Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:13

Na je laatste update zou ik heel hard over je salaris gaan onderhandelen, heb je de cao al doorgeplozen? Je levert namelijk nu gewoon geld in afgezet tegen je huidige salaris en werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:15

Happyfeet2 schreef:
Ik heb contact gehad met de werkgever en een reiskostenvergoeding en parkeervergoeding is er niet. Er wordt aangegeven dat in straten verderop het parkeren goedkoper is, maar...tja, in een drukke stad zullen die snel vol staan. Hier baal ik wel van, want dan lever ik naast een vrije halve dag ook in qua vergoeding...het 'extra' inkomen zal dan al dan zijn aan parkeren en benzine en de auto zelf maakt natuurlijk ook heel wat meer kilometers (=veel sneller nieuwe auto uiteindelijk.


En extra salaris? Ze kunnen het toch ergens compenseren?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:15

Onderhandel over je salaris, echt. Vraag desnoods of je na een halfjaar mag evalueren (want ik kan me ook wel weer voorstellen dat ze je niet gelijk het topsalaris willen geven aangezien je nog veel zult moeten leren)(plus je geeft al aan dat de winkel wat minder druk is -> jouw huidige functie in die andere winkel zou ook wat minder betaald worden).

Eigenlijk zou ik het sowieso aanpakken maar toch wel terug blijven komen op het salaris. Nogmaals, desnoods nadat je je een tijdje hebt kunnen bewijzen.
En wat reiskosten betreft: misschien nadenken over een E-bike? (Geen idee hoe ver het is, een vriend van me reist sinds een tijdje per E-bike van Delft naar Den Haag in een halfuurtje wat anders met auto en bijbehorende files geen doen is)

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:29

Magrathea schreef:
Onderhandel over je salaris, echt. Vraag desnoods of je na een halfjaar mag evalueren (want ik kan me ook wel weer voorstellen dat ze je niet gelijk het topsalaris willen geven aangezien je nog veel zult moeten leren)(plus je geeft al aan dat de winkel wat minder druk is -> jouw huidige functie in die andere winkel zou ook wat minder betaald worden).

Eigenlijk zou ik het sowieso aanpakken maar toch wel terug blijven komen op het salaris. Nogmaals, desnoods nadat je je een tijdje hebt kunnen bewijzen.
En wat reiskosten betreft: misschien nadenken over een E-bike? (Geen idee hoe ver het is, een vriend van me reist sinds een tijdje per E-bike van Delft naar Den Haag in een halfuurtje wat anders met auto en bijbehorende files geen doen is)

Het eerste is natuurlijk onzin, je salaris hangt van je functie af en niet van je arbeidsplaats. Behalve wanneer de omzet doelen gekoppeld zijn aan je jaarlijkse beoordeling over een verhoging of niet. Dit lijkt een bedrijf met meerdere vestigingen dus zal er vast een cao zijn en daar staan de slarisschalen in.

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:40

Ik zou gewoon zeggen dat kosten en baten niet tegen elkaar opwegen en dat als ze een beter bod doen je bereid bent er over na te denken.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:48

Inderdaad TS, hier niet mee akkoord gaan, althans ik zou het niet doen.

Wat je evt. nog als optie zou kunnen overwegen is akkoord gaan met het salaris en vast aangeven dat je bij een nieuw contract (over 7/12 maanden, gok ik) wel verwacht dat ze, fors, omhoog gaan.

Al zou ook dit niet mijn eerste keus zijn.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 17:54

Bedankt voor jullie reacties alweer, erg fijn!

Ik denk dat optie 2 nog steeds het meeste aanspreekt, ondanks de lange werkdagen en uiteindelijk dezelfde vergoeding (omdat de reiskosten niet vergoed worden) Het werk zelf is rustiger, ik kan groeien in skills en ik heb geen hekel aan rijden met de auto.

Als ik bij optie 1 blijf (mijn huidige baan) komt daar een nieuwe manager. Dit is al 2 keer 'mislukt' bij voorgaande managers, en dit zorgt soms voor frustratie. Want hoe leuk ik mijn huidige job ook vind, als een nieuwe manager niet capabel genoeg is dan rust het meeste werk alsnog bij mij, en krijg ik er niet voor betaald. Ik heb op het moment voor mijn gevoel dus ook '2 jobs in; assistent en manager tegelijk zijn' Bij optie 2 (de nieuwe baan) zou een assistent mij helpen waardoor de taken beter verdeelt kunnen worden en kan ik er zelf voor waken dat taken onder werknemers ook eerlijk verdeelt worden (kijkend naar individuele skills van iedereen)

Wat ik wel wil proberen is om in plaats van reiskostenvergoeding te regelen of ik niet 35 uur kan werken voor hetzelfde salaris als 38 uur. In dit filiaal zou dit mogelijk moeten zijn, kijkend naar de omzet en werkuren van de rest van het team. Dan zou ik 1 vrije middag of ochtend extra hebben, wat de mindere loonsverhoging ook een beetje rechttrekt.

Nooit gedacht dat zoveel mensen bereid zouden zijn om alles te lezen en te reageren. Hier heel erg bedankt voor, het is altijd fijn om te zien dat anderen elkaar proberen te adviseren en helpen :o <3

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:04

TS, je recente post klinkt als een goed plan. Je ziet optie 2 duidelijk als een investering in jezelf, da's altijd goed. Je moet er dan wel voor waken dat je niet te lang voor hetzelfde salaris blijft zitten onder het mom van "ik moet het nog leren". Op een gegeven moment kan je het en doe je het, en dan moet je daar ook in financieel opzicht voor gewaardeerd worden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:10

Optie twee zou mijn eerste keuze zijn. Maar ik zou wel vragen om met een redelijk salaris voorstel te komen. En de poot stijf houden. Je zit lekker waar je zit. Als de volgende manager weer mislukt komen ze misschien wel bij jou uit. Voor deze functie moet je zakelijk en pittig zijn. Mooi moment omdat gelijk te laten zien.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 18:17

Daar hebben jullie beide zeker gelijk in Jennyj01 en Maflinger_S :) We hebben morgen een 'begin' gesprek om nog eens te onderhandelen over salaris en uren, ik ga me positief maar zelfverzekerd opstellen om te kijken wat erin zit :)

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:23

Ik heb nog een vraagje. Is het niet mogelijk om bij het huidige filiaal de managerfunctie in te vullen? Daar is ook geen manager toch? Misschien kan je het dan combineren met elkaar!

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:27

Ik zou ook de cao checken. Veel extra moeite en verantwoordelijkheden zonder dat daar wat tegenover staat? Dat lijkt me vreemd. Misschien kun je achterhalen wat de vorige manager verdiende daar?

Anders zou ik voor optie 1 gaan. Zo te horen wordt die functie wel weer vacant, en dan kun je meteen door.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:40

Schuur_ schreef:
Meid, als jij op 1 jaar tijd zo de ladder omhoog bent geklommen heb je zeker de capaciteiten om er te geraken.
Nog wat onderhandelen over de reiskosten en goed kijken welke loonschalen het bedrijf hanteert en of je juist wordt ingeschaald en gaan!
Als het niks wordt ben je jong genoeg om op andere voet verder te gaan en zoals eerder gezegd, je hebt de capaciteiten en kan het tonen. Dit zal echt wel ook door andere opgepikt worden

Zelf heb ik de universiteit na 2 mislukte jaren verlaten, na wat interim werk zoals fabriek en verkoop de stabiliteit opgezocht en na 3 jaar weer vertrokken om bij mijn ouders te werken. Nu weer enkele jaren later begin ik volgende maand bij een internationaal bedrijf als Business Development Director om de Europese tak op te zetten. Mijn advies is dus doen! Zeker op jouw (onze) leeftijd is elke ervaring die je kan meepakken alleen maar goed!


Wauw wat een geluk, ik voel mij soms zo vast zitten op mijn werk wat ik ook doe.

Ik zou inderdaad proberen te onderhandelen en je eigen gevoel te volgen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:45

Ik heb niet heel het topic gelezen. Misschien dat het al gevraagd is.

Maar wat voor contract heb je nu? Heb je nu een vaste insteling en ga je dalijk eerst weer een (proef) tijdelijk contract krijgen?
In dat geval zou ik voor zekerheid kiezen en blijven zitten.
Hopelijk kun je dan in je huidige bedrijf nog een keer door groeien.

Anoniem

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:02

Optie 2 ( want ja dat is zeker goed voor je CV. eerste indruk is belangrijk, maar zonder dat CV wordt je niet eens uitgenodigt en heb je geen kans voor een eerste indruk )
En onderhandelen over salaris ( of uren uiteraard) . Even via salariskompas kijken wat je zou moeten verdienen/ om je heen vragen en aan de hoge kant gaan zitten.

Succes ! altijd doen, heb je je hele leven plezier van ( ook als het moeilijk blikj te zijn en zelfs als het uiteindelijk anders uitpakt dan je gehoopt had)

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:33

Die 200 euro meer, hoe is dat opgebouwd? Ik neem aan dat er salarisschalen zijn op je werk toch? Op mijn werk hebben ze schalen en treden. Is dat niet overal? Voorbeeld vanuit mijn situatie, in de verpleging zitten de meeste mensen in schaal 45. En dan elk jaar een trede omhoog. Het kan zijn dat je in schaal 45 trede 5 meer of hetzelfde verdient dan in schaal 50 trede 1. Maar na een aantal jaar stijgt schaal 50 veel harder. Dus dat je nu "maar" 200 euro meer verdient, wil niet zeggen dat dat in de toekomst ook zo is. Dus misschien is daar nog ruimte om te onderhandelen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:17

Diddykong schreef:
Die 200 euro meer, hoe is dat opgebouwd? Ik neem aan dat er salarisschalen zijn op je werk toch? Op mijn werk hebben ze schalen en treden. Is dat niet overal? Voorbeeld vanuit mijn situatie, in de verpleging zitten de meeste mensen in schaal 45. En dan elk jaar een trede omhoog. Het kan zijn dat je in schaal 45 trede 5 meer of hetzelfde verdient dan in schaal 50 trede 1. Maar na een aantal jaar stijgt schaal 50 veel harder. Dus dat je nu "maar" 200 euro meer verdient, wil niet zeggen dat dat in de toekomst ook zo is. Dus misschien is daar nog ruimte om te onderhandelen :).

Nee dat is niet overal :)

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:48

Happyfeet2 schreef:
Daar hebben jullie beide zeker gelijk in Jennyj01 en Maflinger_S :) We hebben morgen een 'begin' gesprek om nog eens te onderhandelen over salaris en uren, ik ga me positief maar zelfverzekerd opstellen om te kijken wat erin zit :)

Ik zou hierin zeker ook de reiskosten en parkeerkosten in meenemen, zij willen dat jij daarheen gaat, dan mogen ze ook echt over de brug komen.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:06

Na je updates: nu zeker gaan!

Je kan alleen maar vooruit in t leven. Stilstaan is achteruitgang
Gewoon de sprong wagen, je leeft maar 1 keer

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:27

Deetjeeuh schreef:
Je hebt de rest van je leven nog om voor veilig te kiezen. :D Ik zou dan ook zeker voor optie 2 gaan.

Dit!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:31

Optie 2, maar dan wel met meer salaris en reiskostenvergoeding. Je gaat meer werken voor minder in de huidige situatie. Een beetje gek gezien je verantwoordelijkheden wel groeien.

Hopelijk kom je er uit :)

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:42

Ik zou ook voor optie 2 gaan. Maar dan wel onderhandelen over het salaris. Kan in deze tijd weer prima.

In je openingspost geeft je aan dat als het tegenvalt je opties op zijn..... nee joh! er is zoveel werk. Dan vind je wel weer iets anders. Lekker uitproberen op die leeftijd.

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:28

bigone schreef:
Magrathea schreef:
Onderhandel over je salaris, echt. Vraag desnoods of je na een halfjaar mag evalueren (want ik kan me ook wel weer voorstellen dat ze je niet gelijk het topsalaris willen geven aangezien je nog veel zult moeten leren)(plus je geeft al aan dat de winkel wat minder druk is -> jouw huidige functie in die andere winkel zou ook wat minder betaald worden).

Eigenlijk zou ik het sowieso aanpakken maar toch wel terug blijven komen op het salaris. Nogmaals, desnoods nadat je je een tijdje hebt kunnen bewijzen.
En wat reiskosten betreft: misschien nadenken over een E-bike? (Geen idee hoe ver het is, een vriend van me reist sinds een tijdje per E-bike van Delft naar Den Haag in een halfuurtje wat anders met auto en bijbehorende files geen doen is)

Het eerste is natuurlijk onzin, je salaris hangt van je functie af en niet van je arbeidsplaats. Behalve wanneer de omzet doelen gekoppeld zijn aan je jaarlijkse beoordeling over een verhoging of niet. Dit lijkt een bedrijf met meerdere vestigingen dus zal er vast een cao zijn en daar staan de slarisschalen in.


En toch zijn er retail bedrijven die dezelfde functie anders belonen( afhankelijk van de grote /omzet van de winkel) . A of B winkels als je verantwoordelijk bent voor twee kleinere vestigingen ( b) dan zit je weer op t Niveau van een a winkel.

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Twijfelen tussen 2 banen; wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:22

Hoe is je begingesprek gegaan??