Start eigen webshop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maartje02
Berichten: 893
Geregistreerd: 31-08-15

Start eigen webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 18:18

Hoi allemaal,
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit met mijn vraag, maar ik probeer het toch maar.
Ik wil graag een webshop opzetten (al een aantal jaar en ik heb er goed over nagedacht besprekingen enz gehad dus ik weet wat het allemaal in gaat houden en hoeveel tijd er in gaat zitten).

Mijn vraag is, waar is er nou interesse naar. Ik heb heel veel op internet gelezen en ook in het echt aan mensen gevraagd welke producten zij zouden opzoeken op internet en zouden kopen, maar ik ben er nogsteeds niet helemaal uit. Dus vandaar mijn vraag aan jullie, welke producten koop jij veel op internet en waarom en welke producten industrie denken jullie waar veel vraag naar is en waarom dan.

Heel erg bedankt voor het meedenken alvast :+


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Start eigen webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:26

Ik koop vooral veel kleding op internet en spullen voor de dieren (pony en poes).

Waar ik zelf wel echt met veel moeite naar zoek zijn spullen voor mijn mini appaloosa. Fatsoenlijke spullen in maat shet of mini shet zijn bijna niet te krijgen zonder glitters, regenbogen, tekenfilmkarakters etc. Om nog maar te zwijgen over dekens en beenbescherming :=

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Start eigen webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:36

Ik denk dat er geen markt (meer) is voor paardenproducten. De webshop markt is enorm verzadigd en tegen de kortingen en acties van grote paardenshops is niet op te boxen.

Waar ik wel wat koop als ik ervoor gespaard heb, is van barokshop.nl. Hier bestel ik dure hoofdstellen/borststukken etc.

Maar daar rijd ik absoluut niet wekelijks mee, kortom het tuig slijt bijna niet. Dus ik zal zoiets eenmalig aanschaffen.
Verder koop ik al mijn spullen bij epplejeck, divoza, brabantsruiterhuis (de sale) of als ik iets tegenkom op facebook.

Maar opzich denk ik niet dat er nog veel ontbreekt op dit gebied.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Start eigen webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:54

Wat leuk dat je een webshop wil gaan starten!

Zelf heb ik sinds kort ook een webshop, als je wilt mag je me altijd een pb doen voor eventuele vragen!

Heb je zelf al een branche in gedachten?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:57

Ik denk dat het vanuit die invalshoek erg lastig en zwaar wordt om een succesvolle onderneming op op te bouwen en je veel meer kans maakt als je dan wel heel erg veel passie hebt voor een product en dat zo graag aan de man wilt brengen dat je er je eigen shop voor op wilt richten of dat je ergens iets tegenkomt waar een markt voor is maar waar nog lastig aan te komen is.
Waarom een webshop? Ik zou het in ieder geval zo dicht mogelijk bij jezelf houden.
Als je je ogen dicht doet en indenkt dat je hele huis vol staat met pakketteb die klaar staan om op de post te gaan. Wat zit er dan in?

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:59

Leuk dat je een webshop wilt gaan openen.
Heb zelf ook een webshop.
Je moet iets kiezen wat je zelf ook leuk en interessant vind.
Als je iets gaat doen waar je niks mee hebt gaat het niet werken. Je moet producten verkopen waar je achter stat en interesse in hebt. Anders krijg je een moment dat je er geen zin oid meer in hebt.

Ik heb een webshop met enkel paardendekens (af en toe andere dingen). Maar ik merk dat ik de leer producten (hoofdstellen, leren halsters etc) niet interessant vind en daardoor ook niet actief bezig ga met de verkoop.. En dan blijf je uiteindelijk zitten met artikelen.

Dus mijn advies. Kies een branch/artikelen waar je achter staat en zelf interesse in hebt.

http://www.paardendekensenzo.nl Spaanse vlag zweetdekens en halsters

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:03

Ik zou vooral geinteresseerd zijn in handcraft spullen uit bijv. Australie of Amerika. Ik kan die nu ook wel online bestellen (doe ik ook wel) maar ik moet er dan weken op wachten en veel verzendkosten betalen, en dan is het nog maar de vraag of het zal arriveren (in goede staat). Bijv The Quirky Cup Collective of Free Spirit Shop.

Ik ben nog ouderwets, als ik iets in de winkel kan kopen dan doe ik dat meestal :)

Iniedergeval heel veel succes!

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Anoniem

Re: Start eigen webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:06

Tja, je kan 'overal' wel een webshop in beginnen maar je gaat ook een hoop klantvragen krijgen. Dan is het wijs als je er enig verstand van hebt.

Houdt er ook rekening mee hoe de marges zijn van wat je wil verkopen en hoeveel webshops er al van zijn. Wil je constant gaan prijsstunten of wil je de enige zijn die het aanbiedt?

Ik denk dat je eerst eens moet gaan kijken wat je kán verkopen. En dan bedenken of je het wíl verkopen of dat je in een verzadigde markt stapt.


Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:11

Mijn advies: zorg voor een goede Facebook / online marketing strategie met veel volgers, leuke posts en interactie met je klanten. Ik ben sinds kort m'n eigen online advies bureau begonnen waarbij ik ondernemers (groot en klein) ga helpen met hun sociale media. Dat is echt je nummer 1 voor het verkrijgen van klanten. Voor hulp of tips mag je mij (of wie dan ook) altijd een PB sturen, ik help graag.

Ik heb zelf ook een webshop gehad, 3 jaar geleden. Wij verkochten sieraden en kleding maar dat kan ik niet aanraden. Ik zou iets verkopen waar je niet teveel van op voorraad hoeft te hebben of echt dikke inkopen voor moet doen. Je weet nooit hoe iets loopt en anders blijf je ermee zitten. Wat ik zelf leuk zou vinden is het verkopen van mooie dekjes en beenbescherming tegen leuke prijzen :-) Daar zoek ik tenminste zelf altijd veel naar op internet.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

maartje02
Berichten: 893
Geregistreerd: 31-08-15

Re: Start eigen webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-17 21:50

Heel erg bedankt voor alle reacties! En voor jullie tips, daar heb ik zeker wat aan gehad :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flooooo, janneke_S en 43 bezoekers