Gesprek met de baas

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 13:03

Ik loop al een tijdje met strubbelingen rond op het werk. Geen zin/tijd om hier dieper op in te gaan (pauze is niet zo lang :+ )

Het komt er op neer dat ik het niet mee eens ben met bepaalde gang van zaken en mentaliteit van sommige collega’s. Ik ben de ‘snotbel’ in het magazijn (ik ben 23, vanuit mijn stage mogen beginnen met werken 4 jaar geleden) maar naar mijn idee voel ik me geregeld de enigste volwassene...

Heb vanochtend (huilend) een gesprek gehad met de baas, hij snapte mij volledig en dacht gelukkig zoals ik.
Ik weet dat ik eerder aan de bel heb moeten trekken met dit soort zaken, maar ik ben zo iemand die niet vlug iets zegt.. ik probeer altijd positief te blijven, tot het te laat is.

Nu gaat hij deze middag een ‘meeting’ houden, maar ik begin eigenlijk een ‘schuldgevoel’ te krijgen ( geen idee hoe ik het anders moet beschrijven), ook al weet ik dat ik in mijn recht sta en hij zelf ook gewoon weet dat het een puinhoop is...

Omdat ik normaal geen zeikerd ben en gewoon ‘werk’ ongeacht dat het misschien wat tegen zit, of wat dan ook, heb ik een vreemd gevoel vanbinnen... misschien omdat ik een keer de stouterik in me heb boven gehaald en niet meer dat brave meisje ben gebleven? Denk ik te veel na? Is het ‘normaal’ om zo te voelen met iets wat je normaal niet zou doen?

Ik werk trouwens als heftruckchauffeur tussen de mannen...

Every accomplishment starts with the decision to try.


jibberjabber

Berichten: 784
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:13

Je denkt inderdaad nu wel wat teveel na. Ik vind het supergoed van je dat je aan de bel hebt getrokken. Het leven is te kort om je ongelukkig te voelen, zeker als je er wat aan kan doen om je wel gelukkiger te laten voelen. Misschien is het nu wat je angst; dat je er tegen op gaat zien en ook het gevoel dat je nu je ei kwijt bent en nu de volgende stap in een proces moet gaan doen. Stel je positief op en zoek het saamhorigheids-gevoel. Er zullen collega's zijn die zich aangevallen voelen (wie de schoen past, trekt 'm aan) maar ook zij zullen er iets mee moeten doen om de sfeer goed te krijgen en te houden. Je baas moet met de hele ploeg verder dus hij zal altijd zoeken naar een zo goed mogelijke oplossing voor iedereen. Misschien heb je wat ideeen hoe het zou kunnen verbeteren en gooi eens wat in de groep.
Of je kan ook eens met de collega die het hardst schreeuwt een 1 op 1 (wel altijd je baas erbij aanwezig laten zijn) een gesprek aan te gaan en gewoon eens vragen waarom.........
Succes

http://www.bokt.nl/markt/ad/32393/bijzondere-oornetjes
"Moed betekent niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen!" Verberg nooit je angst in stilte !
Be like a duck. Remain calm on the surface and paddle like crazy underneath.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 13:51

Het zijn juist de pietluttige dingetjes die mij af en toe nu het bloed onder de nagels uithaalt...

Er is wat dat betreft niet echt ruzie oid, maar wat voor de ene logisch werken is is voor de andere niet... de normale werkzaamheden duren eens zo lang, er wordt gewoonweg niet ‘doorgewerkt’. Met als gevolg dat ze bij mij komen zeuren of ik kom helpen uiteindelijk... kan ik mijn werk weer neerleggen en overuren draaien bij hun.
Ik zie regelmatig gebeuren dat ze in mijn stock spullen verhuizen/verzetten, hogerop stapelen, en zodra ze een gaatje zien van mijn ander magazijn, proppen ze het maar vol met hun goederen.
(Ik heb 2 magazijnen onder mijn verantwoording, zowel administratie als stock zelf in mijn eentje)
“Er is geen plek, we kunnen niet anders” is het dan, daar mag ik het mee doen. Met als gevolg dat ik mijn werk niet meer fatsoenlijk kan uitvoeren. En daar was ik klaar mee.
4 jaar lang mezelf de pleuris gewerkt voor iets op te bouwen en dan komen er even een paar nieuwe mensen die het denken beter te weten en alles eventjes gaan herorganiseren in hun ogen.

Dat is een van de vele gevallen die speelt.

Ik wacht nu wel even gewoon af wat de meeting gaat geven en ik probeer niet te veel na te denken. Ik hoop dat er andere deuren voor mij open komen want dit zie ik zo niet meer zitten.

Every accomplishment starts with the decision to try.

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:58

Ik herken je gevoel heel goed! Als ik iets doe wat ik normaal nooit zou doen (in jouw geval het gesprek met de baas met als gevolg de meeting) wordt ik ook heel nerveus. Dan ga ik denken: waar ben ik mee bezig? Doe ik hier wel goed aan? Maar uiteindelijk als het geweest is ben je opgelucht. Goed van je dat je deze stap genomen hebt
Het is normaal dat je nu een raar gevoel hebt maar ik hoop dat de meeting goed uitpakt en dan zul je je erna opgelucht voelen!

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

KinkeJarig

Berichten: 20469
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:41

Als jouw baas het met jou eens is, dan moet je het toch voor elkaar kunnen krijgen dat men niet meer zomaar dingen doet waar je het niet mee eens bent? Tijd voor jouw baas om eens flink de teugels aan te trekken daar.

pmarena

Berichten: 47829
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:50

Klinkt alsof je groot gelijk hebt dat je de baas verwittigd hebt dat het volgens jou beter kan :j

Ja het is nu spannend hoe het verder gaat, en het is aan je baas om het op een goede manier te brengen bij de rest van het team, zodat het niet lijkt alsof jij de zeikerd bent zeg maar :P

Jij hebt gedaan wat je imo ook gewoon wilt dat je personeel doet: meedenken +:)+
En nu is het aan je baas om op de juiste manier door te pakken :j

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:54

Het zijn mannen in een mannenwereld. Die moeten af en toe even teruggefloten worden, anders blijft het een kleuterklas.

Je bent inderdaad wat te ver aan het doordenken. Je maakt melding, je baas ziet het hetzelfde, er wordt iets aan gedaan. Niet meer en niet minder dan dat :)


Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:09

Ik ben wel benieuwd hoe de meeting nu afloopt! Wel goed dat je aan de bel hebt getrokken, het schiet niet op om jezelf te irriteren en gek te maken terwijl er wat verandert kan worden.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Mando

Berichten: 15614
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:16

Goedzo
Als vrouw zijnde hoef je niet alles te pikken van die mannen.

Ik werk al 30 jaar in een mannenwereld en soms is het nodig om ze even terug te fluiten en ze op bepaalde punten te wijzen.
Ben benieuwd naar de meeting

Je niet schuldig voelen... je staat ergens voor en dat siert je alleen maar.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 15:19

Tot op heden nog geen meeting, ik denk ook niet dat die het vandaag nog van plan is hem kennende :+

Klopt, ik moet niet langer mezelf voor de gek gaan houden. Ik vind het wel zo fijn dat het een baas is waar je met een gerust hart naartoe kan gaan, maar ook weet wat je fout doet als het niet goed gaat :=
We zijn niet zo een supergroot bedrijf qua magazijnpersoneel (chauffeurs zijn een ander verhaal) dus je trekt toch al sneller met elkaar op vind ik. Vooral ik, aangezien dit ook mijn enigste echte baan is sinds ik van school ben. Maarja dat is wel een goed teken lijkt me +:)+

Fijn om te lezen dat jullie hetzelfde denken. Ik Wordt altijd zo lekker onzeker... 8)7 met een pestgeschiedenis ga je niet vlug ergens op tegenin oid ik krijg persoonlijk altijd een ‘black out’ bij zulke situaties en klap gewoon dicht...

Every accomplishment starts with the decision to try.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 11:35

Gisteren was het meeting.

Nouja, wat kan ik ervan zeggen? Gewoon weer een herhaling van de ‘normale’ gang van zaken, en wat andere niet direct gerelateerde zaken besproken.

Ik hoop in ieder geval dat ze inzien dat ik míjn werk heb, en ze er niet vanuit moeten gaan dat ik ‘standaard’ maar met hun meewerk en of help. Ik heb mijn verantwoording en hun de zijne.

Voel me nog niet voldaan, in die zin van dat het baat heeft gehad dat in mezelf kwetsbaar maakte bij de baas. Misschien komt dat nog wel, Áls het allemaal terug op rolletjes loopt.

Ben benieuwd... :roll:

Every accomplishment starts with the decision to try.

Anoniem

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:44

Leer NEE zeggen, alleen dan komt er wellicht verandering ;) Niet alles zomaar accepteren, maar doorbijten. En als dat niet wordt gewaardeerd, dan moet je je afvragen of je daar nog wel op je plek zit...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:49

Hey mel :) Wist niet dat je ook op bokt zat :P

Het is natuurlijk niet leuk, maar je kan het zelf ook op een positieve manier proberen op te lossen. En probeer zelf een gesprek met de persoon aan te gaan en gewoon vertellen bij je collega wat je dwars zit. Heb zelf veel met mannen gewerkt, en uit mijn ervaring is gebleken dat je het beter gewoon recht op de man af kan oplossen. Mannen denken denk ik iets minder gedetailleerd over bepaalde dingen als vrouwen..

En als je dit nog niet eerder bij je collega's zelf hebt aangegeven maar direct naar je baas loopt kan ik begrijpen dat je collega's dit ook niet leuk vinden.

En als hun lopen te treuzelen en hun werk is niet af, dan kun jij toch ook een keer zeggen dat ze het uit kunnen zoeken. Is dan toch niet jouw probleem. Jij bent toch niet verplicht om overuren te draaien?

Je kunt je blijven verschuilen achter je baas, maar je kan ook proberen om ook echt de "volwassenen" te zijn en het oplossen. Want anders blijft het zo en ben jij de enige die zich ongelukkig voelt op het werk.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

pmarena

Berichten: 47829
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:15

Ik zou gewoon eens aan je baas vragen wat jij concreet voor grenzen mag stellen aan de last die je van je collega's ervaart :)

Moet jij hun problemen oplossen of mag jij zeg maar jouw eigen winkeltje runnen en hun rommel weigeren zodat ze gedwongen worden om zelf hun eigen zaakjes beter te regelen. Dat soort dingen :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 12:53

Nee zeggen lukt me al beter de laatste tijd. Als ze afkomen van kan je helpen, zeg ik gewoon kortweg, nee geen tijd. Lopen ze wel in paniek weg, maar voor alles een oplossing.

Het ergste van al is, ze wéten het... ze weten wat het probleem is, maar het lijkt alsof ze gewoon weg geen oplossing willen/kunnen zoeken. En ik heb te lang Mn mond gehouden. Ik dacht te lang, ach komt wel met de tijd.

Overuren, tja nog zo een dingetje...
Omdat ik eerst 9-10 keer bij hun meehielp, gingen ze er maar vanuit dat ik net zo goed mee overuren draaide als hun. Ofja, dat was normaal in hun ogen. Met als gevolg, ik kan mijn werk aan de kant leggen, nóg langer blijven voor mijn werk af te krijgen, of op goed geluk de volgende ochtend verder afmaken. Ik kreeg voortaan altijd een schuldgevoel als ik na mijn eigen werk naar huis ging... had altijd het idee van zouden ze me nu scheef bekijken, oid.

Dat is nu ook verleden tijd.
Ikke klaar, ikke naar huis ;) en dat gevoel echt achter me laten.

Mocht dit niet met de tijd verbeteren dit jaar, sluit ik mijn deuren en open ik voor mezelf nieuwe deuren.

Kleine toevoeging: met een van de klanten waar ik verantwoordelijk ben, klikt/werkt het ook niet... en dat is een grote factor die voor mij ook afweegt hoe snel die beslissing zal vallen, maar dat is iets wat af te wachten is. Als je al meerdere jaren iets probeerd op te bouwen en nóg niet succesvol is door buitenstaande factoren, geraakt de moed ook op.

Every accomplishment starts with the decision to try.

pmarena

Berichten: 47829
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:25

Ik herken dat maar al te goed helaas :(:)

Beste tip die ik je kan geven, is: doe je best om (de baas te helpen) de boel daar goed op de rit te krijgen, en als het niet lukt om de zaken zodanig op orde te krijgen dat je er een goed gevoel bij hebt en met plezier naar je werk gaat, blijf dan niet trouw je stinkende best doen voor een bedrijf / baas die ook niet zijn best doet voor jou ;)

Ze vinden het bij genoeg bedrijven wel prima dat jij je over de kop werkt en er is elders dan vast een betere werkgever te vinden die niet alleen maar neemt maar ook teruggeeft zodat je sámen wat fijns opbouwt waar iedereen profijt van heeft :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:03

Melewel94 schreef:
Dat is nu ook verleden tijd.
Ikke klaar, ikke naar huis ;) en dat gevoel echt achter me laten.

Mocht dit niet met de tijd verbeteren dit jaar, sluit ik mijn deuren en open ik voor mezelf nieuwe deuren.

Kleine toevoeging: met een van de klanten waar ik verantwoordelijk ben, klikt/werkt het ook niet... en dat is een grote factor die voor mij ook afweegt hoe snel die beslissing zal vallen, maar dat is iets wat af te wachten is. Als je al meerdere jaren iets probeerd op te bouwen en nóg niet succesvol is door buitenstaande factoren, geraakt de moed ook op.


Goed dat je nu in ieder geval voor jezelf kiest en lekker naar huis gaat, als je collega's de hele dag uit hun neus vreten en dan op het eind je werk niet af hebben, dan is dat lekker hun probleem ;). Alleen als hun er niets aan kunnen doen dat het niet af is zou ik wel even blijven en helpen zodat iedereen optijd kan gaan.

Daarnaast als je een conflict hebt met een klant is dat iets wat je met je baas moet bespreken.. Ik heb ook met genoeg mensen moeten werken die mijn klanten waren die ik wel kon schieten. Das dan pech want door die klanten krijg jij wel iedere maand je centjes gestort :). Ik zou over alles wat je hier neer zet eens een gesprekje voeren met je baas. En als je dat dan netjes brengt dan komt dat helemaal goed, aangezien je al zegt dat je een redelijke baas hebt :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 15:59

CharmingS schreef:
Melewel94 schreef:
Dat is nu ook verleden tijd.
Ikke klaar, ikke naar huis ;) en dat gevoel echt achter me laten.

Mocht dit niet met de tijd verbeteren dit jaar, sluit ik mijn deuren en open ik voor mezelf nieuwe deuren.

Kleine toevoeging: met een van de klanten waar ik verantwoordelijk ben, klikt/werkt het ook niet... en dat is een grote factor die voor mij ook afweegt hoe snel die beslissing zal vallen, maar dat is iets wat af te wachten is. Als je al meerdere jaren iets probeerd op te bouwen en nóg niet succesvol is door buitenstaande factoren, geraakt de moed ook op.


Goed dat je nu in ieder geval voor jezelf kiest en lekker naar huis gaat, als je collega's de hele dag uit hun neus vreten en dan op het eind je werk niet af hebben, dan is dat lekker hun probleem ;). Alleen als hun er niets aan kunnen doen dat het niet af is zou ik wel even blijven en helpen zodat iedereen optijd kan gaan.

Daarnaast als je een conflict hebt met een klant is dat iets wat je met je baas moet bespreken.. Ik heb ook met genoeg mensen moeten werken die mijn klanten waren die ik wel kon schieten. Das dan pech want door die klanten krijg jij wel iedere maand je centjes gestort :). Ik zou over alles wat je hier neer zet eens een gesprekje voeren met je baas. En als je dat dan netjes brengt dan komt dat helemaal goed, aangezien je al zegt dat je een redelijke baas hebt :)


Dat met die klant is hij al mee bezig :) daarom dat ik daar ook bewust niks van heb gezegd verder, maar speelt natuurlijk wel mee in mijn frustratie momenteel. Zowel hij alsook de planning en ik zijn het beu met hoe het geregeld is.
Maar daar komen hopelijk oplossingen voor in de nabije toekomst.

Every accomplishment starts with the decision to try.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:08

Waarom moet het in de toekomst opgelost worden?! Je hebt nu toch problemen, waarom weg schuiven voor later, dan komt er namelijk niks meer van.. Dan gaat het nu misschien weer even goed en over een maand zit je weer in een oliebol situatie waardoor je je klote voelt..

Neem initiatief, probeer mee te denken om de problemen op te lossen. Zo ziet je baas ook dat jij je betrokken voelt bij het bedrijf, en zo kom je misschien nog wat hoger op. Dit moet je echter alleen doen als jij jezelf graag over 10 jaar nog in dat bedrijf ziet zitten!

Je baas is dus al het probleem met klant aan het oplossen, waarom moet je jezelf dan nu nog gefrustreerd voelen? Ben juist blij dat hij het op wil lossen, zijn werkgevers genoeg die voor de klant hadden gekozen helaas.. :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Gesprek met de baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 18:49

Wat betreft die ‘toekomst’, is in de hand van baas naar klant. Op dit punt kan ik nog niks betekenen tot dat de klant hun problemen hebben opgelost :) de persoon in kwestie is op vakantie dus dat kan pas aangepakt worden als hij terug is.
Zodra daar alles terug op een rijtje is kan ik hier zelf een plan van aanpak voorstellen. Momenteel moet ik even roeien met de riemen die ik heb. Maar dit is niet het ‘hoofdprobleem’.

Zodra het interne probleem opgelost is, waar nú ook aan gewerkt wordt, als team met ieder zijn werk en niks anders, zal ik mezelf beter beschikbaar kunnen stellen tot mijn oorspronkelijke werk.

Every accomplishment starts with the decision to try.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Wopkebrok en 7 bezoekers