Werken naast mijn stageperiode

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Werken naast mijn stageperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:30

Hoi!

Ik heb een vraag betreft uren en contracten.
Op dit moment werk ik in de huishouding en heb ik een minimaal 15 uur contract t/m maart 2018 bij organisatie A
Een aantal weken geleden ben ik aangenomen bij een andere thuiszorg organisatie, organisatie B met een 0 urencontract en is eerst 12 weken met met kans op verlening.

Ik ben in juni 2017 geslaagd voor mijn secretaresse opleiding en volg op dit moment de medische modulen om medisch secretaresse te worden! Dat is mijn einddoel. Daarvoor ga ik vanaf januari stage lopen, 3 maanden en 24 uur in de week. Dus tot eind maart.

Nu kan het natuurlijk nooit rondkomen om 24 uur stage te lopen, 15 uur te werken bij organisatie A en nog eens een aantal uur bij de andere thuiszorg organisatie B te werken. Weekend zijn voor deze organisaties uitgesloten.

Na heel veel hersenspinsel ben ik er nog niet uit hoe ik dit moet oplossen.
Ik heb dus 2 dagen over om te werken naast de stage. Ik ontvang niks geen studiefinanciering dus ben wel afhankelijk van mijn baan. Gelukkig heb ik flink gespaard en kan ik deze 3 maanden door komen op spaargeld, maar ik wil er bij werken.

Mijn 15-uurige contract loop in maart 2018 af bij organisatie A en er is nog kans dat ik bij andere thuiszorg organisatie B kan blijven, maar dat is niet zeker natuurlijk. Ik wil mijn 15-uurige contract bij organisatie A niet zo maar verminderen of opzeggen ivm rechten na het ontslag in maart, maar ik wil ook een opening houden bij mijn nieuwe werkgever organisatie B. Dus wil het liefst beide werkgevers behouden naast mijn stage. Ik wil niet het risico lopen dat ik in maart 2018 geen werk meer heb.

Ik heb een aantal vakantieuren, maar dat is nooit genoeg om de 15 uren te dekken in de stage periode.
Zelf dacht ik om mijn 15-uurige contract om te zetten in een 0-uurig contract zodat ik flexibel ben in mijn uren. Maar heb ik dan nog wel even veel rechten als met een 15 uurig contract?

Hebben jullie misschien ideeën hoe ik dit in de juiste banen kan leiden? Ik wil het netjes en correct naar mijn werkgevers overbrengen en regelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-17 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Werken naast mijn stageperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:36

Hoeveel uur wil je werken naast je stage? Krijg je ook stagevergoeding?

Je kan misschien naast de 24 uur stage nog 15 uur werken bij organisatie A (werkweek van 39 uur). Eventueel elke week een aantal uur 'vakantiedagen' opnemen? Ik weet niet wat voor dagen je daar maakt? En dan de andere uren flexibel invullen bij organisatie B. Wel aangeven dat je nu 3 maanden stage gaat lopen en iets minder kan werken, maar daarna weer meer beschikbaar bent.

Anoniem

Re: Werken naast mijn stageperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:53

Thanks voor je bericht Ballard_L!
Het liefst wil ik volle dagen werken naast mijn stage. Ik krijg geen stagevergoeding.
Ik heb verschillende cliënten met verschillende uren. Voorbeeld: cliënt A heeft 3 uur hulp, cliënt B heeft 2 uur en cliënt C heeft 2,5 uur. Ook verveeld over verschillende dagen. Het is niet zo dat je van 9 t/m 5 uur werkt op één locatie.

Ik heb nog 30 vakantie uren staan en in totaal loop ik 12 weken stage. Ik zou kunnen zeggen ik ga 1,5 dag bij organisatie A en 0,5 dag bij organisatie B?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Werken naast mijn stageperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:57

Kun je voor deze drie maanden niet ook een dag in het weekend gaan werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:04

Gracezellaa schreef:
Kun je voor deze drie maanden niet ook een dag in het weekend gaan werken?


Bij deze organisaties werk je niet in het weekend. Qua inkomsten is het niet heel erg dat ik minder werk in die 3 maand. Daar heb ik een buffer voor. Het gaat meer om de periode daarna. Als mijn stage klaar is wil ik graag aan het werk. Als je je contract laat verminderen (die 15 uur) en je krijgt ontslag heb je minder recht op "steun." Ik ben totaal niet thuis in dat soort regels en ik wil werken voor mijn geld, maar zou het toch zonde vinden.

Als ik nu tegen organisatie B de groeten zeg heb ik kans dat ik er na maart ook niet terecht kan.

Dat is een beetje het probleem. Heb al behoorlijk wat hersenspinsels laten draaien, maar heb er toch best wel wat stres van.

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Werken naast mijn stageperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:27

Heb je al voorgelegd aan je werkgevers dat je 3 maanden stage moet lopen? :) Misschien weten zij ook wel een goede oplossing. Anders ben je nu misschien aan het piekeren voor iets wat niet hoeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:47

Ballard_L schreef:
Heb je al voorgelegd aan je werkgevers dat je 3 maanden stage moet lopen? :) Misschien weten zij ook wel een goede oplossing. Anders ben je nu misschien aan het piekeren voor iets wat niet hoeft.


Nee, ik wil eigenlijk eerst met een goed plan komen. Ik ben bang dat zij direct zeggen dat het contract maar gewoon omlaag moet. Ik wil eerst zeker van zijn wat ik wil.

Anoniem

Re: Werken naast mijn stageperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:41

Zijn er nog meer ideeën? :)
Ik hoor het graag!

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Werken naast mijn stageperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:05

Als je een 0 urencontract heb bij werkgever b kun je toch gewoon aangeven dat het je de komende 3 maanden niet gaat lukken om beschikbaar te zijn, maar na je stage periode of per maart wel.

Of heb je genoeg vakantie uren om elke week 1 dag vrij te nemen? Of eens in de twee weken? Zodat je voor de andere werkgever kan werken. Ik zou persoonlijk het contract niet om gaan zetten want dat zou nog wel eens juridische gevolgen kunnen hebben in geval van ontslag. Tenminste, dat kan ik me wel voorstellen.

Je kan niet op drie plekken tegelijk zijn helaas :n