Mbo muziek opleidingen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Mbo muziek opleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 20:20

Hoi allemaal!
Ik ben op dit moment erg druk bezig met het zoeken naar leuke muziek opleidingen, ik heb nog een tijdje (ga over 1,5 jaar van school), maar wil graag al weten wat ik wil.
Ik ben van paardendingen, naar luchtmaatschapij dingen naar de muziek gegaan.
Wil al altijd wat met muziek maar kon de juiste opleiding gewoon niet vinden.
Nu heb ik al een favoriet gespot: De herman brood acedemie (heel moeilijk om op te komen uiteraard) en Roc Amsterdam.

Weten jullie nog andere artiest/muziekant opleidingen? Mbo niveau 4 het liefst.
Dankjulliewel!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Mbo muziek opleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:22

Geen optie om eerst havo te doen en daarna naar het consevatorium?
Eventueel de laatste 2 jaar op de havo voor muziek en dan doorstromen. De meeste conservatoria hebben wel een havo muziek :j
Rotterdam (Codarts) in ieder geval wel.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Mbo muziek opleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:40

In hoeverre ben je nu met muziek bezig? :)
In Groningen heb je het CIBAP als mbo, geloof ik.

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:48

Eerst naar havo inderdaad? Consevatorium is hbo dus zou in principe moeten kunnen. Moet je wel aardig muzikaal voor zijn, ik doe muziek op vwo niveau en kan je vertellen dat ik niet door de selectie van het consevatorium heen kom. :+ Dus je moet goed kunnen zingen/ instrument bespelen wil je kans maken er door te komen. Je zou misschien ook naar de vooropleiding van het consevatorium kunnen kijken, als je die haalt hoef je misschien niet eerst havo te doen? Weet niet precies of dat echt zo is, maar de vooropleiding zou eventueel wel naast je huidige opleiding kunnen.

Bedenk wel dat een baan in de muziek vaak geen vetpot is. Afgestudeerde consevatorium studenten zijn geloof ik de slechtst betaalde hbo`ers van Nederland.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Mbo muziek opleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 22:02

Ik ga niet naar Havo: Ik deed havo maar dat was gewoon kort gezegd niet haalbaar.
Ik vraag naar Mbo opleidingen omdat ik dus niets aan HBo opleidingen heb.

Ik zingen, speel gitaar en af en toe piano maar dat zie ik niet echt als iets wat ik echt goed bespeel.

Geld maakt me helemaal niets uit, daarvoor doe ik het helemaal niet.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:08

Arabier schreef:
Geld maakt me helemaal niets uit, daarvoor doe ik het helemaal niet.


Maar als je dit niet voor het geld gaat doen moet je bedenken wat je later wel voor geld gaat doen. Je moet toch ergens je leven van betalen. ;)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:24

Destination schreef:
In hoeverre ben je nu met muziek bezig? :)
In Groningen heb je het CIBAP als mbo, geloof ik.

Cibap is Zwolle

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:41

Arabier schreef:
Geld maakt me helemaal niets uit, daarvoor doe ik het helemaal niet.


Uiteindelijk lijkt het me toch wel fijn om geld te verdienen zodat je jezelf kunt onderhouden. Ik begrijp heel goed dat een opleiding en je toekomstige baan leuk moet zijn, maar je moet ook realistisch naar de situatie kijken. Het is heel leuk dat je straks een diploma als muzikant hebt, maar als je daar geen/weinig geld mee kunt verdienen is het ook zonde van de tijd die je erin gestoken hebt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je het absoluut niet moet gaan doen, maar het is wel iets dat ik in mijn achterhoofd zou houden. Als je een fatsoenlijk loon wilt verdienen binnen de muziekwereld moet je wel echt getalenteerd zijn.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Mbo muziek opleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:48

In Leeuwarden heb je trouwens nog D-Drive met een MBO opleiding tot muzikant.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Mbo muziek opleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:08

Nou mijn doel is om in een bandje te gaan voor het geld, en dan gewoon in een kleine leuke woning te leven.
Maar zoals ik al eerder zij, dat is een totaal andere vraag, ik vraag naar leuke mbo opleidingen! :D

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:09

Herfstwind schreef:
Arabier schreef:
Geld maakt me helemaal niets uit, daarvoor doe ik het helemaal niet.


Uiteindelijk lijkt het me toch wel fijn om geld te verdienen zodat je jezelf kunt onderhouden. Ik begrijp heel goed dat een opleiding en je toekomstige baan leuk moet zijn, maar je moet ook realistisch naar de situatie kijken. Het is heel leuk dat je straks een diploma als muzikant hebt, maar als je daar geen/weinig geld mee kunt verdienen is het ook zonde van de tijd die je erin gestoken hebt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je het absoluut niet moet gaan doen, maar het is wel iets dat ik in mijn achterhoofd zou houden. Als je een fatsoenlijk loon wilt verdienen binnen de muziekwereld moet je wel echt getalenteerd zijn.


Natuurlijk houd ik dat in mijn achterhoofd, maar ik vind 14 nog een beetje jong om daar serieus over na te zitten denken.

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Mbo muziek opleidingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:39