Zeker met bepaalde jobs moet je kiezen voor de veiligheid van de cliënt en daarmee de grens voor een ziekmelding bepalen.
Bij meldingen tijdens diensten wordt hier dit ook gewoon opgevangen. De zorg is gewoon altijd in beweging en omdat het een 24 uurs bedrijf is wordt hier iets anders met situaties omgesprongen.

Echter en mim invullen hiervoor? Nee daar krijg ik wel kriebels van.
Wat is er mis met je verantwoordelijkheid en ballen bij elkaar grijpen en gewoon een gesprek aan te knopen.
Vervelend dat jou gevoelens daar te prikkelbaar voor zijn, maar veilig achter een computer een melding maken omdat je je gevoelens niet in de hand hebt zou er bij mij niet in gaan.
Daar een melding ook geen meter opschiet. Wat helpt is mensen vertellen hoe jij je gevoelt hebt door de situatie en daarover in een gesprek inzicht leveren zodat dit in het vervolg voorkomen kan worden.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 05:53

Ik snap heel goed dat G boos was. Daar vind ik weinig raars aan. Aan de heftigheid misschien wel, maar daar was ik niet bij.
Ik vind jouw reactie “ dus ik moet maar mijn paarden opgeven of ander werk zoeken” en soortgelijk woorden niet erg volwassen.
In plaats van te kijken naar de andere kant van de zaak blijf je hangen in een of andere maatregel om G op z’n nummer te kunnen zetten.
Laat het even rusten.
Lees dan dit topic nog eens na.
Misschien zijn hier dingen niet altijd gezegd op een manier die jou aanstaat, maar er wordt hier geen onzin geschreven.

Sterkte met je pony.

twinducklin
Berichten: 2338
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Melding Incidenten Medewerker invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 06:54

Ik vermoed dat iedereen reageert vanuit emotie. Daarbij bedoel ik jij en G.

Ik begrijp jouw gevoel, maar vind dat je toch had moeten gaan werken in jouw geval.
Dat je overlegd of er iemand is die je kan vervangen ( en dan ook iemand die hetzelfde werk als jouw vervuld en niet een noodoplossing ) dat vind ik niet meer als normaal. Maar als er niemand is, zou ik gewoon zijn gegaan. Zeker dat je verwachtte dat patiënt al zou overlijden voor je dienst.

Verpleging is nu eenmaal geen werk waar je gewoon kunt uitvallen zonder vervanging.
En ja ook als mijn kind/ moeder ziek zou zijn zou ik gaan werken, tenzij echt levensbedreigend ziek. Maar bij dieren is het begrip toch even anders, zeker bij mensen die geen dieren hebben. En nee ik zou niet met een lekker gevoel op het werk zitten. Maar ik weet ook zeker als ik me voor een ziek dier afmeld ik zeker bij mijn baas op kantoor kan komen. Ben zelf ook verpleegkundige.

Om die reden zou ik het er dus bij laten en geen melding van maken. Ik zou wel tzt een gesprek met die collega aan gaan om de lucht te klaren tussen jullie. G zat ook in een heel lastig gesprek.
Draai het eens om, stel jij was de achterwacht en iemand belde met die reden af. Je begrijpt het, je kunt je invoelen in die persoon maar jij zit wel met de verantwoordelijkheid dat jij verantwoordelijk bent hoe het opgelost wordt. Stel dat er wat gebeurt in de tijd dat je collega opgeroepen wordt ergens anders. Ga dat maar eens verantwoorden. In noodgevallen is dat iets anders, maakt de situatie nog niet ideaal. Maar toen jij weigerde te komen was dit de meest ideale oplossing.
Daarnaast staat in de CAO dat alle vormen van verlof geweigerd/inhetrokken kunnen worden indien het werk het verlof niet toelaat tenzij een familie lid in de eerste graad is overleden. Dus de enige reden daarnaast waarmee je altijd kunt afmelden is als je zelf ziek bent. De rest kan gezien worden als werkweigering.
Dus om deze reden zou ik het er ook bij laten voordat het een staartje voor jezelf krijgt.

Hoop dat met je veulen inmiddels alles ok is.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:01

Jennyj01 schreef:
Ik zou het zo laten. Mensen zonder paarden gaan dit toch niet snappen.

Dit.
Voor een zoek kind is begrip. Een ernstig ziek dier niet.
Laat het gaan kost alleen jou energie.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:47

Manda schreef:
Letizia schreef:
Het maakt echt niet uit of Jantje, Pietje of Onali naast dat bed zit hoor, het gaat er om dat er professionele hulp aanwezig is en die is er gewoon geweest!


Jij begrijpt de hele situatie niet. Er was geen vervanging voor die waakdienst, er wordt gezegd er was eventueel ambulante zorg en dat is totaal wat anders als intensieve zorg en die mogen bij veel thuiszorg instanties helemaal geen volledige nacht bij iemand gaan waken plus dit was niet eens geregeld.

De persoon is uiteindelijk voor die dienst overleden aangezien TS het over de avond heeft, voordat die waakdienst in ging dus. Het is dus ook niet gebeurd dat die is overleden in een onopgeloste dienst maar tijdens een andere dienst, maar het gaat erom dat dit wel had kunnen gebeuren want die waakdienst was niet opgelost.

De hele situatie had zichzelf uiteindelijk dus ook opgelost. TS had bij de pony kunnen zijn want haar cliënt overleed voordat haar dienst begon. Maar dat wist niemand vooraf. Maar het feit dat er een keus was gemaakt om bij de zieke pony te blijven (en bewust ook geen vervanging gezocht is om bij de pony te blijven) en het risico dat de persoon/ familie geen waker/ begeleiding heeft bij het sterven en het alleen moeten doen daar zullen veel weinig begrip voor hebben.

Pardon?
Nu breekt mijn klomp. Dus omdat de organisatie waar de TS voor werkt schijnbaar niet de zaken op orde heeft zoals het hoort (want hallo zeg hee, dit is niet TS haar probleem! Zij heeft alternatieven aangedragen maar komt vervolgens alsnog met de oliebol te zitten!) moet TS maar gewoon komen opdraven, ondanks alles, omdat ze een verantwoordelijke baan heeft gekozen?! Stel dat ze acute voedselvergiftiging had gehad, wat dan? Dan had ze ook geen vervanging kunnen regelen..

TS, goed plan om G te mailen. Zoals al meerdere malen gemeld zal hij uit emotie hebben gehandeld, maar je moet wat mij betreft altijd terug kunnen koppelen dat woorden hard zijn binnengekomen.

Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 07:51

smurffie schreef:
Wat helpt is mensen vertellen hoe jij je gevoelt hebt door de situatie en daarover in een gesprek inzicht leveren zodat dit in het vervolg voorkomen kan worden.


Ik ga kijken wat ik hiermee kan doen. Dankjewel +:)+


rien10 schreef:
Ik vind jouw reactie “ dus ik moet maar mijn paarden opgeven of ander werk zoeken” en soortgelijk woorden niet erg volwassen.


Dat zijn dingen die hier wel gezegd worden. Lees maar terug.


rien10 schreef:
In plaats van te kijken naar de andere kant van de zaak blijf je hangen in een of andere maatregel om G op z’n nummer te kunnen zetten.


Niet zozeer op zn nummer zetten, ik ben gewoon oprecht geschrokken van zijn uitbarsting aan de telefoon en zijn kwetsende woorden. En er is in mijn ogen niets mis mee om hem dat uit te leggen dat hij mij hiermee heeft gekwetst.
Een MIM is echter niet de juiste keuze hiervoor.


rien10 schreef:
Sterkte met je pony.


Dank je.


twinducklin schreef:
Ik vermoed dat iedereen reageert vanuit emotie. Daarbij bedoel ik jij en G.

Ik begrijp jouw gevoel, maar vind dat je toch had moeten gaan werken in jouw geval.
Dat je overlegd of er iemand is die je kan vervangen ( en dan ook iemand die hetzelfde werk als jouw vervuld en niet een noodoplossing ) dat vind ik niet meer als normaal. Maar als er niemand is, zou ik gewoon zijn gegaan. Zeker dat je verwachtte dat patiënt al zou overlijden voor je dienst.
*knip*
Draai het eens om, stel jij was de achterwacht en iemand belde met die reden af. Je begrijpt het, je kunt je invoelen in die persoon maar jij zit wel met de verantwoordelijkheid dat jij verantwoordelijk bent hoe het opgelost wordt. Stel dat er wat gebeurt in de tijd dat je collega opgeroepen wordt ergens anders. Ga dat maar eens verantwoorden. In noodgevallen is dat iets anders, maakt de situatie nog niet ideaal. Maar toen jij weigerde te komen was dit de meest ideale oplossing.
Daarnaast staat in de CAO dat alle vormen van verlof geweigerd/inhetrokken kunnen worden indien het werk het verlof niet toelaat tenzij een familie lid in de eerste graad is overleden. Dus de enige reden daarnaast waarmee je altijd kunt afmelden is als je zelf ziek bent. De rest kan gezien worden als werkweigering.
Dus om deze reden zou ik het er ook bij laten voordat het een staartje voor jezelf krijgt.


Ik heb geen privégegevens van mijn collega's, ik had niks kunnen doen. Via de website kan ik enkel aan de werktelefoons komen (of mailen) en dan een stuk of 30 man aangezien ik niet weet wie er wel of niet werkt. Maar als zij net als ik de werktelefoon op uit hebben staan op vrije dagen/ avonden zit je al.
Ik had met alle liefde voor vervanging willen zorgen, maar die heeft de achterwacht en die mag die gegevens niet delen met mij. G is trouwens geen achterwacht, hij was gewoon een werkende kracht die avond. Het was op mijn suggestie dat eerst de avonddienst gebeld zou worden ipv de familie. In de hoop dat de avonddienst nog een idee had en hoe de situatie inmiddels was bij de cliënt.


twinducklin schreef:
En ja ook als mijn kind/ moeder ziek zou zijn zou ik gaan werken, tenzij echt levensbedreigend ziek. Maar bij dieren is het begrip toch even anders, zeker bij mensen die geen dieren hebben. En nee ik zou niet met een lekker gevoel op het werk zitten.


Scheelt dat ik in het verleden alleen maar door leidinggevenden begrip heb gekregen omtrent mijn dieren. Mijn andere shet heeft in december vlak voor kerst koliek gehad, gelukkig was ik toen vrij. En 12 jaar geleden heeft mijn fjord koliek gehad, mijn leidinggevende was toen heel begripvol.



twinducklin schreef:
Hoop dat met je veulen inmiddels alles ok is.


Het gaat de goede kant op, maar het blijft opletten de komende tijd.

Black is the colour of my true love's hair

Jildau

Berichten: 9395
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:01

Jeetje wat een reacties..

Ik vind het niet jouw probleem TS! Er moet juist bij zo'n belangrijk beroep vervanging zijn. Er kan altijd iets gebeuren waardoor TS niet kan komen. Dan vinden sommigen hier een doodziek dier misschien geen reden maar wat als iemand van TS haar naasten plotseling overlijd? Wat als TS ziek wordt? Of wanneer ze onderweg naar haar werk met pech langs de weg komt te staan? Dan moet er gewoon iemand zijn die haar werk over kan nemen zonder dat TS op zo'n moment nog een bak gezeur over zich heen krijgt.

Ik vind een doodziek dier overigens een hele goede reden. Dier kan zichzelf niet verzorgen of naar de kliniek brengen en jij bent als eigenaar volledig verantwoordelijk voor het welzijn van je dier.

twinducklin
Berichten: 2338
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:19

Jildau schreef:
Jeetje wat een reacties..

Ik vind het niet jouw probleem TS! Er moet juist bij zo'n belangrijk beroep vervanging zijn. Er kan altijd iets gebeuren waardoor TS niet kan komen. Dan vinden sommigen hier een doodziek dier misschien geen reden maar wat als iemand van TS haar naasten plotseling overlijd? Wat als TS ziek wordt? Of wanneer ze onderweg naar haar werk met pech langs de weg komt te staan? Dan moet er gewoon iemand zijn die haar werk over kan nemen zonder dat TS op zo'n moment nog een bak gezeur over zich heen krijgt.

Ik vind een doodziek dier overigens een hele goede reden. Dier kan zichzelf niet verzorgen of naar de kliniek brengen en jij bent als eigenaar volledig verantwoordelijk voor het welzijn van je dier.


Zo simpel werkt dat niet.
Iemand als achterwacht hebben betekent dat je ook iemand daarvoor moet betalen. En wie wilt die achterwacht draaien? En hoeveel mensen ga je als achterwacht hebben? Stel er werken 10 collega's, ga je dan voor alle 10 een achterwacht hebben? In noodgevallen kun je prima de oplossing gebruiken wat te aandroeg dat degene die rond rijd langs gaat.
Ik zou nooit als achterwacht willen werken. Dat betekent dat je al de uren die je als achterwacht staat opgeroepen kan worden. Bij ts gaat het toevallig alleen om de nachten, maar normaal in de zorg is het 24 uur per dag. Naast de achterwacht moet je ook je uren draaien. Wordt je opgeroepen draai je dus extra uren, of als die niet extra gepland worden heb je teweinig uren als je niet opgeroepen wordt. Werk van mij heeft daar eens nagekeken. Dat betekende dat je achterwacht was van vrijdag 17 uur t/m maandagochtend 9 uur ( wanneer er geen leidinggevende waren) werd je niet opgeroepen kreeg je voor die uren achterwacht te zijn klein percentage betaald, meen dat je op een werkdag net wel/ niet uitkwam dan. Maar dat betekende dat je al die uren binnen 1/2 uur beschikbaar moest zijn indien nodig. Dus je kunt ook geen buitenrit gaan maken, moet als je kinderen hebt continu oppas beschikbaar hebben staan. En als je wel opgeroepen werd dan was de enige compensatie dat je geen twee diensten achter elkaar hoefde te draaien, dus als je zondag nachtdienst had hoefde je maandag geen vroege dienst te werken, maar moest je wel gewoon komen als je avonddienst had. Dat is gewoon niet haalbaar, en dat wil ook niemand. Dat hebben ze dus ook niet erdoor gekregen.
In de zorg kun je overigens altijd op je vrije dagen gebeld worden om extra te werken, heb je plannen maar kunnen ze niemand vinden kun je alsnog een werkopdracht krijgen en moet je dus komen anders is het werkweigering. Laten we het beroep vooral niet nog onaantrekkelijker maken als het al is!

Iedereen ( met dieren ) begrijpt ts haar gevoel. En zelf ziek worden is heel anders, dan ben je niet in staat tot werken. En overlijden in eerste graad staat ook gewoon in CAO. Verder heeft ts geluk dat haar leidinggevende in verleden altijd begripvol is geweest. Met praten kom je ook altijd een heel eind.

Verantwoordelijk zijn naar je dier is zorgen dat ze medische zorg krijgen. Niet noodzakelijk dat je daar zelf bij bent. Al wil je dat voor je eigen gevoel natuurlijk wel

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:24

Dat G je gekwetst heeft is duidelijk. Het gebruik van kwetsende woorden is niet nodig als je wilt uitdrukken dat je vind dat iemand moet komen werken. Maar, dat is bij hem, van hem.. Ik denk dat een persoonlijk gesprek het meeste “effect” zal hebben.

Over de opmerking “dan mag je geen paard hebben”. Ook dit kwetst je. Maar het is niet reeel. En ook dit is weer van degene die het schreef.

Laat het los, Praag met G. En geniet van je pony :)
Laatst bijgewerkt door rien10 op 19-02-18 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:25

Nee sorry. De organisatie heeft dit op te lossen, niet TS. Iets regelen voor je dieren omdat je werk zijn zaken wat betreft achterwacht en dergelijke niet op orde heeft is echt totaal de verkeerde kant op denken.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:28

Citaat:
Verantwoordelijk zijn naar je dier is zorgen dat ze medische zorg krijgen. Niet noodzakelijk dat je daar zelf bij bent. Al wil je dat voor je eigen gevoel natuurlijk wel


Ik quote even deze alinea omdat die toevallig onderaan staat, het geeft een beetje het beeld van dit topic weer. Dus het gaat me niet om dit antwoord in het bijzonder.

Het beestje had koliek. Daar gaan ze nog steeds wel eens aan dood.
Ik zou op mijn beurt die verantwoordelijkheid niet aan een ander willen geven. Aan een vriend of kennis? Daar wil ik ze niet mee opzadelen.

Ik ben het ermee eens dat de "baas" van TS dit moet oplossen. Hoe belangrijk je werk ook is.

~Turbohoof Solutions ~

Kaatje_S

Berichten: 1003
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:32

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er gerust gaan werken, terwijl hun paard misschien wel of misschien niet blijft leven...
En stel ze had iemand anders gebeld, die de pony niet kent, dat is toch ook niks. Stel nog erger, de pony was overleden terwijl ts aan het werk was, dan zou je toch gek worden denk ik. Gelukkig is dat niet gebeurd, wellicht mede omdat de ts de hele nacht zelf bij de pony was en de da nog weer heeft opgetrommeld midden in de nacht.

Wat ik lees wilde ts wel vervanging zoeken, maar als je op stel en sprong naar je pony bent graced heb je de middelen daarvoor niet ff bij de hand. En waar je je afmeldt heeft als het goed is back-up en nummers die ze kunnen bellen, waar zijn zij anders voor? En ts heeft zoals ik het lees een aantal suggesties geopperd en geïnformeerd wat de verwachting voor de cliënt was.
Lijkt me ook niet dat je als familie een afgeleide, oververmoeide, emotionele ts naast de cliënt wil hebben zitten.

Voor mensen met kinderen is vaak veel begrip en veel geregeld, maar als je geen kinderen hebt, of je dieren je kinderen zijn, dan zijn het 'maar' dieren 8)7

Kan me nog wel inbeelden dat zo'n G niks met dieren heeft en misschien heel erg betrokken was bij de cliënt op dat moment (begrijp dat hij daar overdag was?), dus misschien ook vanuit emotie reageerde, maar dan kan je gewoon in gesprek gaan en hoef je iemand niet zo agressief te benaderen.

Vind de tip van smurffie wel een goeie :j

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:12

moonfish13 schreef:
Ik werk niet in de zorg, maar snap G.
Als mijn vader op sterven zou liggen is een verpleegkundige heel belangrijk.
Dan zou ik het ontzettend waarderen als dat vastigheid had zo op het eind.
Dat de persoon die gepland staat ook echt komt.
Iemand gaat maar één keer, en dat kan je nooit over doen.
Waarom heb je niet iets voor je paard geregeld terwijl je dit werk doet?
Dat begrijp ik dus niet zo goed.
Ik heb het hier zo geregeld dat als ik niet opneem, dat ze zonder mij te hoeven spreken exact weten wat ze moeten doen.
En dan heb je kennelijk weinig vrienden hierin, maar dan is dit werk toch lastig?
Je kunt toch niet met stervende mensen werken als je a'la minuut weg kunt moeten rennen voor je paard?


Dat is lekker makkelijk.
Dan moet je maar net iemand hebben die 24/7 klaar staat.

Ik heb ook wel 3 a 4 mensen die ik kan bellen maar deze mensen hebben ook gewoon een baan.
Dus dat moet allemaal maar net uitkomen dan.
Mijn stalhoudster weet ook dat ze gewoon de DA kan bellen maar als mijn paard ernstig ziek is wil ik daar toch echt zelf bij zijn.

TS ik zou ook een mailtje sturen of toch nog even bellen om het uit te praten. Niets zo vervelend om met een rotgevoel naar je werk te gaan. Je hebt een belangrijke baan dus het is fijn als je die zorgen doet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

twinducklin
Berichten: 2338
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:16

ClauH schreef:
Citaat:
Verantwoordelijk zijn naar je dier is zorgen dat ze medische zorg krijgen. Niet noodzakelijk dat je daar zelf bij bent. Al wil je dat voor je eigen gevoel natuurlijk wel


Ik quote even deze alinea omdat die toevallig onderaan staat, het geeft een beetje het beeld van dit topic weer. Dus het gaat me niet om dit antwoord in het bijzonder.

Het beestje had koliek. Daar gaan ze nog steeds wel eens aan dood.
Ik zou op mijn beurt die verantwoordelijkheid niet aan een ander willen geven. Aan een vriend of kennis? Daar wil ik ze niet mee opzadelen.


Koliek kan ernstig zijn ja. En als je niemand in je omgeving capabel genoeg acht kun je hem natuurlijk ook altijd naar een kliniek brengen.

Maar ik begrijp ts wel, en denk dat niemand rustig werkt terwijl je weet dat je veulen koliek heeft. En begrijp ook heus wel dat ze niet meer moeite kon doen om vervanging te zoeken omdat ts daar de middelen niet voor had. Ze heeft met de middelen die ze had nu het beste geprobeerd.

Maar ik denk dat beide wat verhit in discussie waren. Ts emotioneel omdat ze haar veulen in die toestand niet alleen wilde laten, haar collega omdat die zich overvallen voelde. Als collega geen achterwacht had, had ts daar ook geen verantwoording aan hoeven uitleggen. En had die collega ook niet een oplossing hoeven bedenken.

Er zijn zoveel mogelijke scenario's mogelijk. En veel draait in de zorg om met elkaar meevoelen en meedenken.

Als ik collega van ts was en ik was aan het werk op dat moment. Had ik met ts afgesproken dat ik zou kijken voor vervanging ( als ik wel telefoonnummers zou hebben ) en zou ik vragen of ts om 22 uur zou terugbellen. Dan overleggen hoe is de situatie, leeft patiënt nog dus is het nog wel nodig dat ze moet werken? Nee was probleem opgelost zoals in dit geval. Ja, dan had ik of iemand anders gevonden of ik zou aanbieden te blijven als het nog steeds slecht zou gaan met het veulen. Zelfde als ik voor iemand zou doen als er wat is met familie. In de hoop dat als ik in zo'n situatie zit iemand dat ook voor mij zou doen.

In ts haar situatie zou ik dus ook bovenstaande hebben afgesproken. 22 uur contact en gevraagd hebben of collega eventueel zou kunnen kijken of hij vervanging zou kunnen vinden. Zo nee, en die zou zelf niet aanbieden te blijven zou ik iemand regelen die bij mijn paard zou blijven en zou ik gaan werken.

Ik ben geen onmens. Begrijp de situatie van ts zeker. Maar voor nu zou ik gewoon gesprek met collega aan gaan om de lucht te klaren. Geen verwijten maar uitleggen dat de manier van reageren niet fijn was.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

Petpa

Berichten: 1664
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:18

Ik zou mezelf rustig houden, TS.

Je weet nooit hoe dit geïnterpreteerd wordt.

Voor hetzelfde geldt gaan ze het kwalificeren als werkweigering of sta je straks bij het tuchtcollege met als reden "big-geregistreerde verpleegkundige neemt verantwoordelijkheid niet".

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Anoniem

Re: Melding Incidenten Medewerker invullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:39

En toch is het wel zo dat dit regelmatig in de zoeg/ hulpverlening gebeurt.
Daar zijn veel zaken rondom vervanging gewoon niet goed geregeld waar de werknemer de dupe van is.
Heb t genoeg meegemaakt.
Dan laat ik hier in t midden of ts een “” legitieme reden”” had om zich af te melden.

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:48

Anoniem schreef:
En toch is het wel zo dat dit regelmatig in de zoeg/ hulpverlening gebeurt.
Daar zijn veel zaken rondom vervanging gewoon niet goed geregeld waar de werknemer de dupe van is.
Heb t genoeg meegemaakt.
Dan laat ik hier in t midden of ts een “” legitieme reden”” had om zich af te melden.

Mee eens. De zorg heeft erg weinig vervanging. Zelfs met de crematie van mijn oma die ik ruim van te voren aangegeven had (een week) kreeg ik een dag van te voren: Als de crematie toch pas om 12U begint, zou je niet tot half 12 kunnen werken?
Ik begrijp TS wel. Zelf laatst ook in dezelfde situatie gezeten. Hier nog kunnen ruilen van avonddienst naar dagdienst. Bleek er alleen ´s avonds geen gediplomeerde meer te zijn terwijl er nog wel iemand op het rooster stond. Ben ´s avonds nog wel terug gekomen voor een paar uur om de medicatie te delen (en nog even te ondersteunen bij de agressieve bewoners etc), gewoonweg omdat het door planning/werk niet goed geregeld was. En dat al na een dagdienst van 8,5 uur. Had de planning trouwens wel allemaal aan zichzelf te danken. Hadden ze het rooster moeten veranderen dat de andere gediplomeerde ervanaf gehaald was. Gelukkig stond manager wel aan mijn zijde, en begreep het ook allemaal. Aangezien ik samen met haar dit besproken had aan de telefoon, en óók zij van het rooster uitging. Kreeg wel een veeg uit de pan van de planner. Dit heb ik dan ook besproken met manager, en uiteindelijk gemaild naar Planning wat ik ongepast vond aan haar reactie. Ts, beterschap voor je paardje!
Laatst bijgewerkt door Caitlin_K op 19-02-18 09:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Never make eye contact with anyone while eating a banana


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 11 bezoekers